recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Android apps
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Virusprogram.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Virusprogram.

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2015 kl. 22:38

Syntes ikke at McAffee er slem på det punkt.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
kiuls Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 19-Januar-2005
Sted: 2500 Valby
Status: Offline
Point: 166
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kiuls Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2015 kl. 22:59
Avast bruger altså heller ikke særligt meget strøm og man lægger faktisk ikke mærke til det, ved almindeligt dagligt brug ...

Jeg har da også tit tænkt om det nu også var nødvendigt på telefon og tablet - de er vel alt andet lige, ikke så udsatte, men hellere "safe than sorry", når det nu ikke generer nævne
værdigt ...

Bare min mening ..  :-)


/Kim
Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Status: Offline
Point: 1220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Roland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2015 kl. 06:19
Jeg har prøvet en del forskellige AV apps og mine erfaringer er, at Avast, McAfee, Avg, Avira, Lookout, Dr.Web Antivirus Light + et par andre knap så kendte - ikke lige er min kop thé. De bruger for mange resourcesser og min mobilos og tablet kører ikke optimalt, når de ligger i baggrunde og arbejder. De fleste af ovennævnte er også fhv. aggressive ift. at man skal købe pro-versionen. Hvilket heller ikke er noget, der lige tiltaler mig.   
Til gengæld så har jeg haft gode erfaringer med Norton Mobile Security Lite, TrustGo og Eset Mobile security Free, som jeg pt. bruger lige nu.   


Redigeret af Roland - 07-Februar-2015 kl. 06:24
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2015 kl. 06:57
Har I læst denne artikel om emnet?


http://www.computerworld.dk/art/228399/har-du-overhovedet-brug-for-antivirus-paa-mobilen

Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Sylvest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 881
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sylvest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2015 kl. 07:09
Beklager hvis jeg hijacker tråden men hvad bruger i af antivirus på jeres TV?< ="cosymantecnisbfw" co="cs" id="SILOBFWID" style="width: 0px; height: 0px; display: block;">
.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2015 kl. 09:56

Ingen ting, for det findes ikke.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2015 kl. 12:22
Som Nagash skriver.

Sund fornuft, så det ikke nødvendigt på mobil eller tablet.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Katadunkass Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 21-Juli-2015
Sted: Sparkær
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Katadunkass Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2015 kl. 20:28
Jeg må sige at jeg er tilhænger af Nagash's holdning - sund fornuft, så er der ikke brug for antivirus. Tidligere havde jeg et antivirus program installeret, da jeg havde "Ukendte kilder" slået til. I dag har jeg intet, men besøger kun hjemmesider jeg stoler på og henter alt fra computeren, der automatisk scanner det og sender det videre gennem google drev. 
Hvis jeg skulle anbefale et, ville det nok være Avast. Har prøvet AVG, men det brugte en del saft og kraft. 
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4931
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2015 kl. 22:41
Jeg bruger Avast på både tablet og mobil. Det har reddet mig 3-4 gange fra at blive inficeret.

Det er hjemmesider som har prøvet at downloade og installere skadelig software.
Hvis jeg ikke havde haft Avast, så ville det sikkert være blevet installeret og gået aktivt.

Men jeg er måske også bare den helt specielle type der kunne finde på at surfe hen på en hjemmeside fra tablet, uden at jeg har haft besøgt den fra min PC først Wink
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2015 kl. 23:53
Nu kan en hjemmeside kun downloade skadelige filer på din tablet. Du skal stadig selv afvikle app'en efter download. Så der ville som sådan ikke være sket en skid. Jeg har også selv oplevet det på lignende sider.
Og her kommer den sunde fornuft så ind i billedet. Når du ser en notifikation for en downloadet fil, så tjek nu lige hvad det er, inden du trykker kør.

Jeg mener egentlig i sidste ende, at det er sundere at køre uden, da det tvinger brugeren til at være "alert". De kunne nok også gøre, at folk lige huske at kigge efter, hvad de siger ja til, når de installerer programmer som Java på deres computer.

Anyway.. Jeg tror skam på, at antivirus til Android er blevet meget bedre og ikke stjæler for mange ressourcer mere. Det bliver dog ikke noget jeg tager i brug, før den bliver lige så udsat som Windows. 
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4931
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2015 kl. 13:53
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Nu kan en hjemmeside kun downloade skadelige filer på din tablet. Du skal stadig selv afvikle app'en efter download. Så der ville som sådan ikke være sket en skid. Jeg har også selv oplevet det på lignende sider.
Og her kommer den sunde fornuft så ind i billedet. Når du ser en notifikation for en downloadet fil, så tjek nu lige hvad det er, inden du trykker kør.

Jeg mener egentlig i sidste ende, at det er sundere at køre uden, da det tvinger brugeren til at være "alert". De kunne nok også gøre, at folk lige huske at kigge efter, hvad de siger ja til, når de installerer programmer som Java på deres computer.

Anyway.. Jeg tror skam på, at antivirus til Android er blevet meget bedre og ikke stjæler for mange ressourcer mere. Det bliver dog ikke noget jeg tager i brug, før den bliver lige så udsat som Windows. 
Men kan godt få downloadet en fil og have en sårbarhed i eksempelvis en browser til at eksekvere den.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu