recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dynaudio Excite x14 vs x16
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dynaudio Excite x14 vs x16

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Schroinx Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-Marts-2008
Status: Offline
Point: 89
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Schroinx Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Dynaudio Excite x14 vs x16
    Sendt: 20-Januar-2015 kl. 17:58
Jeg kan ikke rigtig finde nogen der udtaler sig om den nye x14 kontra x16. Jeg overvejer lidt et par brugte x16 som stereo/front. Er der nogle som har hørt begge to?
Har fundet et par til 6k, men syntes at det er lige i overkanten. 
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2015 kl. 18:37
Oprindeligt skrevet af Schroinx Schroinx skrev:

Jeg kan ikke rigtig finde nogen der udtaler sig om den nye x14 kontra x16. Jeg overvejer lidt et par brugte x16 som stereo/front. Er der nogle som har hørt begge to?
<span style="line-height: 1.4;">Har fundet et par til 6k, men syntes at det er lige i overkanten. </span>

Hvad skal de spille sammen med, hvad ønsker du/ forventer du?
.....
Til top
Schroinx Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-Marts-2008
Status: Offline
Point: 89
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Schroinx Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2015 kl. 10:03
De skal kobles til en Pioneer SC-2022.
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2015 kl. 21:30
Oprindeligt skrevet af Schroinx Schroinx skrev:

De skal kobles til en Pioneer SC-2022.


Og sidste del af spørgsmålet.


De spiller begge 2 som om de skulle koste mere end de gør, men om det er smart for dig at købe den ene eller anden, er svær for os andre at vide.
.....
Til top
Schroinx Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-Marts-2008
Status: Offline
Point: 89
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Schroinx Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2015 kl. 11:04
Jeg må hellere uddybe lidt. Pioneeren har 7x klasse d i 160w/6ohm.
Pt har jeg et par gamle byg selv Dynaudio Focus fra 1990, med solen kondensatorer og luftspoler. Og nogle Audience 42 tror jeg at de hedder som center og bag. Tanken var at skifte fronterne ud med nogle brugte x16. Jeg har se at x14 går til 7500 for et nyt sæt og de skulle være bedre end afløseren x12. x14 er også mere letdrevet.  x16 har ingen efterfølger, kun den lidt mindre x14, så jeg er interesseret i at høre om nogen ved hvordan x14 og x16 er holdt op imod hinanden. 
Til top
Stoffer1987 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-April-2008
Status: Offline
Point: 654
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stoffer1987 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2015 kl. 11:14
http://www.stereophile.com/content/dynaudio-excite-x14-loudspeaker
Ham her er ret vild med dem, og kalder dem hans reference højtaler i den prisklasse.
Til top
Schroinx Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-Marts-2008
Status: Offline
Point: 89
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Schroinx Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2015 kl. 19:06
http://www.whathifi.com/dynaudio/excite-x14/review

De her syntes også at de er i den bedre ende. Men det er mere i forhold til x16 jeg er ude efter, da det er alternativet. 
Til top
tyros1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2007
Sted: vestjylland
Status: Offline
Point: 1182
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tyros1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2015 kl. 14:48
Har x16 og er glad for dem til prisen -syntes man får for lidt på bassiden med x14 efter min smag...velkommen til lyt hvis du er i nærheden af vestlige jylland😉
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu