recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 50 eller 100mbit
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

50 eller 100mbit

 Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
IrmaN Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-November-2009
Status: Offline
Point: 241
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér IrmaN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2015 kl. 21:46
Har besluttet mig til at beholde 50mbit :-) har ikke behov for mere -men skal helt klart optimere wifi
Da jeg har steder i huset der ikke er dækket helt
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2015 kl. 22:02
Oprindeligt skrevet af Kristian3th Kristian3th skrev:

Nej det gør de altså ikke. Se her hvad Stofa skriver:
"Hastigheden er forventet gennemsnitshastighed og gælder ved en kablet forbindelse mellem din router og computer. Kapaciteten deles. Du kan i nogle tilfælde opleve lavere hastigheder end den bestilte i forbindelse med forbigående spidsbelastninger i coax-nettet. Stofa udbygger løbende coax-nettet for at modvirke dette. "

Interresant, dog tror jeg alle udbydere tager forbehold for forbigående hastighedsploblemer.

Hvis du ser på, hvad Waoo skriver i deres betingelser:

18.2: Det er målsætningen, at abonnenten til enhver tid tilbydes den internethastighed i fiberboksen som det måtte fremgå af ordrebekræftelsen. 




Til top
titan_jtl Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 14-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 42
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér titan_jtl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2015 kl. 08:31
Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Oprindeligt skrevet af Kristian3th Kristian3th skrev:

Nej det gør de altså ikke. Se her hvad Stofa skriver:
"Hastigheden er forventet gennemsnitshastighed og gælder ved en kablet forbindelse mellem din router og computer. Kapaciteten deles. Du kan i nogle tilfælde opleve lavere hastigheder end den bestilte i forbindelse med forbigående spidsbelastninger i coax-nettet. Stofa udbygger løbende coax-nettet for at modvirke dette. "

Interresant, dog tror jeg alle udbydere tager forbehold for forbigående hastighedsploblemer.

Hvis du ser på, hvad Waoo skriver i deres betingelser:

18.2: Det er målsætningen, at abonnenten til enhver tid tilbydes den internethastighed i fiberboksen som det måtte fremgå af ordrebekræftelsen. 



Det er ikke et forbehold, det er en målsætning i forbindelse med den Hastighedsgarati Waoo har. Du FÅR det du betaler for.
(og gerne lidt mere faktisk, min 60/60 har jeg lige testet til 68/63:-)
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2015 kl. 08:41
< ="text/" ="" ="/B1D671CF-E532-4481-99AA-19F420D90332etdefender/huidhui.js?0=0&0=0&0=0">
Oprindeligt skrevet af titan_jtl titan_jtl skrev:

 
Det er ikke et forbehold, det er en målsætning i forbindelse med den Hastighedsgarati Waoo har. Du FÅR det du betaler for.
(og gerne lidt mere faktisk, min 60/60 har jeg lige testet til 68/63:-)

Hvad er forskellen på et forbehold og en målsætning?
Hvorfor skriver de så ikke bare i deres vilkår: "Vi garantere at hastigheden aldrig nogensinde går under det aftalte i ordrebekræftelsen.

Yousee giverogså mere end, hvad man betaler for. Har selv deres 100/20 og får vel 110/25 mbit/s, hvilket mange indlæg herinde vidner om andre også gør.


Til top
tobywan Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 19-Juni-2006
Status: Offline
Point: 406
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tobywan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2015 kl. 08:58
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af tobywan tobywan skrev:

Det handler jo om hvad du gerne vil opnå.

Men når det er sagt, så er jeg da selv svært glad for min 300/40. Skulle jeg selv betale, havde jeg nok valgt noget andet.

Er du svært glad, fordi du har det? Eller er du svært glad, fordi du har behov for det?
Der er fandens til forskel, som du netop selv påpeger i første sætning. 

I den "almindelige sags tjeneste", så burde langt de fleste kunne nøjes med max 20mbit. Alene ved at optimere et evt. lokalt netværk, så kan man virkelig nå langt. 
Men voldsomt mange sidder i dag med trådløse forbindelser, og fatter ikke, at uanset hvor meget de betaler sig fra på WAN siden, så er det (W)LAN siden det er alpha og omega. Når (W)LAN er optimeret, så kan man begynde at fornemme, om ens behov måske er til mere WAN. Er man i tvivl, så drop alt trådløs og brug kabler. Så får man en følelse af, hvilket behov man har på WAN.
Om jeg er glad for mig behov. Det kan jeg nu ikke se den store relevans i :)

Men ja, er da glad for praktisk talt aldrig at skulle vente. Det skulle jeg heller ikke med 150mbit før Stofa opgraderede. Til mit behov er 20mbit for lidt, men ellers er jeg enig i din betragtning om at de fleste vil være fint tilfredse med 20mbit. Til sagen skal det siges, at den primære årsag til at jeg skiftede var at TDC ikke på daværende tidspunkt kunne tilbyde ordenlig upload. Gik fra 2 til 15, og nu til 40.

Jeg tror dog ikke der går længe før hastigheder ikke er noget man taler om, og hvor produktet blot hedder bredbånd eller internet.

Sålænge det virker og er stabilt vil de fleste være ligeglade med hastigheden, så snart vi når over et bestemt punkt. Som flere også er inde på, er det allerede nu folks eget wireless, som begrænser hastigheden på internetadgangen.

Den slags var relevant da produkterne var under 10mbit, men nu hvor man de fleste steder får kastet 20mbit eller mere i nakken som standardprodukt, giver det mindre mening, som hastighederne generelt stiger.

Og til debatten om at "få hvad man betaler for"... den slags giv jeg også op i, da jeg havde ½, 1 og 2mbit. Men om jeg i dag får 250 eller 300mbit (eller 95 eller 100 osv). pga. lidt aftenbelastning hos stofa er jeg dybest set ligeglad med. Det er vigtigere for mig at det kører stabilt.


Redigeret af tobywan - 18-Februar-2015 kl. 09:05
Panasonic VT50 - B&W CMs2
Til top
Bruger udmeldt 20 Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet
Avatar

Oprettet: 31-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 216
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 20 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2015 kl. 09:30
En test af min forbindelse, jeg ved ikke hvad deres målsætning/garantier er, men jeg måler aldrig under de her tal + - 1 Mb


Til top
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-November-2009
Status: Offline
Point: 801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2015 kl. 08:04
Sidder på en 15/5 forbindelse fra kabeltv - det virker rigtig godt :-)
 
"Desværre" kan man nu få fiber i vores område og jeg er godt nok kommet i tvivl om det er noget vi skal have??
 
Vores kabeltv kan levere op til 200/40 og er en smule billigere end fibernet hele vejen... Da jeg idag kun har 15/5 og det fint dækker mit behov for Netflix/Ipads og let surfen giver det vel næppe mening at opgradere?
 
Tænker også at desto flere der fravælger Internet fra kabeltv, desto sværre bliver det vel for foreningen at overleve? Og så er der jo ikke tale om fremskridt hvis kabeltv delen dør?
 
(man kan også få (dyr) tv via fiber) - har kun dr+tv2 :)
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2015 kl. 08:14
Hvis man ikke har store børn der selv streamer HD Så er 50/50 rigeligt
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2015 kl. 08:29
Jeg har bestilt fibia nu, har en 20-2Mbit fra TDC som til tider er så ustabil at man ikke engang kan få en webside frem, og når så forbindelsen endelig er i orden så er den ikke kraftig nok til at levere en film fra netflix i HD når sønnike spiller og snakker over skype. 

Jeg bestilte en 100Mbit med det samme, så er der også plads til 4K streamning. Ved godt de har leveringsgaranti, men får man virkelig 100-100 effektiv?


Redigeret af Potter - 15-Juni-2015 kl. 08:29
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
titan_jtl Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 14-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 42
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér titan_jtl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2015 kl. 10:35
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Jeg har bestilt fibia nu, har en 20-2Mbit fra TDC som til tider er så ustabil at man ikke engang kan få en webside frem, og når så forbindelsen endelig er i orden så er den ikke kraftig nok til at levere en film fra netflix i HD når sønnike spiller og snakker over skype. 

Jeg bestilte en 100Mbit med det samme, så er der også plads til 4K streamning. Ved godt de har leveringsgaranti, men får man virkelig 100-100 effektiv?


Ja det gør du!
Jeg har selv Waoo, godt nok fra Energi Midt, men min 60/60, henter snilt med 6,2-6,8MB fra Steam f.eks.


Redigeret af titan_jtl - 15-Juni-2015 kl. 10:39
Til top
Mads Sørensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-August-2011
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 460
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mads Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2015 kl. 17:31
Oprindeligt skrevet af titan_jtl titan_jtl skrev:

Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Jeg har bestilt fibia nu, har en 20-2Mbit fra TDC som til tider er så ustabil at man ikke engang kan få en webside frem, og når så forbindelsen endelig er i orden så er den ikke kraftig nok til at levere en film fra netflix i HD når sønnike spiller og snakker over skype. 

Jeg bestilte en 100Mbit med det samme, så er der også plads til 4K streamning. Ved godt de har leveringsgaranti, men får man virkelig 100-100 effektiv?


Ja det gør du!
Jeg har selv Waoo, godt nok fra Energi Midt, men min 60/60, henter snilt med 6,2-6,8MB fra Steam f.eks.
Nu er det bare sådan at der går 8 bit på en byte, så med din 60/60 forbindelse bør du (i og med de har hastighedsgaranti) kunne hente med 60/8=7,5 MB/s (såfremt den anden ende kan sende med minimum din downstream hastighed)...

Det er en typisk fejl at antage at der skal divideres med 10.
Til top
Kristian3th Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Oktober-2010
Sted: Vsj
Status: Offline
Point: 123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kristian3th Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2015 kl. 17:45
Du får typisk lidt mere end de 100/100. Men Waoo leverer med hastighedsgaranti (målt med kabel direkte på boksen på Waoos måler). Får du ikke det, så kan du ringe og "klage" :-).

Download-hastighed fra Steam matcher nok ikke præcis din internet download, da det er afhængig af Steams servere, samt øvrig net-belastning. Så det kan man ikke sammenligne :-). 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu