recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kvalitet på Boxer TV ??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kvalitet på Boxer TV ??

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Moulder Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 367
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Moulder Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Kvalitet på Boxer TV ??
    Sendt: 16-Februar-2015 kl. 17:48
Hej

Jeg har idag tv fra YouSee, og er godt tilfred med det.
Vi har dog planer om at flytte til et område hvor der ikke er kabel tv.

Så mulighederne er Boxer, parabol TV eller IP tv.
Dem som bor i huset nu, har TDC home trio.

Jeg vil dog gerne være fri for at have en ekstern boks ind over, men vil gerne have mit TV til at styre begivenhederne. TV'et er et Beovision 11-55 med HDD, så jeg har optagefunktion mm.

Hvis jeg ikke vil have en boks, er der så kun Boxer med CI modul som mulighed ??
Jeg kan faktisk godt lide deres Flex koncept, hvor man selv sammensætter sin kanalpakke.
Men hvordan er kvaliteten på deres HD kanaler, sammenlignet med den YouSee HD kvalitet vi er vant til ?

Jeg ser en del Discovery, og kan se at den ikke tilbydes i HD, så hvordan er deres SD kvalitet, er det ok, eller er det fuldstændig ubrugeligt ??

Mvh
Per
Mvh

Moulder
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2015 kl. 19:09
Du går ned i kvalitet med Boxer. Har haft DVB-T som eneste i 22 år, og Boxer siden TV2 blev betalingskanal. Er flyttet til Stofa område, og der er godt nok stor forskel i billedkvalitet.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2015 kl. 19:34

Ja, HD fra Boxer ligger et sted mellem SD og HD på Kabel TV.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Enerneslo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Enerneslo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2015 kl. 19:45
Hvis du vil ha lidt tal på det, så står der lidt om det her: http://digitalt.tv/test-af-bitrate-hos-tv-udbydere/
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2015 kl. 20:04
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Ja, HD fra Boxer ligger et sted mellem SD og HD på Kabel TV.

Da jeg ikke havde set andet, syntes jeg faktisk HD så udmærket ud dengang.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2015 kl. 20:09

Du blev jo så også glædeligt overrasket.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2015 kl. 20:55
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Har haft DVB-T som eneste i 22 år
Tastefejl? Eller hvor fik du DVB-T signal fra i 1993?  Confused
Jeg startede så vidt jeg husker omkring 2003-2004 hvor der blev kørt forsøgs udsendelser her i Nordjylland som eneste sted. (Mig bekendt)

Mvh. JørgenT


Til top
Moulder Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 367
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Moulder Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2015 kl. 23:39
Jeg takker for svar ..

hmm.. Ikke lige hvad jeg havde håbet, men hvad jeg frygtede :-(
Hvis kabel tv er udelukket, hvad er så bedste alternativ, hvis det drejer sig om at få bedre kvalitet end Boxer ??

Som sagt har nuværende ejer af huset en TDC løsning med Home Trio.
Vil kvaliteten være bedre der ??
Det giver så ulemper med en ekstern boks, og en bredbåndsforbindelse som vil være lidt svingende alt efter om tv er tændt eller ej..
Men hellere slås med en ekstern boks, end få en tvivlsom kvalitet hver gang der skal ses tv.

Mvh
Per


Redigeret af Moulder - 16-Februar-2015 kl. 23:40
Mvh

Moulder
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2015 kl. 23:46
Home trio er ringere end FTA (antenne), er min oplevelse. Men der er også stor forskel på FTA kanalerne. TV2 er notorisk ringe.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Moulder Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 367
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Moulder Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2015 kl. 00:04
Det er da lidt foruroligende..
Findes der ingen fornuftige alternativer til kabel tv, hvis man godt vil have en vis standard i kvalitet på sine tv kanaler ??
Mvh

Moulder
Til top
Momsemor Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 66
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Momsemor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2015 kl. 00:33
Canal Digital har god kvalitet Smile
Mvh. Jannie
Til top
katbird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Oktober-2004
Sted: Fredensborg
Status: Offline
Point: 548
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér katbird Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2015 kl. 00:44
Waoo har annonceret at de vil tilbyde ip-tv i høj kvalitet senere på året
Waoo ip tv
Andre muligheder er Watz Me Now eller Telia TV
Personligt synes jeg ikke ,der er den store forskel på YouSee og Boxer når det drejer sig om HD kanaler.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu