recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NAS skifter adresse
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

NAS skifter adresse

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
xalodogan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-August-2010
Status: Offline
Point: 549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xalodogan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: NAS skifter adresse
    Sendt: 28-Januar-2015 kl. 22:52
Hvordan kan det være at min NAS skifter adresse engang imellem .....det er rimelig irriterende. Kan man på nogen måde låse den eller lign ?

Det er en Synology ds413j
Netgear Cg3700 router
Til top
Nick_S Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 384
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nick_S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2015 kl. 23:01
Du skal bare give den en statisk ip. Google evt synology static ip, så burde det være til at finde en guide :)
Til top
xalodogan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-August-2010
Status: Offline
Point: 549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xalodogan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2015 kl. 00:36
TAK.....nu har jeg prøvet det. Så må jeg se om den holder fast. 


Til top
MaXer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-September-2007
Sted: København S
Status: Offline
Point: 1941
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MaXer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2015 kl. 08:05
Ellers har Synology en service, som er gratis når man har et synology produkt, hvor du kan få en url der peger på din IP. F.eks. xalodogan.synology.me. Så holder din NAS automatisk øje med om den skifter IP, og når den gør opdateres DNS'en (adresseregistret) automatisk. Så kan du altid bruge din URL til at ramme din nas.

Og nu hvor jeg har skrevet det kommer jeg til at tænke på at du måske mener den interne IP. Den skal låses i din router, og det kan du nok Google, som Nick_S skriver. Men ovenstående kan bruges til at nå din NAS (eller hjemmenetværk generelt) udefra.
Bio á la MaX

Tæller nu film i K!
Til top
Ehlz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-Januar-2012
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ehlz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2015 kl. 12:17
Du kan sandsynligvis sætte din router op til DHCP og så reservere ip addresser til dine produkter baseret på deres MAC adresse. (Kig under LAN opsætning)

/Ehlz

Redigeret af Ehlz - 29-Januar-2015 kl. 12:18
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu