recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Projektor med short throw
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Projektor med short throw

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Projektor med short throw
    Sendt: 31-Januar-2015 kl. 12:54
Jeg går og leger lidt med tanken om en screen Wall, så jeg kan få fronterne om bag et lærred.
Problemet er dog at der efter at væggen er bygget, kun vil være ca 3.1 meter fra projektorens linse til lærred, i forhold til de 3.6 meter der er nu.

Da jeg gerne vil bibeholde en billedstørrelse på de ca 110" i cinemascope format som jeg har nu, kræver det en ny projektor med "short throw"..

Nogle bud på en fornuftig maskine der kan levere et stort billede på en forholdsvis lille afstand.?
gerne til menneskepenge da der også skal være råd til sommerferien
Til top
J.Skovgaard Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 95
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér J.Skovgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2015 kl. 14:03
BenQ W1400 til 9999,- i Hi-Fi Klubben

Afstand til et 110" 2.35:1 lærred, mellem 2,7 til 4,4 meter.

Lidt billigere, BenQ W1070+ til 5725,- ved Proshop, ca. samme zoom område som W1400

::::::::
J.Skovgaard
Til top
Allanbp Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-November-2006
Sted: Holbæk
Status: Offline
Point: 470
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allanbp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2015 kl. 17:47
Eller benq w1300 vil vel også kunne gøre det
Til top
J.Skovgaard Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 95
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér J.Skovgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2015 kl. 22:17
Kun hvis han har mulighed for at få en afstand på ca. 3,6 meter fra linse til lærred, og det ser det ikke ud til.
::::::::
J.Skovgaard
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2015 kl. 07:53
har også selv luret på noget Benq w1500.
Jeg må lige hoppe en tur ud og se på dem, for vil helst ikke gå på kompromis med billedkvaliteten i forhold til min Optoma HD82.

Syns bare de virker så små og sølle i forhold til min nuværende på kasse på 8,5kg.
Til top
Leviathan.jk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-April-2009
Sted: Købrnhavn
Status: Offline
Point: 823
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Leviathan.jk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2015 kl. 09:10
Det afgørende sted, hvor du på papiret kan se om en DLP er bedre end en anden er på størrelsen på chippen. Hvis din har en 0.95" chip, vil ingen af de BenQ kunne følge med IMO. Mig bekendt er alle BenQs med 0.67" billedchip.
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2015 kl. 10:11
Min optoma kører med en 0.65 darkchip 3 DMD.

Men nu tænker jeg også at vægten samt nypris spiller lidt ind.

Min hd82 på over 8 kg og en nypris over de 20.000,-
Mod en projektor der koster 10.000,- og vejer 4 kg.
Til top
Leviathan.jk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-April-2009
Sted: Købrnhavn
Status: Offline
Point: 823
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Leviathan.jk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2015 kl. 11:26
Ja sorry mente 0.65" chip. Som jeg skrev før, er det størrelsen på chippen, hvor man kan se om den ene er bedre end den anden uden at ha set dem begge. Jeg har aldrig set en DLP med mindre chip være bedre end en med større chip. Tilgengæld synes jeg hverken pris eller vægt har været afgørende. Derfor mener jeg godt de nyere BenQ kan være bedre end din Optoma da chipstørrelsen er den samme.
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900
Til top
Eeyore Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 360
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Eeyore Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2015 kl. 12:00
En projektor kan muligvis godt have en bedre chip, men det nytter ikke meget hvis optikken og billedbehandlingen er ringe. En kampvægt på 4kg lyder i mine øre some noget "spinkel" optik, kabinet og køleløsning (måske er det bare fordi min X35 vejer 15kg). Men hey, der er kun en måde at afgøre det på, ud og se den eller endnu bedre, låne den med hjem, så du kan se den i vante omgivelser.
Til top
Leviathan.jk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-April-2009
Sted: Købrnhavn
Status: Offline
Point: 823
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Leviathan.jk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2015 kl. 14:02
Muligvis? Enten er chippen større eller også er den ikke. Det er ikke så svært at finde ud af. Og den største chip er bedst punktum. Det er tilgengæld svært at se ud fra specs, hvilken optik eller billedbehandling, der er bedst i de forskellige projektorer. Og nej du kan ikke læse det ud fra vægt eller pris. Fx synes jeg at BenQ tidligere W5000/6000 er bedre end Optomas model på samme tidspunkt (kan ikke huske modelnavnet). Og det var på trods af at Optoma'en var dyere og tungere. Derfor kan BenQ sagtens være bedre nu når chippen er den samme størrelse.

Redigeret af Leviathan.jk - 01-Februar-2015 kl. 14:04
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900
Til top
Eeyore Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 360
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Eeyore Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2015 kl. 16:26
Oprindeligt skrevet af Leviathan.jk Leviathan.jk skrev:

Og nej du kan ikke læse det ud fra vægt eller pris.

Det er jeg nu ikke helt enig i. Kvalitets optik er betydeligt tungere end en samling plastik linser og prismer. Det samme gør sig gældende for et mekanisk stift kabinet og veldimensioneret kølesystem (Disse to ting har dog kun i mindre grad noget direkte med billedkvaliteten at gøre). Der findes dog altid undtagelser, men generelt smider producenterne ikke en masse vægt i bare for sjov Smile.


Redigeret af Eeyore - 01-Februar-2015 kl. 16:27
Til top
Lars_M Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-November-2011
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 177
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars_M Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2015 kl. 18:04
Benq 1080st. Short throw version af den kendte 1070 model. Fornuftig pris.
LG 50PK760N, Marantz NR-1403, Creek Evolution 5350, Aune X1 Dac, Elac BS-203.A, XTZ 99W10.16, Audiovector center plus diverse bokse..
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu