recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic HDD optager
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Panasonic HDD optager

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Ajep Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 02-Februar-2015
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ajep Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Panasonic HDD optager
    Sendt: 02-Februar-2015 kl. 19:50
Hej

Jeg har netop købt en HDD optager fra Panasonic DMR-BCT845EG. Jeg har købt den på en tysk side ALTERNATE.DK

Mit problem er at jeg ikke kan få den til at loade kanaler. Jeg har prøvet:
* at lave diverse søgninger uden at den finde et eneste program.
* Tjekket om der ligger nogle opdateringer, - den er fuldt opdateret.
* Jeg har forsøgt at ændre frekvens manuelt, - dette er dog ikke helt lykkedes.

Jeg får mit signal fra YouSee. 

Jeg har skrevet til Panasonic, som bekræfter at netop denne model er lavet til det tyske marked, men burde også kunne virke i DK. 

ALTERNATE yder super service, - og skriver at der måske er fejl på produktet, - de vil gerne bytte den. Men skriver også dette forum som en mulighed. Lidt træls at bruge tid på ombytning, hvis det blot er en indstilling jeg har overset. ALTERNATE skriver også at de sælger mange på det danske marked, - og det ikke tidligere har givet problemer.

Er der nogle der har erfaring med produktet, - og som kan hjælpe mig??

Vh
Ajep
Til top
dosdesign Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dosdesign Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2015 kl. 23:02
kan det passe du ikek kan optage digital kanaler med denne - synes kun der står mpeg2 i beskrivelse ?? For så kan man jo ikke bruge den snart når analog kanaler forsvinder - hvis ikke så vil jeg gerne vide hvordan man kan se at den kan optage digital
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6975
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2015 kl. 06:34
Prøv denne guide fra yousee


link
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6975
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2015 kl. 06:36
Frekvens skal ændres
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4796
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2015 kl. 09:09
Oprindeligt skrevet af dosdesign dosdesign skrev:

kan det passe du ikek kan optage digital kanaler med denne - synes kun der står mpeg2 i beskrivelse ?? For så kan man jo ikke bruge den snart når analog kanaler forsvinder - hvis ikke så vil jeg gerne vide hvordan man kan se at den kan optage digital

MPEG-2 er digital, så har den kun MPEG-2, så kan den slet ikke optage analoge kanaler.

For at kunne optage HD-kanaler (og sikkert også snart SD-kanaler), så skal den dog også have MPEG-4, hvilken den omtalte Panasonic HDD recorder også har.

Den kan derfor sagtens optage alle digitale kanaler, der pt. distribueres på YouSees digitale kabel-TV-netværk (DVB-C).
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
dosdesign Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dosdesign Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2015 kl. 09:18
??? hvorfor kan min harddiskoptager med mpeg2 så ikke optage digital når du siger mpeg2 er digital ?

har da altid lært der skal være mpeg4 tuner i for at optage/vise digitale kanaler på tv eller hdd og i det produkt denne tråd handler om står der kun mpeg2 i beskivelsen - jeg er total forvirret
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4796
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2015 kl. 09:48
Oprindeligt skrevet af dosdesign dosdesign skrev:

hvorfor kan min harddiskoptager med mpeg2 så ikke optage digital når du siger mpeg2 er digital ?

Uden at vide, hvilken HDD-optager du har, så kan jeg ikke svare på det. Men det er tuneren, der skal være MPEG-2/4. MPEG-2 bruges også på DVD, men det har intet med tuneren at gøre...

Oprindeligt skrevet af dosdesign dosdesign skrev:

har da altid lært der skal være mpeg4 tuner i for at optage/vise digitale kanaler på tv eller hdd

Hvilket fjols har fortalt dig det vrøvl? Det passer kun i forhold til DVB-T, og YouSee benytter DVB-C.

Oprindeligt skrevet af dosdesign dosdesign skrev:

og i det produkt denne tråd handler om står der kun mpeg2 i beskivelsen

Virkelig? I den beskrivelse jeg fandt her står der fint MPEG-4 (og i og med, at den kan optage HD, så er det også implicit - i Europa - at det er MPEG-4). Ligeså står det her og her.
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
dosdesign Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dosdesign Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2015 kl. 17:16
Her er beskrivelsen af den hdd personen der har oprettet tråden henviser til og kan kun se mpeg2 http://www.alternate.dk/Panasonic/DMR-BCT740EG/html/product/1150613

Ja de siger bare altid at mpeg2 er analog og mpeg4 er digital - de siger da altid hvis eks dit tv ikek har mpeg4 kan den ikke vise digitale kanaler - og vores harddisk optager Sony, RDR-HX780, MPEG2 - Harddiskdvd-optager, 160 GB er mpeg2 og den kan ikke vise digital kanaler !!

bare forvirret da jeg gerne så vil evt købe en boks/dims der kan få den til at vise digtiale kanaler og optage dem til visning (ikke brænding) men hvilken boks skal man købe hvis det kan lade sig gøre !
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4796
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2015 kl. 17:30
Som sagt, så er MPEG-2 en digital komprimerings-standard. Det giver slet, slet ikke nogen mening at blande MPEG-2 og analogt TV sammen.

MPEG-2 bruges (normalt) til digitalt SD, og MPEG-4 til digitalt HD. Begge dele er digitalt. Din Sony recorder har MPEG-2 til afspilning af DVD, der er digitalt SD, og den konverterer analogt TV til digitalt SD i MPEG-2 format, når den optager, ligesom den konverterer digitalt MPEG-2 til analogt TV, når den afspiller igen.

TUNEREN i din Sony recorder er kun analog, og det er derfor den ikke kan modtage digitale kanaler. Om den har MPEG-2 eller ej har ikke noget at gøre med, hvilke muligheder tuneren i din recorder har - den er 100% analog (tuneren), og derfor giver betegnelserne MPEG-2 eller MPEG-4 ingen mening i denne sammenhæng.

For at kunne modtage digitalt TV skal tuneren være digital. På kabel-TV (DVB-C YouSee) kan du modtage SD-kanaler med en digital MPEG-2 tuner, og derudover kan du modtage HD-kanaler, hvis din tuner er MPEG-4 kompatibel (MPEG-4 tunere er baglæns kompatible med MPEG-2 transmission, så en MPEG-4 tuner kan modtage både MPEG-2 SD kanaler og MPEG-4 HD kanaler).

På terrestrisk TV (DVB-T) kører vi i Danmark med MPEG-4 både på SD og HD kanaler, så derfor kræves der MPEG-4 tuner for at modtage DVB-T signaler.

Hvem er "de", der altid siger, at MPEG-2 er analogt? "De" ved i så fald ikke, hvad de snakker om og burde fraholde sig at udtale sig om noget de helt tydeligt ikke har forstand på. De analoge TV standarder hedder PAL (i det meste af Europa), SECAM (i Frankrig) og NTSC (i Nord-/Syd-Amerika). Der findes så under-varianter af disse, men dette er de 3 mest udbredte analoge TV-standarder.

Redigeret af HeartWare - 03-Februar-2015 kl. 17:35
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
dosdesign Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dosdesign Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2015 kl. 18:02
Mange tak for du bruger al den tid på at forklare mig - så er jeg lidt klogere, men dog ikke helt sikker på alle tingene - men det er også svært med alle de formater og forkortelser m.m. Så man skal kigge efter tunere. Men har lige gang i 3 tråde da jeg gerne vil kunne afspilel og optage digital tv fra yousee kabel tv på min analog harddiskoptager og det er også forvirrende nogen siger man kan købe en dc1 boks ved el gigant til 599 kr og tilslutte den min gamle harddiskoptager , som kun kan vise analoge kanaler, og tv (kender ikke tilslutningsrækkefølge) og nogen siger man ikke kan - du lyder klog så måske du kan hjælpe her (hvis du ik allerede har)

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=138264&PID=1392702#1392702

men tak indtil nu - har gæster !
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2015 kl. 18:21

Der?rende tråden om din gamle rekorder, så har du fået helt klar besked om hvad du skal gøre i den forbindelse, og er også blevet rådet til ikke at få den med ind i det, og i stedet kun bruge STBen med en HDD, som er det mest enkle og bedste at gøre.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
dosdesign Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dosdesign Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2015 kl. 19:54
STB ved jeg ikke hvad er, men tror det er en Client DC1 ??
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu