recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic DMR-BCT84
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Panasonic DMR-BCT84

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
sokken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2005
Status: Offline
Point: 643
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sokken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Panasonic DMR-BCT84
    Sendt: 18-Maj-2017 kl. 13:06
Har du prøvet at slukke for trumotion på dit tv
Til top
hautho Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 31-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hautho Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2017 kl. 12:58
Når jeg afspiller fodbold fra harddisken på mit nye 4K fjernsyn virker det som om refresh raten er gået ned og bolden hakker hen over billedet. Er det pga. opskalering? eller er der en anden årsag, det var ikke sådan på tidligere tv.
Lenovo U410 / LG OLEDB6V 55" / Panasonic DMR-BCT84 1TB /Panasonic TXP42GA11 (børne TV) / Onkyo TX-NR636 / ARGON Højtalere / Windows10 / Sony Xperia Z5 / WD Live / STOFA / ChromeCast Ultra
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Status: Offline
Point: 1691
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2015 kl. 09:31
Optagelserne krypteres af recorderen og kun kan dekrypteres med netop den recorder, som disken er sat til.
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
BJEPSEN.COM Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 30-Juli-2011
Status: Offline
Point: 128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BJEPSEN.COM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2015 kl. 20:07
jeg tænkte om der er nogen der har erfaring med at optage på en LaCie fuel 2T wifi Hdd og bruge seagate media på iPad til at se optagelser

MVH
BJepsen
BeoVision 12-65 NG, BeoSystem 4, BL-11, BL-6000, BL-4, ATV-4, Synology DS216-Play, Panasonic DMR-BCT84, WAOO 4K TV-Boks
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Status: Offline
Point: 1691
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2015 kl. 20:06
Nu har jeg ingen Mac, så jeg ved ikke hvordan user interface er der, men på PC har du i venstre side en liste med punkter.

Et af dem er Local Network og lige nedenunder har du Universal Plug'n'Play. Trykker du der, så scanner VLC på dit interne netværk og efter et stykke tid burde du se din recorder der.

Efter lidt mere tid kan du folde en liste under recorderen ud, kendetegnet ved, at der kommer en lille pil til venstre for teksten. Her kan du så vælge HDD -> Video -> All og så se optagelserne i den rækkefølge de ligger på recorderen.

For at kopiere en optagelse højre-klikker du og vælger Save. Så kommer der en dialog op, hvor du kan angive filnavnet der skal gemmes under og hvordan du gemme optagelsen. Du kan enten vælge at konvertere (tager lang tid) eller du kan vælge at kopiere optagelsen som den er (Dump raw input, dvs. den transportstrøm som recorderen har optaget).

Desværre kan man (i al fald på PC) ikke se hvor langt den er kommet med at kopiere ved et raw dump, så du må selv holde lidt øje med det. Det er ikke særligt brugervenligt, men det virker. Hvis du vil redigere optagelsen på din Mac (hvis den ellers understøtter formatet), så bør du nok lade være med at redigere optagelsen på recorderen først.

Det er vist alt jeg kan fortælle om dette. Bruger ikke featuren selv, så det kan være, at det kan gøres smartere endnu.
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
BJEPSEN.COM Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 30-Juli-2011
Status: Offline
Point: 128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BJEPSEN.COM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2015 kl. 07:14
hej azreal
stort tak for hjælpen fik kontakt har kigget lidt rund inde på videolan og VLC men kan ikke finde noget omkring kopi eller optage måske bare mig der er blevet blind 

er der en manual for dumme for hvordan man gør


Brian
BeoVision 12-65 NG, BeoSystem 4, BL-11, BL-6000, BL-4, ATV-4, Synology DS216-Play, Panasonic DMR-BCT84, WAOO 4K TV-Boks
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Status: Offline
Point: 1691
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2015 kl. 20:38
Man kan bruge VLC, som også findes til Mac OSX. Kig over på http://videolan.org.
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4795
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2015 kl. 09:07
Oprindeligt skrevet af BJEPSEN.COM BJEPSEN.COM skrev:

jeg regner med at man også kan med mac men hvordan du skulle ikke tilfældig vide hvordan

Sorry - jeg kender intet til Mac-verdenen...
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
BJEPSEN.COM Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 30-Juli-2011
Status: Offline
Point: 128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BJEPSEN.COM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2015 kl. 07:03
Hej HeartWare tak for svar

jeg skrev til panasonic danmark for noget tid siden og spurgte men de kunne kun svare nej og nej
sikke en service men det kan man så godt hehe

jeg regner med at man også kan med mac men hvordan du skulle ikke tilfældig vide hvordan

Brian
BeoVision 12-65 NG, BeoSystem 4, BL-11, BL-6000, BL-4, ATV-4, Synology DS216-Play, Panasonic DMR-BCT84, WAOO 4K TV-Boks
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4795
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2015 kl. 06:34
Oprindeligt skrevet af BJEPSEN.COM BJEPSEN.COM skrev:

jeg har smidt en masse optegelser over på en ext-hdd men kan ikke se den på min computer

Det kan du ikke - de bliver krypteret på den eksterne HDD og kan kun afspilles på lige præcis dén recorder, der har kopieret filerne ud.

Brok dig til indholdsleverandøerne (filmselskaber mv.) - det er dem, der er så paranoide, at det sker på den måde.

Men du kan kopiere dem via din computer på helt normal vis. Hvis du kører Win 8+ og har din afspiller sluttet til dit netværk, og har slået DNLA til på recorderen, så skulle den dukke op som en mappe på din PC og du kan blot benytte normal drag'n'drop til at kopiere filerne ind på din PC.

Så hvorfor kryptere HDD'erne, når man så nemt alligevel kan komme til filerne???
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
BJEPSEN.COM Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 30-Juli-2011
Status: Offline
Point: 128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BJEPSEN.COM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2015 kl. 03:21
Hej har selv en BCT84 og den virker skide godt

jeg har smidt en masse optegelser over på en ext-hdd men kan ikke se den på min computer
er der en der kender et trick eller andet

MVH Brian
BeoVision 12-65 NG, BeoSystem 4, BL-11, BL-6000, BL-4, ATV-4, Synology DS216-Play, Panasonic DMR-BCT84, WAOO 4K TV-Boks
Til top
Tarzan60 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 27-Januar-2015
Sted: Odense, Danmark
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tarzan60 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2015 kl. 22:48
Tak for det Jørgen T Thumbs Up.
Nu har jeg den så, men de havde også først lagt den op i går.
For et par dage siden spurgte jeg dem om de kunne hjælpe mig, det kunne de ikke,
men henviste mig til deres servicepartner, de kunne heller ikke hjælpe,
så prøvede jeg dette forum, og det var jo super godt.

Mvh. Pelle60 Smile
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu