recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Router med kraftig wi-fi?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Router med kraftig wi-fi?

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1743
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RuneH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Router med kraftig wi-fi?
    Sendt: 25-Februar-2015 kl. 12:58
Hej alle

Jeg får Waooo her d.1 april, og derfor tænker jeg, at jeg må købe mig en ny router, da deres åbenbart intet kan - ifølge Fibia's kundeservicemedarbejder. 

Jeg har brug for en router hvor jeg kan sætte egen DNS op, derud over skal jeg kunne bruge min DNS på Chromecast, hvilket nok skal gøres ved noget DNS forwarding? ..
Jeg har dette på en 
TP-link wr1043nd som kører DD-WRT. Men vil gerne have en ganske lige til og nem funktionel router nu. Jeg har konstant problemer med DD-WRT synes jeg.. Måske jeg bare ikke forstår mig rigtigt på den. Synes den er enorm stor..

Derud over skal den have et kick-ass wi-fi signaler, da den skal kunne dække min 92kvm lejlighed, men beton vægge samt hønsenet i alle vægge. 

Hvad ville I anbefale som kan dække mit behov? :) 

På forhånd tak. 


Redigeret af RuneH - 26-Februar-2015 kl. 08:44
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2015 kl. 14:00
Asus nyeste routere.

Men hvad mener du med egen DNS? Hvordan egen.. Er det din egen DNS server? Din chromecast er ligeglad med DNS, den skal bare have et tildelt IP fra din DHCP server.. Hvis det er DHCP server du mener, så giver det mere mening Wink

Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2015 kl. 14:23
ASUS RT-AC68.

M.v.h.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12227
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2015 kl. 14:29
Æble Airport Express
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1743
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RuneH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2015 kl. 14:36
Jeg kigger på Asus! :) Tak i to.

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Asus nyeste routere.

Men hvad mener du med egen DNS? Hvordan egen.. Er det din egen DNS server? Din chromecast er ligeglad med DNS, den skal bare have et tildelt IP fra din DHCP server.. Hvis det er DHCP server du mener, så giver det mere mening Wink


Nej, jeg mener nu DNS. Jeg bruger UnblockUS til at se Netflix med. Chromecast har fast DNS, som ikke kan ændres. Her skal jeg DNS forwarde min UnblockUS DNS, før jeg kommer uden om Google's egen. 
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2015 kl. 15:52
Oprindeligt skrevet af RuneH RuneH skrev:

Jeg kigger på Asus! :) Tak i to.

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Asus nyeste routere.

Men hvad mener du med egen DNS? Hvordan egen.. Er det din egen DNS server? Din chromecast er ligeglad med DNS, den skal bare have et tildelt IP fra din DHCP server.. Hvis det er DHCP server du mener, så giver det mere mening Wink


Nej, jeg mener nu DNS. Jeg bruger UnblockUS til at se Netflix med. Chromecast har fast DNS, som ikke kan ændres. Her skal jeg DNS forwarde min UnblockUS DNS, før jeg kommer uden om Google's egen. 

Ahh okay.. Vidste ikke Chromecast ikke kunne ændre DNS..
Offtopic:
Bortset fra det, så fatter jeg slet ikke meningen med det Unblockus. Læste guiden for ps3/ps4. Det er jo bare en anden DNS server der bruges. Hvad skal man så med abb. ? Det er som om der mangler en forklaring i dette. 
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2015 kl. 19:37
Er det en TP-Link du har?
Hvilken version?
Hvilken version DD-WRT bruger du?


http://www.dd-wrt.com/phpBB2/viewtopic.php?p=740330
.....
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2015 kl. 19:58
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af RuneH RuneH skrev:

Jeg kigger på Asus! :) Tak i to.

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Asus nyeste routere.

Men hvad mener du med egen DNS? Hvordan egen.. Er det din egen DNS server? Din chromecast er ligeglad med DNS, den skal bare have et tildelt IP fra din DHCP server.. Hvis det er DHCP server du mener, så giver det mere mening Wink


Nej, jeg mener nu DNS. Jeg bruger UnblockUS til at se Netflix med. Chromecast har fast DNS, som ikke kan ændres. Her skal jeg DNS forwarde min UnblockUS DNS, før jeg kommer uden om Google's egen. 

Ahh okay.. Vidste ikke Chromecast ikke kunne ændre DNS..
Offtopic:
Bortset fra det, så fatter jeg slet ikke meningen med det Unblockus. Læste guiden for ps3/ps4. Det er jo bare en anden DNS server der bruges. Hvad skal man så med abb. ? Det er som om der mangler en forklaring i dette. 

Du skal have et abonnement på unblockus, hvis du ønsker at bruge deres DNS server. Det er ikke en normal DNS server, men en server der router trafikken forbi deres netværk så du kommer ud med en amerikansk IP adresse ved tjenester som Netflix.

Det vil sige de manipulere med DNS opslaget, da de jo kan bestemme hvad opslaget skal vise. 
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1743
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RuneH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2015 kl. 08:40
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:


Ahh okay.. Vidste ikke Chromecast ikke kunne ændre DNS..
Offtopic:
Bortset fra det, så fatter jeg slet ikke meningen med det Unblockus. Læste guiden for ps3/ps4. Det er jo bare en anden DNS server der bruges. Hvad skal man så med abb. ? Det er som om der mangler en forklaring i dette. 
 


Unblock giver jo den mulighed, at man kan ændre land ganske nemt via deres hjemmeside. Det er muligvis den service man bla. betaler for. Og så som DiscomanDK skriver. Jeg er ganske tilfreds med den service, som egentlig ikke koster særlig meget pr måned.

Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Er det en TP-Link du har?
Hvilken version? 
Hvilken version DD-WRT bruger du?


http://www.dd-wrt.com/phpBB2/viewtopic.php?p=740330


Hov ja, det er da en 
TP-link wr1043nd. Jeg har fået skrevet D- retter med det samme! :) 
Jeg kører lige nu med en gammel gammel version, da den kørte stabilt i et godt stykke tid. Men nu er den tiltet, så overvejer at prøve en af de nyeste version igen.. Og håbe det går bedre. Kan ikke huske hvad version jeg kører nu. Er på job, så kan ikke engang se det.
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4937
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2015 kl. 08:49
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af RuneH RuneH skrev:

Jeg kigger på Asus! :) Tak i to.

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Asus nyeste routere.

Men hvad mener du med egen DNS? Hvordan egen.. Er det din egen DNS server? Din chromecast er ligeglad med DNS, den skal bare have et tildelt IP fra din DHCP server.. Hvis det er DHCP server du mener, så giver det mere mening Wink


Nej, jeg mener nu DNS. Jeg bruger UnblockUS til at se Netflix med. Chromecast har fast DNS, som ikke kan ændres. Her skal jeg DNS forwarde min UnblockUS DNS, før jeg kommer uden om Google's egen. 

Ahh okay.. Vidste ikke Chromecast ikke kunne ændre DNS..
Offtopic:
Bortset fra det, så fatter jeg slet ikke meningen med det Unblockus. Læste guiden for ps3/ps4. Det er jo bare en anden DNS server der bruges. Hvad skal man så med abb. ? Det er som om der mangler en forklaring i dette. 

UnblockUS er en DNS med indbygget proxy for det land du vælger. Så den omskriver opslaget til at benytte deres proxy som herefter hente henter indholdet fra udbyderen.

Jeg ved så ikke om den er intelligent nok til at sørge for at en stream hentes direkte fra udbyderen til brugeren eller om den også skal igennem deres proxy.
Det sidste vil jo kræve at UnblockUS har en monster forbindelse.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2015 kl. 00:33
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

 
Bortset fra det, så fatter jeg slet ikke meningen med det Unblockus. Læste guiden for ps3/ps4. Det er jo bare en anden DNS server der bruges. Hvad skal man så med abb. ? Det er som om der mangler en forklaring i dette. 

UnblockUS er en DNS med indbygget proxy for det land du vælger. Så den omskriver opslaget til at benytte deres proxy som herefter hente henter indholdet fra udbyderen.

Jeg ved så ikke om den er intelligent nok til at sørge for at en stream hentes direkte fra udbyderen til brugeren eller om den også skal igennem deres proxy.
Det sidste vil jo kræve at UnblockUS har en monster forbindelse.

Jeg blev stadigvæk ikke klogere på, hvad man skal med abebonement. Det er jo ikke en del af opsætningen, som blot er en simpel DNS ændring.
Som sagt, det er som om der mangler en del af historien/meningen/måden dette skal virke.
 
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12227
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2015 kl. 02:08
Unblock Us leverer en service som man betaler for. Derfor er der et abonnement som skal betales. Mere behøver du ikke vide eller forstå.

Redigeret af Naiera - 27-Februar-2015 kl. 02:08
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu