recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Telmore Musik, Er det noget værd?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Telmore Musik, Er det noget værd?

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Flmr77 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Februar-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flmr77 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2015 kl. 20:12
Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:

Oprindeligt skrevet af Flmr77 Flmr77 skrev:

Synes en vigtig pointe i forbindelse med, om du skal vælge det ene eller andet abonnement, er at Telmore så vidt vides stadig kører med en 48 Kbit/s dolby pulse kvalitet, hvor TDC for længe siden efterhånden opgraderede deres streaming til 192 Kbit/s

 
Ville selv tjekke op på om det er ændret til det bedre, hvis jeg skulle vælge.
 
 


Hvilken lydkvalitet har TELMORE Musik på SONOS?

 
Lydkvaliteten på TELMORE Musik via SONOS er 320 kbit/s AAC Dolby Pulse, baseret på lossless kildefiler for optimal lydoplevelse. Samme høje lydkvalitet som på TELMORE Musik web.

Hvilken bitrate streames musik i?
Musik bliver via app streamet i 192 Kbit/s i Dolby Pulse Encoding. På pc/mac er bitraten 320 Kbit/s.
 
Ok, så blev jeg også det klogere.
dejligt at det også er blevet i en ordentlig kvalitet
Til top
AnjaPink Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 20-Februar-2013
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AnjaPink Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2015 kl. 20:43
TDC har sidste sommer hævet bitraten til 320 kbit/s
Til top
mikan Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 68
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mikan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2015 kl. 11:28
Oprindeligt skrevet af iVinther iVinther skrev:

Så opsummeret kort. Hvad er folks erfaringer med:
  1. Telmore/TDC's 4G netværk vs. Telenors

Måske lidt off-topic. Jeg er skiftet fra Telenors til TDCs netværk, og har fået mærkant dårligere dækning, både hjemme og på arbejde (Herlev og Frederiksværk). Det gælder både tale og 3G, jeg har ikke mulighed for at prøve 4G, så det kan være bedre...

En god idé vil være og spørge din omgangskreds, hvordan dækningen er, hvor du befinder dig mest.

/Michael
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2015 kl. 14:04
Oprindeligt skrevet af AnjaPink AnjaPink skrev:

TDC har sidste sommer hævet bitraten til 320 kbit/s

Ja det har jeg også hørt flere gange men de sange jeg har hentet fra TDC Play til offline er ALLE 192kbit/s

Hvor pokker er de der omtalte 320? :)

Uanset hvad så bruger jeg TDC Play hver dag til "Baggrundsstøj" på arbejdet. Virker ganske fint. det er meget få titler jeg ikke kan finde i deres katalog. Og det samme kan jeg sige om Spodify.
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
AnjaPink Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 20-Februar-2013
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AnjaPink Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2015 kl. 14:40
Offline ved jeg ikke, og til mobiltlf er det heller ikke 320 kbit/s, men streaming til Sonos er i 320 kbit/s.
Til top
Flmr77 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Februar-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flmr77 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2015 kl. 16:42
Oprindeligt skrevet af mikan mikan skrev:

Oprindeligt skrevet af iVinther iVinther skrev:

Så opsummeret kort. Hvad er folks erfaringer med:
  1. Telmore/TDC's 4G netværk vs. Telenors

Måske lidt off-topic. Jeg er skiftet fra Telenors til TDCs netværk, og har fået mærkant dårligere dækning, både hjemme og på arbejde (Herlev og Frederiksværk). Det gælder både tale og 3G, jeg har ikke mulighed for at prøve 4G, så det kan være bedre...

En god idé vil være og spørge din omgangskreds, hvordan dækningen er, hvor du befinder dig mest.

/Michael
 
Kan kun give Michael ret i, at det er en meget god ide at spørge rundt omkring, ang. hvordan andre synes dækningen er i de områder hvor du befinder dig mest, for er meget område specifikt.
 
Har selv haft den modsatte oplevelse i forhold til Mikan efter skiftet fra Telenor til TDC`s net. (Tåstrup og Hillerød)
 
(alternativt kunne du også kaste et blik på mastedatabasen for at se hvor de forskellige selskaber har master i nærheden af hvor du befinder dig mest.)
Til top
meta Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-September-2007
Sted: 5300 Kerteminde
Status: Offline
Point: 1564
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér meta Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2015 kl. 12:44
Håber trådstarter har fået lige så meget ud af jeres input som jeg har :-) Har bestilt Telmore Play og skulle få det fra en gang i næste uge. Indtil nu har dealbreakeren været den manglende integration med Sonos. Men når det lader til at være på plads, kan jeg jo lige så godt spare nogle penge. Har i forvejen HBO og Spotify så der er en rund 20'er at spare for mit vedkommende. Og i tillæg får jeg så yderligere tjenester at trække på. Win-win - håber jeg :-)
Takker for jeres indlæg
+ 70 positive handler!
Til top
Micras19 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Maj-2010
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 55
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Micras19 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2015 kl. 22:51
Nogen som kører med TELMORE musik på Sonos. Jeg kan ikke finde det under Sonos Labs? Er det kun hvis man kører med beta programmet fra Sonos?
Til top
ChristianTT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-August-2008
Sted: Hillerød
Status: Offline
Point: 800
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ChristianTT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2015 kl. 09:21
Det fungerer fint hos mig... Ligger uden musiktjenester ligesom Spotify. Jeg er vist med i beta-programmet, men tror ikke det er afgørende
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6622
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2015 kl. 10:38
Hos mig ligger Telmore musik under Sonos Labs. Så det KAN vælges. Jeg er ikke med i betaprogrammet.

Venlig hilsen
KB
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2015 kl. 10:57
Kan det ikke have noget at gøre med den profil du har oprettet i Sonos? Står den til Danmark? 
Til top
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-November-2009
Status: Offline
Point: 801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2015 kl. 11:01
Telmore musik virker også fint på Sonos hjemme ved os - vi har 2 styk play1
 
Fik et Deezer abb. med sammen med Plat'erne - men bruger udelukkende Telmore musik (og Sonos radio del)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu