recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Diskret 5.1 setup
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Diskret 5.1 setup

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
tf-uno Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 407
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tf-uno Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Diskret 5.1 setup
    Sendt: 22-Januar-2015 kl. 09:00

Hej

Har efterhånden luret på folks forskellige setups i længere tid - derfor måtte det være min tur nu.

Snuppede lige hurtigt et par billeder her til morgen, derfor kvaliteten ikke er i top..


Vi er lige flyttet i hus derfor er det kun stuen der er blevet "opsat" indtil nu..

Setup'et består af følgende hardware

Server1.

  • cpu I7- 4790
  • 16 GB Ram
  • 3 x 3 TB WD Red diske (Data)
  • 2 x samsung 840 SSD 250GB (Til OS for win, samt guesterne i hyperV)

        Software
Windows 2012 R2
HyperV aktiveret
Serveren køre som HyperV host, med 4 virtuelle maskiner

Server2

 

  • CPU I7-4702MQ
  • 16 GB Ram
  • 1 x WD Red 2.5" 1TB (backup, Overvågnings data)
  • 1 x Samsung 840 SSD 120GB

Software

Windows 8
HyperV Aktiveret
Serveren er en bærbar - bruges til Backup samt overvågning med ip kamera
Serveren køre som HyperV host, med 2 virtuelle maskiner

 

MediaCenter Stue

 

  • AMD A6-5400k
  • 8 GB ram
  • 60 GB Samsung SSD
  • HP Mce Remote

        Software

Windows 7
XBMC
DVBViewer
SpeedFan
EventGhhost
Squeezelite

Lyd/Billed Setup til stuen

 

  • Pioneer VSX-924
  • Boston Acoustics Soundware Højtalere
  • svs sb12 Sub
  • 55" Samsung TV
  • Vogel thin rc 355 vægbeslag

Lyd badeværelse

  • B&W 664SR lofthøjtaler 
  • Zone 2 på Pioneer'en
  • Squeezelite fra Mediacenteret.


 Øvrigt hardware

  •  HP 24 Port Gigabit switch
  • Firewall Sonicwall Tz210
  • linksys 54g Wireless
  • 3 x HD Homerun
  • UPS til drift af server, ved strøm udfald.


Vi starter med teknik skabet


Venstre side af skabet


Højre side



Tv'et fra Sofaen, hvor den er inde på vægen.



Tv ude :)
Når Mediacenteret tændes, køre tv'et selv ud samt forstærker tændes.
(tvet kan også drejes ud til køkkenet via et taste tryk)



Tv bagfra



Front højtaler højre



Baghøjtalere 





MediaCenter
Står på den anden side af vægen, hvor tvet hænger.  I et kommende børneværelse - derfor tingene blot står på gulvet lige nu.




MediaCenteret bruges både til TV, Film og Musik..

Har lavet et lille program som holder øje med vores telefoner, når mig eller kæresten er hjemme, tændes mediacenteret og starter Squeezelite. 
Starter man musik via Squeeze appen, tænder mediacenteret selv forstærkeren.

Vil man se film, trykker man på TV på fjernbetjeningen, tv'et tændes, tvet køre ud i position til stuen samt forstærkeren tændes automatisk - alt styret via Eventghost.


Fremtidige projekter

  • B&W Lofthøjtaler i badeværelset, med squeezelite koblet til, via mediacenter pc'en.
  • Udendørs højtaler på terrassen,  med squeezelite koblet til, via mediacenter pc'en.
  • Oprydning i teknik skab
  • Måske tv i soveværelset.



Redigeret af tf-uno - 26-Januar-2015 kl. 14:07
Mit MCE
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=138010&title=diskret-51-setup
Til top
Jesper Keller Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 31-Januar-2012
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 326
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper Keller Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2015 kl. 10:39
Nydelig setup i stuen! Satme flot udført.
Bruger du XBMC til at se dine kanaler også?
Hvordan fungere Squeezelite helt nøjagtigt?
Til top
tf-uno Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 407
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tf-uno Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2015 kl. 10:51
Tak.. 
Har også brugt et par timer på at skjule kabler osv. :)

Nej bruger kun XBMC til visning af film. Har lavet et menu punkt på Home skærmen i XBMC, som hedder TV. Den henvister til DVBViewer, det vil sige xbmc lukkes også DVBViewer åbnes. Når DVBViewer lukkes, åbnes xbmc igen.

Dvbviewer er så meget bedre til TV delen, som XBMC pvr. Bedre EPG, hurtigere kanal skift, letter optagelse osv..

Squeezelite er en software version af squeezeplayerne.
Man har en SqueezeServer, også afspillerne (Squeezelite).. Det hele styres fra en App på mobilen. 
Det minder faktisk om Sonos, bortset fra dette er gratis ;)

Til top
Jesper Keller Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 31-Januar-2012
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 326
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper Keller Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2015 kl. 10:56
Meget spændene. Hvad kræver det så for at få en 'Squeezelite' Klient til et andet rum? Vil der være en forstærker som får lyden fra din PC eller??
Til top
tf-uno Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 407
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tf-uno Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2015 kl. 11:26
Ikke sikker på jeg forstår dit spørgsmål helt rigtig :)

Men ja, squeezelite startes på pc'en som er koblet til forstærkeren, hvor højtalerne er koblet til.

Lige nu har jeg en squeezelite player kørende på mediacenteret som hedder "stue", der køre på digital udgangen i lydkortet. Når lofthøjtaleren bliver monteret i badeværelset, laver jeg en player mere på mediacenteret som hedder "bad", den kommer til at køre på analog udgang på lydkortet (Hvis dette ikke kan køre samtidig med den digital udgang, sætte jeg et usb lydkort i, som styre badeværelset.) den køre igennem samme forstærker, blot på Zone 1.. Højtalerkablerne trækker jeg over loftet.

Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2015 kl. 11:28
Er det besværligt at lave det tv inplug i xbmc? Ville jeg gerne have gjort, når jeg finder mig en universal remote.
Kører pt med eyetv.
Ser lækkert enkelt ud iøvrigt. Leverer dine boston go film lyd?
Til top
tf-uno Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 407
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tf-uno Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2015 kl. 12:06
Overhovedet ikke :)

Find din home.xml til det skin du bruger, ligger standard skin C:\XBMC\addons\skin.confluence\720p
søg for at dvbviwer ligger i roden af dit c-drev, hvis det placerer nedenstående lige over "item 6", 

<item id="13">
      <label>TV</label>
      <onclick>XBMC.System.Exec(C:\dvbviewer\dvbviewer.exe)</onclick>
      <icon>special://skin/backgrounds/videos.jpg</icon>
     </item>


Angående lyden, så synes jeg de gør det rigtig godt. Før havde jeg et dali setup med store front højtaler - ingen tvivl om de levere mere lyd. Men tænker man på Bosten er små sateliter gør de det overraskende godt. Kan kun anbefale dem :) samtidig koster de ikke alverden.

Til top
tf-uno Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 407
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tf-uno Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2015 kl. 12:11
I overstående eksempel henviser genvejen "TV" direkte til DVBViewer, det vil sige XBMC bliver minimeret også åbnes DVBViewer. Har oplevet at xbmc ikke vil tilbage i fokus, derfor har jeg lavet det så den henviser til en batfil, som lukker xbmc, starter dvbviewer, åbner xbmc igen når dvbviewer lukkes. :)


Til top
Psymon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 25-September-2011
Status: Offline
Point: 304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Psymon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2015 kl. 12:19
Hvis du fremtiden skal udvide med flere squeezeplayers, kan en Raspberry Pi med en Hifiberry Dac eller Amp anbefales, den fylder ikke det store og man undgår for mange kabeltræk på tværs af huset. Som software kan jeg anbefale PiCorePlayer.


Til top
tf-uno Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 407
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tf-uno Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2015 kl. 12:33
Har tidligere testet Raspberry Pi med PiCorePlayer, rigtig fint software.. Oplevede bare synkroniserings problemer, hvis man synkroniser flere rum. Det er efterhånden 1 år siden, så kan godt tænkes det er blevet bedre.

Derfor valgte jeg at samle det hele i mediacenteret :)
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2015 kl. 12:53
Find din home.xml;). Der er jeg allerede stået af;).. Håber remote buddy kan hjælpe mig istedet tror jeg:)
Til top
tf-uno Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 407
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tf-uno Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2015 kl. 13:01
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Find din home.xml;). Der er jeg allerede stået af;).. Håber remote buddy kan hjælpe mig istedet tror jeg:)

Det er blot en xml fil, hvor du skal indsætte den kode jeg skrev.. Ganske simpelt ;)
Åben denne computer, åben følgende sti  C:\XBMC\addons\skin.confluence\720p marker filen home.xml, højre klik, vælg rediger.
Find "item 6" også indsæt koden. Luk og gem ændringerne. Jobs done ;)
Mit MCE
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=138010&title=diskret-51-setup
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu