recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Optager Samsung vs pana vs lg
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Optager Samsung vs pana vs lg

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Optager Samsung vs pana vs lg
    Sendt: 31-Januar-2015 kl. 15:18
Hej

Har besluttet at droppe Yousee optage boksen, men er i tvivl om hvilke mærke dvb-C optager der er den bedste. Er det LG, Samsung eller Panasonic.

Det som jeg primært ønsker er at den er hurtig ved kanalskift samt i menuerne generelt.
Har været i en del butikker, men ingen kan vise en med signal på.

Så hvem laver den hurtigste maskine.


Den gamle Yousee var jo mega langsom.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2015 kl. 15:39
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Hej

Har besluttet at droppe Yousee optage boksen, men er i tvivl om hvilke mærke dvb-C optager der er den bedste. Er det LG, Samsung eller Panasonic.

Det som jeg primært ønsker er at den er hurtig ved kanalskift samt i menuerne generelt.
Har været i en del butikker, men ingen kan vise en med signal på.

Så hvem laver den hurtigste maskine.


Den gamle Yousee var jo mega langsom.

Jeg har over flere omgange stiftet bekendtskab med Samsung og Panasonic optagere/afspillere, men ikke LG.  

Mit forslag må absolut være for Panasonic. Deres menuer og funktioner fungere bare, og jeg kan ikke sige helt det samme om Samsung. Men om det ene fabrikat er et splitsekund hurtigere end den anden må du selv ud og afgøre.

Muligvis vil du observere at Panasonic´s DVB-C er en kende bedre end på din Samsung YouSee boks. Om disse observationer hos mig relatere sig til større eller mindre forskelle i de pågældende netværk kan jeg ikke med sikkerhed afgøre.Smile 


Redigeret af Hother - 31-Januar-2015 kl. 15:41
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2015 kl. 07:35
Hvilken der er hurtigst ved jeg ikke.

Man er ejer af en Panasonic rekorder. og den er rimlig hurtig til det hele.

Meget nem at bruge og har remote recording som et kæmpe plus for mig.
Optagelser og live tv  kan ses via net på andre enheder f.eks ipads osv
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2015 kl. 07:58

Der findes en udførlig test på linket til panasonic model. Mærkværdigvis følger der ikke dansk manual med ligesom menuen på optager heller ikke findes på dansk. Heller ikke på nordic modellen. Dette kan læses i kommentarerne efter testen.

Hvad siger hansie? Er det rigtigt?


http://digitalt.tv/panasonic-dmr-bct84ens/#ixzz3IkhCsxhu







Redigeret af bentpetersson - 01-Februar-2015 kl. 08:00
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2015 kl. 08:43
Ja min kommer fra Tyskland   så ingen dansk menu eller brugsanvisning.

Men Panasonic er meget logiske i menu   så tror de fleste teknik interesseret kan betjene den uden problemer.  Der er ingen mærkelige menu'er eller ligende.
min er faktisk den som blev testet  http://digitalt.tv/panasonic-dmr-bct730eg/
Og har bare været en super optager.
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2015 kl. 09:05
Jeg fik to forskellige recordere på prøve. Først en LG som havde problemer ved optagelse og herefter en Samsung som jeg beholdt. Det er dog 4-5 år siden, så der er sket meget. To optagelser på samme tid, mens vi ser en anden optagelse. Se optagelse fra start mens den fortsætter optagelsen. Det kan panasonic ikke ifølge testen. Fremragende tunere, men en ulogisk besværlig menu, men det er jo længe siden, så der er vel sket meget. Også 3D har jeg været utrolig glad for.

Få den udsøgte model på prøve. Det kan man, hvis man køber i DK.

Vær især opmærkning på om det er nemt at tillægge lidt tid på optagelsen. DR og andre har tendens til at forsinke så afslutningen af filmen mangler.

Men det lyder fristende at købe Panasonic i Tyskland. Vi kan jo se derover.

Hansie, hvorfor købte du den der? Prisen vel sagtens. Hvad kostede den henholdsvis i DK og i Tyskland?


Redigeret af bentpetersson - 01-Februar-2015 kl. 09:17
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2015 kl. 09:18
Fordelen ved en Panasonic optager, frem for Samsung/LG, er også en bedre mekanisk kvalitet og mere stabil firmware.

Bent - På Panasonic fungerer optagelse og afspilning uafhængigt af hinanden! D.v.s. at man sagtens kan optage 2 eller 3 (afhængig af model) samtidig med at man ser noget som allerede er optaget! Og man kan også begynde at se den udsendelse man er ved at optage, inden den er færdigoptaget.

M.v.h.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2015 kl. 09:21
Nåh ja, og så kan man flytte optagelser fra sin Panasonic recorder til en PC, så man dér kan redigere/brænde dem.

M.v.h.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2015 kl. 09:24
Bent:  Det var en af de første med dual tuner og testen så fin ud.
Så da anmelder var færdig med maskinen lavede jeg en god handel.

Priserne i dag kender jeg ikke.  men ved at flere har købt hos alternate.dk til gode priser direkte fra Tyskland

og BCT940 modellen rummer 3 tunere og 2TB harddisk


Redigeret af hansie - 01-Februar-2015 kl. 09:27
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2015 kl. 09:33
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Nåh ja, og så kan man flytte optagelser fra sin Panasonic recorder til en PC, så man dér kan redigere/brænde dem.

M.v.h.


Kan du også afspille det brændte på andre end din Panasonic?
.... . .....

Ja det at brænde er ved at udgå. Idag gemmer og redigerer jeg på enten samme harddisk eller en særskilt.

Og så vil jeg lige for sjov skyld nævne. I firserne købte jeg en Sony videooptager. Jeg forhandlede prisen ned fra kr 10.500 til kr 8600. Prisen og teknikken er bedre i dag.


Redigeret af bentpetersson - 01-Februar-2015 kl. 09:34
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2015 kl. 09:53
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Nåh ja, og så kan man flytte optagelser fra sin Panasonic recorder til en PC, så man dér kan redigere/brænde dem.

M.v.h.


Kan du også afspille det brændte på andre end din Panasonic?
.... . .....


Jep, selvfølgelig kan man det! Man brænder - og finalize'r - jo en helt almindelig DVD/Blu-Ray skive.
Og der var så endnu et argument for at vælge Panasonic: Den har Blu-ray brænder, hvor Samsung og LG "kun" har Blu-ray afspilning.

M.v.h.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2015 kl. 10:20
Jeg skal primært benytte den som ekstern tuner, da tv'et ikke har DVB-C

Er helt med på at Panasonic har flest funktioner så som hbb, Remote recording osv.

Men håbede der var nogle som havde kendskab til deres hastighed.

Helst ville jeg have en boks med Android tv, men den findes desværre ikke.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu