recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ekstra tid lagt til alle EPG optagelser?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ekstra tid lagt til alle EPG optagelser?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
JanL Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 19-November-2009
Sted: 2500 Valby
Status: Offline
Point: 37
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JanL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ekstra tid lagt til alle EPG optagelser?
    Sendt: 27-Januar-2015 kl. 11:43

Jeg overvejer at købe en HDD optager, men kan ikke finde ud af om man kan sætte en "ekstra optage tid", så den automatisk altid optager x minutter længere, når man vælger at lave en optagelse via EPG.

Eksempel: Jeg sætter den til at optage en udsendelse via EPG, som er programsat fra kl. 18.00 til 19.00

Men via min ekstra optage tidsindstilling, optager den automatisk til f.eks. 19.20. (hvis ekstra optage tid er sat til 20 min)

 

Jeg har hentet manualen til Panasonic DMR BCT84 og BCT940, men kan umiddelbart ikke finde noget om det

 

Jeg har prøvet at finde et tv med samme feature, men det er heller ikke lykkedes mig.

Nogen der kender til en HDD optager / TV der har den feature?

 

(Har Yousee kabelTV uden nogen form for ekstra kort)

 

Til top
mjohansen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: 2630 Taastrup
Status: Offline
Point: 349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mjohansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2015 kl. 11:45
Oprindeligt skrevet af JanL JanL skrev:

Jeg overvejer at købe en HDD optager, men kan ikke finde ud af om man kan sætte en "ekstra optage tid", så den automatisk altid optager x minutter længere, når man vælger at lave en optagelse via EPG.

Eksempel: Jeg sætter den til at optage en udsendelse via EPG, som er programsat fra kl. 18.00 til 19.00

Men via min ekstra optage tidsindstilling, optager den automatisk til f.eks. 19.20. (hvis ekstra optage tid er sat til 20 min)

 

Jeg har hentet manualen til Panasonic DMR BCT84 og BCT940, men kan umiddelbart ikke finde noget om det

 

Jeg har prøvet at finde et tv med samme feature, men det er heller ikke lykkedes mig.

Nogen der kender til en HDD optager / TV der har den feature?

 

(Har Yousee kabelTV uden nogen form for ekstra kort)

 


Panasonic's recordere kan det, min står altid til 5 min. ekstra.

LG OLED CX 55"| Sonos Beam | Vu+ Uno4K SE | Apple TV 4K
Til top
JanL Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 19-November-2009
Sted: 2500 Valby
Status: Offline
Point: 37
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JanL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2015 kl. 11:53
Lyder godt :-)
Nu skriver du 5 min. Kan den sættes op til feks. 20 min?
Edit:
Og kan du huske hvad indstillingen hedder? (Så jeg kan finde den i manualen)


Redigeret af JanL - 27-Januar-2015 kl. 12:06
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3834
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2015 kl. 12:06
På min 720'er kan man kun vælge mellem faste værdier : 1,3,5,10, off
Til top
flemsehj Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flemsehj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2015 kl. 13:01
Oprindeligt skrevet af JanL JanL skrev:

Lyder godt :-)
Nu skriver du 5 min. Kan den sættes op til feks. 20 min?
Edit:
Og kan du huske hvad indstillingen hedder? (Så jeg kan finde den i manualen)

På min BCT735 findes det her:
Menu/Basic Settings/HDD-BD-USB/Settings For Recording

Og så kaldes funtionerne Timer Record Start Buffer og Timer Record Stop Buffer

/Flemming
Til top
JanL Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 19-November-2009
Sted: 2500 Valby
Status: Offline
Point: 37
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JanL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2015 kl. 13:57
Tak :-)
Lige hvad jeg havde brug for
Til top
larsand Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 94
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér larsand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2015 kl. 19:06
På Samsung kan man også, både i den ene ende og den anden ende.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2015 kl. 08:44
På Gigablue kan man også, ubegrænset i begge ender.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
JanL Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 19-November-2009
Sted: 2500 Valby
Status: Offline
Point: 37
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JanL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2015 kl. 09:00
Opfølgning:
Jeg endte med at købe Panasonics DMR-BCT940.
Den kan som beskrevet i et svar herover, lægge op til 10 min til, via Timer Record Stop Buffer, så alle EPG optagelser automatisk optager 10 min ekstra. (Samme på start buffer) Så mit krav blev opfyldt :-)
Derudover kan den streame via netkortet til mit andet Panasonic TV der står i et andet rum. Det virker også fint, og fik kæresten til at udtale: "Hvorfor har vi ikke købt sådan en box for længe siden"
Den kan også streame liveTV eller optagelser til en tablet/mobil, både når jeg er hjemme på eget netværk, eller hvis jeg er ude på et hvilket som helst andet netværk. Smart, men ikke et behov jeg har. Endnu ihvertfald, men jeg har testet og det virker.
Jeg kan sætte optagelser til når jeg ikke er hjemme via en app (tablet/mobil) eller en webside (PC) (remote recording). Virker også fint. Lidt langsomt, men den kommunikerer også med enheden hjemme i  stuen. Smart hvis man er ude og lige kommer i tanke om noget man skal optage.
Så er der Keyword Recording. Hvor den automatisk optager alt der feks. har "Walking Dead" med i titlen, uanset at de flytter rundt på tidspunktet hvor det bliver sendt - Også en god feature jeg bruger.

Undskyld det lyder som en lang reklame, men jeg ville bare lige lave en opfølgning på hvad det blev til, og at jeg er glad for den. :-)
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4796
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2015 kl. 09:12
Jeg er helt enig i dine betragtninger.

Remote Recording/Viewing er en nice feature (har haft det på min DreamBox og min SlingBox i lange tider, og det er ret lækkert, når man f.eks. er i USA at kunne sætte optagelser igang og se dansk TV på hotel-værelset).

Keyword Recording lyder som en poppet feature, men man finder hurtigt brug for den, og når den er sat op er det skønt, at man ikke behøver at holde øje med EPG'en.

Eneste anke i den sammenhæng er, at der kun er 16 keywords . Jeg kunne snildt bruge det dobbelte .

Redigeret af HeartWare - 10-Februar-2015 kl. 09:12
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu