recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yousee DVB-C mindst mulige TV abon.?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Yousee DVB-C mindst mulige TV abon.?

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2015 kl. 18:52

Det sker nok næppe foreløbig, så kan man lige så godt modtage med egen antenne.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2015 kl. 19:05
Oprindeligt skrevet af Onaj Onaj skrev:

 233kr per måned i 6mdr.
Stiger pris så efter 6 mdr.?

Jeg har tilmeldt mig til fiberbredbånd, bliver installeret i næste måned. Her er pris 179,-/md i de første 6 mdr.  for en 90/90Mbit forbindelse.
Men pris stiger til 399,- for den hastighed efter intro periode.  Cry

Mvh. JørgenT
Til top
Onaj Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Onaj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2015 kl. 19:10
Jeg vil tro den går op på 279kr.

Jeg har tomrør til fiber trukket ind til huset ude fra vejen, men hvis jeg ikke husker meget galt ville det koste spidsen at få trukket fiber og sat boks op osv. 
Det gik ihvertfald i sig selv igen, men det kunne være jeg skulle se om vores EL selskab stadig har noget Internet tilbud på det.   

399 ligner meget godt "standard" prisen for 100/20 hos Yousee. (men jeg betaler dog 299 for samme lige nu..)
Reklame on:
www.recordere.dk /bm-radio.dk Kan varmt anbefales.
Reklame off:
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reslfj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2015 kl. 01:30
Oprindeligt skrevet af Onaj Onaj skrev:



Det jo bare det jeg ikke forstår så godt...

Jeg ønsker ikke TV Pakkerne kun Internet de to ting er selvstændige leverancer i mine øjne står også som to forskellige enheder på mine faktura... 

Rent teknisk bør det være muligt at adskille TV fra Internet, det modsiger enhver logik at det ikke skulle være teknisk muligt.
Men det er jo op til Yousee hvad de vil sælge!


Det har da intet med logik at gøre.  Afregningen siger da intet om den tekniske opbygning.

Kabelnettets frekvenser er bygget således

upload |  FM-radio |  tv-G-pakke   download mv  tv-G |tom1| tv-M  |tom2| tv-Full
5-65MHz   87-108Mhz   kanal S6-S13 S14-S38     S39-37  38  39-46    47   48-69
--------                          -------------

Internet download via kabel-tv foregår i en eller normalt flere DVB-C kanaler, der hos TDC er placeret et sted i grundpakken mellem kanalerne S14 og S38 inkl. 

Mellem grundpakken og mellempakken er der en ubrugt kanal - kanal 38 - hvor der kan indsættes et såkaldt lavpass-filter, der dæmper/fjerner alle kanaler over kanal 38, hvorfor en sådan kunde har grundpakken + evt. internet. 

Alternativt kan der indsættes et filter ved kanal 47, der fjerner signalerne over kanal 47 dvs fuldpakken. En sådan kunde kan se grundpakken og mellempakkens kanaler.
Er der ingen filter indsat kan man se alle kanaler (der ikke er krypterede) dvs man har fuldpakken.

Skal man pt. have internet uden grundpakken, skal der indsættes et filter det tillader upload (frekvenserne 5-65 MHz) derefter blokere FM-radio og kanalerne S6-S13.  Derefter skal internet download tillades og endeligt skal kanalerne over S38 blokeres. Det er vist med understregning ovenfor. 
Det er indlysende et meget mere kompliceret filter, end et simpelt masseproduceret lav-pass filter. 

Værre er imidlertid, at der ikke er tom kanal mellem S13 og S14 dvs ikke plads til et filter.  Der er heller ikke en tom kanal mellem S38 og S39.    For at du således skulle spare på betalingen  til youSee, skulle youSee opgive kapaciteten fra 2 kanaler (fx S14 og S39) og derved have mindre at sælge.  Desuden ville youSee skulle anvende et klart dyrere specialfilter, der muligvis ville blive fysisk for stort til montage i  mange af de (låste) skabe, som anvendes til filtre i youSee's net. 

Ved den seneste kanalomlægning her i december15/januar15 har youSee flyttet TV2, TV3, DK4 og 5  op mellem kanal 33 og kanal 37. Desuden er der placeret krypterede (ekstra)program-kanaler på kanale  30-32. 
youSee  har nu muligheden for at tilbyde en mini-pakke  ved at indsætte et lav-pass filter fx ved kanal 32, der fjerner  de 4 dyre betalingskanaler og kun levere de meget billige/gratis kanaler fra DR, SVT, NRK, regionerne(fx Lorry) og de tyske kanaler. Samtidig vil der forsat være adgang til internet download over kanalerne S14-S38.

Om youSee selv vil markedsføre en sådan mini-pakke og til hvilken pris, ved jeg intet om. Måske vil youSee kun tilbyde det til andre tele-selskaber, der vil levere internet via youSee's coax-net  - måske/måske ikke.

Det er ikke indlysende for youSee, at  skaffe sig ektraudgifter for at kunne levere billigere internet. Men erhvervsstyrelsen og EU presser TDC/youSee for at åbne deres net uden for store ekstraomkostninger for andre udbydere.   Det har youSee nu mulighed for, hvis/når erhvervsstyrelsen har bestemt en højeste engros-pris, som TDC/youSee må afregne.

Lars  Smile

PS!  Nogle af kanalerne S14-S38 anvendes også til VOD (Cinema, start-forfra ol) 




 

Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 25-December-2010
Status: Offline
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2015 kl. 06:54
Reslfj skrev:
"youSee  har nu muligheden for at tilbyde en mini-pakke  ved at indsætte et lav-pass filter fx ved kanal 32, der fjerner  de 4 dyre betalingskanaler og kun levere de meget billige/gratis kanaler fra DR, SVT, NRK, regionerne(fx Lorry) og de tyske kanaler. Samtidig vil der forsat være adgang til internet download over kanalerne S14-S38.

Om youSee selv vil markedsføre en sådan mini-pakke og til hvilken pris, ved jeg intet om."

Det lyder da fedt, hvis YouSee, udover den nuværende Grundpakke, ville tilbyde en evt. "YouSeeMini"! Kan sige, at jeg faktisk har haft en længere mail-korrespondance med en YouSee-medarbejder, som stod for kanalplanlægningen, og vi skrev sammen om, hvordan en sådan minipakke evt. kunne se ud, men han ville ikke love noget - selvfølgelig.Big smile Han skrev at det godt kunne blive kompliceret at skulle tilbyde en programpakke mere - så det var nok kanalommøbleringen, der som bekendt har givet problemer her og der, han mente.
Til top
Niller55 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-Oktober-2009
Status: Offline
Point: 631
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Niller55 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2015 kl. 09:02
Når man nu vil den vej med at streame - så skulle man måske kigge den her vej  

https://www.telmore.dk/telmoreplay
Til top
Brianigenigen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 624
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brianigenigen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2015 kl. 11:04
Vi bruger WAOO 
50/50 for 279 kr. om måneden.
Ingen tvungen TV
Til top
Brianigenigen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 624
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brianigenigen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2015 kl. 11:11
Oprindeligt skrevet af Niller55 Niller55 skrev:

Når man nu vil den vej med at streame - så skulle man måske kigge den her vej  

https://www.telmore.dk/telmoreplay

Husk at TV2 Play KUN er On Demand

Du kan ikke se TV2 Live 
Til top
Onaj Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Onaj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2015 kl. 11:21
Hold da op nogle fantastiske svar!!!

Det ikke for sjov jeg syntes dette (sammen med lds.dk) er helt på toppen af Danmarks bedste fora (har faktisk ikke mødt nogen Engelsktalende fora der nærmer sig heller)

Jeg bukker mig i støvet for den vidensdeling der foregår herinde!  
Viden er en af de ting man kan dele uden der bliver mindre af den, tværtimod :)
Reklame on:
www.recordere.dk /bm-radio.dk Kan varmt anbefales.
Reklame off:
Til top
Niller55 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-Oktober-2009
Status: Offline
Point: 631
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Niller55 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2015 kl. 11:26

Husk at TV2 Play KUN er On Demand

Du kan ikke se TV2 Live 

Hvorfor skulle man ikke kunne det ?

http://play.tv2.dk/live/#tv-2
Til top
Brianigenigen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 624
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brianigenigen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2015 kl. 13:55
Oprindeligt skrevet af Niller55 Niller55 skrev:


Husk at TV2 Play KUN er On Demand

Du kan ikke se TV2 Live 

Hvorfor skulle man ikke kunne det ?

http://play.tv2.dk/live/#tv-2

Velsagtens fordi det kun er On Demand pakken du får 


Det er hvad de selv linker til

Har også læst et sted ( lige efter de lavede det der abn. at der var flere begrænsninger i de andre tjenester du får med) kan bare ikke finde den artikel igen. 

Der skriver de OGSÅ kun On Demand


Redigeret af Brianigenigen - 27-Januar-2015 kl. 13:56
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu