recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til at lave en fed hjemmebiograf
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til at lave en fed hjemmebiograf

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Valronn Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 05-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 36
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til at lave en fed hjemmebiograf
    Sendt: 29-Juli-2006 kl. 14:02
Hejsa, jeg er ny her inde så er ikke helt sikker på jeg har postet i det helt rigtige forum?

Men kunne i hvert fald godt tænke mig lidt hjælp og gode råd. Jeg går med tanker om at købe et HD tv, men inden jeg kaster mig ud i det køb, kunne jeg godt tænke mig at vide hvordan det vil kunne fungere med det udstyr jeg i forvejen har. Jeg ejer en 2½ gammel computer, med Radeon 9800 pro, vil dette kunne sættes til et eventuelt HD tv og give et flot billede?

Derudover har jeg en asus A6Va bærbar: http://www.asus.com/products4.aspx?modelmenu=2&model=533&l1= 5&l2=24&l3=0

Vil denne kunne sættes til et evt. TV?

Derudover har jeg en Denon Receiver DRA-275RD som jeg har købe i Hifi klubben for ca. 8 år siden, tror det er denne: http://www.audioreview.com/cat/amplification/receivers/denon /PRD_118566_1593crx.aspx. Jeg har derudover 2 B&W højtalere, ved ikke så meget om dem, de er ikke særlig store, men spiller meget godt.

Ville alt dette kunne sættes sammen eventuelt hvordan og har i andre forslag til hvad jeg kunne gøre for at få en fed "hjemmebiograf"?

Skriv endelig hvis der er informationer i mangler eller hvis i vil se billeder af det for bedre at kunne vurdere:)

Redigeret af Valronn - 29-Juli-2006 kl. 21:50
Til top
Valronn Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 05-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 36
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2006 kl. 21:44
Det var vist et svært spørgsmål jeg fik stillet:)

Redigeret af Valronn - 29-Juli-2006 kl. 21:44
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2006 kl. 21:58

De 2 første omkring computerne er nemme nok

Ja - du kan sagtens sætte begge til en HD Fladskærm og få et flot billede.

Hvilken skærm du skal købe afhænger af mange andre spørgsmål, så der kan jeg ikke råde dig udfra det du har oplyst foreløbig, der må du kigge lidt i de mange andre tråde her og få et overblik over hvad der kunne være interessant. Eller skrive mere om dine behov og krav, eks. til prisklasse, størrelse, skal den kun bruges til computer, eller er det også vigtigt med almindelig TV eller dvd-tilslutning, osv osv

Jeg ved ikke noget om dine audio spørgsmål

 

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Valronn Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 05-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 36
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2006 kl. 22:07
Jeg er ret lun på Samsung, overvejer et 32" HD TV. Ville rigtig gerne have både computer, anlæg, DVD afspiller og enten 360 eller PS3 tilsluttet, hvis dette er muligt? Har kun mulighed for at se TV via stofa tv, så ved ikke hvor meget HD tv jeg får ud af det, derfor jeg meget gerne vil have computeren sat til.
Til top
salonin Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 16-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2006 kl. 12:09

Hvis du har en xbox360, så kan du meget snart (d.22-11) se HD indhold via den. Såfrem du også har X-box-live. Derudover kommer der også snart et HD-DVD drev til den. Tro mig det bliver NICE..

Mht. dit hjemmebiograf-projekt skal du finde ud af hvad du vil bruge af penge på dette projekt. Og jeg vil anbefale en noget større skærm, hvis du virkelig vil have biograf-effekt.

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu