recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny android mobil
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny android mobil

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
stefanb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 452
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stefanb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ny android mobil
    Sendt: 01-Februar-2015 kl. 16:27
Hej.

Er der nogen der vil give et bud på hvilken android mobil der er værd at købe?
Jeg synes det er noget af en jungle at bevæge sig ud i, så tænkte at der sikkert var nogen her, der var lidt mere inde i sagerne.

Krav:

1. Skal have et godt kamera.
2. Skal have en skærmstørrelse mellem 4,5 og 5"
3. Ikke være så langsom at den med tiden bliver sløv.
4. Have så lidt som muligt pre-installeret skrammel (som F.eks. Samsung har)

Ved godt at man jo bare kan købe den sidste nye top model og så har man det hele. Men er ude efter en "value for money" mobil.

Pris Ca. 2500kr. + -

På forhånd tak :-)
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2015 kl. 16:41
Det tætteste jeg kan komme på, er Sony Xperia Z1 Compact. Den lever op til alle kravene lige på nær skærmen, da den kun er på 4.3"
Ellers har den en af markedets bedste kameraer, den har sidste års top CPU (Snapdragon 800) og Xperia UI er netop ikke bloated som TouchWiz på Samsung er det. Og den bitte smule der er, kan rent faktisk slettes helt, hvis man ikke ønsker det.

Hvis skærmen skal være over de 4.5", så skal du kigge på Sony Xperia Z3 Compact. Kameraet er det samme, men skærmen er på 4.6" mens CPU'en har fået et nøk opad til Snapdragon 801 (samme som Galaxy S 5 og HTC Ona M9).
Men den ligger stadig på mellem 3.000 og 3.500kr.
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2015 kl. 17:02
One plus one eller moto g(2014) og moto x.
Har den oprindelige moto g, og ser stadig ingen grund til at udskifte den, da den stadig er hurtig nok til mit brug. Dog er kameraet i den oprindelige en hel del ringere end den der er i 2014
Til top
stefanb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 452
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stefanb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2015 kl. 17:06
Takker.

Z1 compact ser rigtig lækker ud og til en fornuftig pris.
Uden at have set den, så ser det da ud til at være kram i forhold til de mange plastik telefoner, der er på markedet.

Det er en telefon til konen og hendes gamle telefons skærm er kun 4", så det er da stadig en opgradering :-)

Det bliver nok temmelig sikkert sådan en så.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2015 kl. 22:02
Noget af det eneste, der kan følge med på pris og specs, er OnePlus One, som aerik foreslår. Den er bare alt for stor til hendes krav. Den er på 5.5", så det går jo ikke.

Og som du siger, så er den i en fantastik byggekvalitet. Det har hele Xperia Z serien været, lige siden den første kom frem. Om modsat alle de andre, så neddrosler de ikke hardwaren i deres Compact modeller.
(Det gør Samsung blandt andet, hvilket gør, at deres S4 Mini er ganske ubrugelig i dag, og selv deres "nye" S5 Mini er betydelig svagere, end denne Z1 Compact, selvom S5 er 7-8 måneder nyere)
Skærmen har godt nok ikke samme opløsning som den der bare hedder Z1, men da skærmen er det mindre, gør det netop heller ikke noget.
Da det er en Sony, så er den jo tilmed også vandtæt, hvilket er ret lækkert :) (mener det er 30 minutter på en meters dybde, de er godkendt til).

Min kæreste købte en Z3 Compact for ikke så længe siden og hun er ovenud tilfreds. Den holder strøm i ca. 2 døgn og banker hendes gamle Galaxy S3 synder og sammen. Grunden til jeg sammenligner med den, er fordi eneste forskel på Z1 og Z2 er hhv. Snapdragon 800 og Snapdragon 801 hvilken faktisk ikke er noget man mærker. De er nogenlunde lige kraftige og selv de kraftigste spil, trækker de næsten lige godt. Til afvikling af selve Android, med surf, lidt Facebook og nogle billeder, der mærker man ikke forskellen overhovedet.
Til top
K_J Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-August-2014
Status: Offline
Point: 140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér K_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2015 kl. 22:29
Jeg har en z3compact. Efter en måned revnede bagsiden. I dag ca. 2,måned efter købet er den revnet to stedet på skærmen og er nu ubrugelig. Alle revner er kommet i lommen uden jeg er gået ind i noget. En hurtig søgning viser at de revner selv når de ligger på et bord. Jeg håber fandme de tager den på garantien selvom chancen for at de siger det er selvforskyldt er stor .

Ellers er det en super fed telefon jeg vil savne. Jeg har også prøvet en one mini2 og en s5mini iberegnet lige før jeg købte min z3compact.
S5mini er noget plast fis der ikke virker lækker, one mini2 skulle jeg kaste med flere gange inden den gik i stykker, så sådan en kunne jeg godt finde på at købe igen og så lade være med at smadre den :)
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 1639
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2015 kl. 23:01
hvis hun kunne vænne sig til en 5.5" mobil så er oneplus one uden tvivl det mest foretrukne valg, jeg er imponeret over den
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2015 kl. 23:02
Oprindeligt skrevet af K_J K_J skrev:

Jeg har en z3compact. Efter en måned revnede bagsiden. I dag ca. 2,måned efter købet er den revnet to stedet på skærmen og er nu ubrugelig. Alle revner er kommet i lommen uden jeg er gået ind i noget. En hurtig søgning viser at de revner selv når de ligger på et bord. Jeg håber fandme de tager den på garantien selvom chancen for at de siger det er selvforskyldt er stor .

Ellers er det en super fed telefon jeg vil savne. Jeg har også prøvet en one mini2 og en s5mini iberegnet lige før jeg købte min z3compact.
S5mini er noget plast fis der ikke virker lækker, one mini2 skulle jeg kaste med flere gange inden den gik i stykker, så sådan en kunne jeg godt finde på at købe igen og så lade være med at smadre den :)
Du må have været noget uheldigt. Det er ikke et fænomen jeg har læst om før. Det er i hvert fald ikke noget min kæreste kan genkende. Hendes er der ikke sket det mindste med endnu.
Men hvis du går den med den og de kan se, at der ikke er nogle skrammer i rammen på den, så kan de vel også se, at det er sket uden den er blevet tabt eller smidt. Og så burde de vel tage den på reklamationsretten. Og taget i betragtningen, at du kun har haft den i 2 måneder, så ligger bevisbyrden på forhandlerens side, hvis de vil påstå, at du har smidt med den.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2015 kl. 23:07
Hov, hvis du er hurtig, så er der en, der sælger en Z1 Compact til omkring 1000kr i køb/salg forum ;)
Til top
Jacob9400 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 09-September-2014
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 41
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jacob9400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2015 kl. 23:31
Det er helt normalt Z3c revner uden grund, til gengæld er sony også flinke til at lave det på garantien. Det er primært dem produceret før uge 37i 2014 der har problemer, produktionsdato kan ses på lille slids papir bag nederste låge, men den har generelt en del problemer med front og bagside, men som sagt ordner de det på garantien.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2015 kl. 23:39
Det havde jeg godt nok aldrig hørt om før, og jeg synes ellers jeg følger ret godt med på de sager der. Men pyt nu også med det. Sagen omhandler Z3 Compact, men OP regner jo med, at skulle købe den Z1 Compact, som så heldigvis ikke lider af samme fejl :)
Til top
stefanb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 452
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stefanb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2015 kl. 06:55
Oprindeligt skrevet af Treated Treated skrev:

hvis hun kunne vænne sig til en 5.5" mobil så er oneplus one uden tvivl det mest foretrukne valg, jeg er imponeret over den


Med en 5,5" skærm, bliver den alt for stor.
Ser ellers også ud til at være en lækker mobil til prisen.

Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Hov, hvis du er hurtig, så er der en, der sælger en Z1 Compact til omkring 1000kr i køb/salg forum ;)


Den er allerede bestilt :-)
2278kr inkl. forsendelse hos BJ-Trading.


Oprindeligt skrevet af Jacob9400 Jacob9400 skrev:

Det er helt normalt Z3c revner uden grund, til gengæld er sony også flinke til at lave det på garantien. Det er primært dem produceret før uge 37i 2014 der har problemer, produktionsdato kan ses på lille slids papir bag nederste låge, men den har generelt en del problemer med front og bagside, men som sagt ordner de det på garantien.


Nu håber jeg da kun at det er Z3 og ikke Z1 der revner. Men hvis de sidste nye modeller ikke har det problem, så burde der jo ikke være noget at frygte :-)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu