recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - trådløs sending af dvb-c er det muligt?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

trådløs sending af dvb-c er det muligt?

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: trådløs sending af dvb-c er det muligt?
    Sendt: 24-Februar-2015 kl. 12:40
kan man sende sit dvb-csignal trådløs fra fx stueetagen til 1. sal?

findes der udstyr til det, så man kan slippe for at bore i vægge og lofter/gulve?

spørger fordi jeg ikke kan finde et produkt, som jeg er sikker på dur, men kan finde en masse som virker lidt obskure, men påstår de virker!
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2015 kl. 13:06

Der er kun en ting der duer for stabilitet og kvalitet, det er at trække kabler.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
plextormand Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 30-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér plextormand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2015 kl. 13:11
Panasonic dmr-bct940 kan transcode via wifi og kvaliteten er helt ok på et 65" 4K tv



Redigeret af plextormand - 24-Februar-2015 kl. 13:12
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2015 kl. 13:34
Oprindeligt skrevet af plextormand plextormand skrev:

Panasonic dmr-bct940 kan transcode via wifi og kvaliteten er helt ok på et 65" 4K tv

Har du et panasonic TV i den anden ende ? Jeg kan ikke få min Raspberry PI til at tilgå live-tv på min 720'er, kun optagelser.
Til top
plextormand Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 30-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér plextormand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2015 kl. 14:44
Nej jeg bruger et LG virker også med samsung 55d8000. live tv kommer frem i mapper lige som optagelser. HDD og USB HDD samt TV Channel det samme på en WD TV Live samt diverse PCer. fungerer ret godt.

Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2386
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2015 kl. 15:12
Jeg har set tour de france i haven på min bærbare, på et trådløst signal fra min hdhomerun.

Antennekabel -> hdhomerun -> netværkskabel til min router -> wifi signal -> bærbar.

Jeg kender ikke til en løsning hvor du blot forlænger et almindeligt antennekabel trådløst og ender op med et almindeligt antennesignal lige til at stikke i måsen på tv'et i den anden ende.
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2015 kl. 15:19
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

Jeg har set tour de france i haven på min bærbare, på et trådløst signal fra min hdhomerun.

Antennekabel -> hdhomerun -> netværkskabel til min router -> wifi signal -> bærbar.

Jeg kender ikke til en løsning hvor du blot forlænger et almindeligt antennekabel trådløst og ender op med et almindeligt antennesignal lige til at stikke i måsen på tv'et i den anden ende.


Kunne den måske køre med en raspberry pi eller lignende?
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2015 kl. 15:40
En HDHomeRun vil sende signalet ukomprimeret ud. Så det belaster wifi en hel del - og det er kun 1 kanal ad gangen.
Du kan sagtens bruge en Pi i kombi med en HDHomeRun, men jeg tror du bliver træt af bla. den hastighed hvormed kanal skifte/EPG m.m. foregår.
I en "Rigtig" opstilling ville man nærmere have en Server stående til at håndtere live-TV/Optagelser/EPG og så bruge en front'end (som f.eks en Pi2). 
Men det bliver hurtig en dyr og besværlig løsning ift. hvad det kræver at få trukket det kabel.
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4796
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2015 kl. 16:10
Du kan ikke (med consumer-level udstyr) sende samtlige kanaler ud "i æteren" - det vil kræve et frekvensbånd, der vil få både politi, brandvæsen og andre myndigheder til at hagle ned over dig, som fluer på en l*rt .

Du kan gøre det med én kanal ad gangen (dvs., hvor du på "sender"-enden vælger, hvilken kanal du vil sende trådløst), men du kan ikke trådløst sende hele DVB-C frekvensbåndet (800 MHz frekvensområde, fra 81 MHz til 860 MHz) uden at spamme hele kvarteret med støj (og investere en mindre formue i sende-/modtage-udstyr).
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Jonas_R Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 765
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_R Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2015 kl. 10:29
Du kan også sætte en DVB-link server op og så se kanalerne igennem deres DNLA server.

Så skal tv'et i stuen bare være på det trådløse, men igen som andre nævner er det vist nemmest bare at trække et kabel.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2015 kl. 11:21
Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

kan man sende sit dvb-csignal trådløs fra fx stueetagen til 1. sal?

findes der udstyr til det, så man kan slippe for at bore i vægge og lofter/gulve?



Ja, det kan du med et AV sender/modtager sæt.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2006
Status: Offline
Point: 605
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Clemen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2015 kl. 11:30
fltk smider du lige et link til et "AV sender/modtager sæt" der kan transmittere et DVB-C signal som OP spørger efter, og ikke bare en enkelt kanal analog, det vil jeg gerne se.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu