recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Rippe BD på Mac
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Rippe BD på Mac

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
zemo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-September-2006
Sted: Århus, Denmark
Status: Offline
Point: 491
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zemo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Rippe BD på Mac
    Sendt: 01-Februar-2015 kl. 18:22
Hej alle

Jeg er (næsten) skiftet fra Windows til Mac, og ønsker nu at rippe mine fremtidige BD-køb på min MacBook Pro til min NAS.

Jeg mangler et eksternt BD-drev, og er lidt i tvivl om hvilket jeg skal vælge. Det skal være read-only. Jeg kan ikke se om de skal være specielt Mac-kompatible.
Dette ser fx kun ud til at understøtte Windows:

Jeg har et internt BD-drev i min gamle stationære pc. Kan man på nogen måde - ved hjælp af en case - bruge det med USB?

Findes der et ordenligt gratis rippeprogram? Hvis ikke, er jeg da klar til at betale lidt for det, jeg synes bare at programmer som DVDFab og AnyDVD er for dyre. Kommer ikke til at bruge dem så tit. Sådan et som dette måske: http://www.multipelife.com/bytecopy-mac.

Alle forslag og input takkes der for på forhånd

Morten
/zemo/
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2015 kl. 18:28

Kan ikke se om det fjerner kopibeskyttelse, hvilket er nødvendigt for at du kan rippe. Hvis det ikke har den feature, så er du nødt til at have f.eks Any DVD/HD for at omgå den foranstaltning.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2015 kl. 18:35
makemkv er det eneste der reelt findes til mac. generelt er appleplatformen ikke just fremragende til at fungere som ripping-løsning af BD's.

det hænder at makemkv ikke kan rippe på grund af manglende nøgler når der kommer nye ud, men der går generelt ikke så lang tid før den kan igen




Redigeret af claus_jac - 01-Februar-2015 kl. 18:38
Til top
runekc Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-April-2008
Sted: Fredericia, DK
Status: Offline
Point: 205
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér runekc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2015 kl. 18:44
Kan kun varmt anbefale makemkv, har aldrig haft problemer med det. Bruger selv et Samsung eksternt drev, ikke verdens hurtigste men det virker SE-506.
Makemkv kan kun rippe 1:1, det har ingen konverterings muligheder.

mvh
Rune
Til top
Bconrad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Maj-2006
Sted: Ry
Status: Offline
Point: 616
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bconrad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2015 kl. 19:03
Jeg bruger makemkv og et ASUS drev. Det fungerer fint og kører ret hurtigt. Der giver dog nogle store filer på omkring 30 GB, så der skal være plads nok.
Til top
zemo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-September-2006
Sted: Århus, Denmark
Status: Offline
Point: 491
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zemo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2015 kl. 21:03
Tak for svar. Nu skal jeg jo i første omgang have fat i et drev, og jeg har kigget på dette:

http://www.proshop.dk/DVD-Blu-ray-drev/ASUS-SBC-06D2X-U-BLK-G-AS-2328028.html?utm_source=edbpriser&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricesite

Medmindre jeg kan bruge mit interne drev til noget? Jeg har ikke formået at finde noget relevant, selv om der ser ud til at eksistere noget enclosure. Måske nogen kan hjælpe?
/zemo/
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2015 kl. 22:45
det kan ikke betale sig at købe et enclosure. drevene er så langt nede i pris.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2015 kl. 08:03
Bruger også MAKEMKV på Mac og har aldrig haft problemer dette software, jeg benytter et ekstern drev/burner fra LaCie til at rippe med, de nyere film rippes med op til 8x.
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
prodic Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 29-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 49
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér prodic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2015 kl. 08:52
Nogle som har erfaringer med at rippe R1/R3 DVD-skiver på deres eksterne BD-drev?
Kunne godt bruge et eksternt BD-drev, som kan rippe R1/R3 DVD samt R2 BD, så samlingen kan blive rippet.
Til top
zemo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-September-2006
Sted: Århus, Denmark
Status: Offline
Point: 491
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zemo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2015 kl. 13:12
Hej alle

Tak for alle svar. Jeg købte ovenstående Asus BD-rom-drev. Jeg bruger MakeMKV, og indtil videre har alt kørt fuldstændig smertefrit. Jeg har sågar kunnet rippe flere "gamle" film (Bl.a. en Monty Python-boks) som flere andre programmer gennem tiderne har nægtet at rippe.

Jeg kan dog se at MakeMKV har givet mig en prøveperiode på 30 dage, men jeg kan ikke se hvad prisen er, hvis jeg vil købe. Jeg troede egentlig at MakeMKV var gratis?

/zemo/
Til top
runekc Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-April-2008
Sted: Fredericia, DK
Status: Offline
Point: 205
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér runekc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2015 kl. 13:15
Det er gratis så længe det er i BETA, har det så været i flere år ;-) der er en kode på deres forum du skal bruge, http://www.makemkv.com/forum2/viewtopic.php?f=5&t=1053
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu