recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - dagbog: mit indkøb af Panasonic DMR-BCT940
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

dagbog: mit indkøb af Panasonic DMR-BCT940

 Besvar Besvar Side  123 9>
Forfatter
Besked
MortenKnudsen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 04-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenKnudsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: dagbog: mit indkøb af Panasonic DMR-BCT940
    Sendt: 27-Februar-2015 kl. 10:27
For at give lidt tilbage til vores lille forum kommer her over den næste uge/par uger lidt om min oplevelse med at købe en ny HDD recorder.

Der er flere store spørgsmål der skal besvares:
1) Virker produktet med endelsen EG (det er jo ellers EN produkter i danmark fra panasonic's side) her hos mig - yousee kabelnet
2) Leverer Alternate.dk som forventet - hvordan er det at handle med dem
3) Sparker Panasonic produktet så meget røv som der fortælles fra anden side (sammenlignet med f.eks. Samsung's topmodel, som jeg har købt i december)

Jeg har valgt at købe en Panasonic DMR-BCT940EG hos alternate.dk. Modellen findes ikke i Danmark (det er Panasonic's topmodel med 3 tunere) - og alternate.dk er en udenlandsk koncern, som sender varer fra Tyskland til os her i lille Danmark.

De efterfølgende indlæg fra min side i denne tråd vil så fortælle lidt mere om hvad der sker i sagen - og når den kommer hjem nogle tests og - helt subjektive - vurderinger af produktet (også om det fungerer efter hensigten etc.).
Til top
MortenKnudsen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 04-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenKnudsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2015 kl. 10:31


25. februar 2015 - 27.februar 2015

Jeg bestilte produktet den 25.02.15 - produktet var på lager (jvf. deres webshop) - og der ville blive levering mellem lørdag den 28. februar og mandag den 2. marts 2015. Produktets pris inkl. fragt er 4.598,-

Jeg har i kommentar feltet til ordren beskrevet at en medarbejder fra alternate.dk tidligere har skrevet i vores forum her (recordere.dk) at den virker fint i Danmark.

Dagen efter gik varen pludselig i status "p.t. ikke på lager" - jeg mailede til dem den 26. februar 2015.

Her til formiddag i dag 27. februar fik jeg faktisk en opringning fra en venlig, dansktalende person (jeg kan nu godt tale tysk og engelsk) - som undskyldte og forklarede at der var pres på (meget efterspurgt model) og at panasonic ikke havde leveret til dem som ventet, men de havde lovning på dem nu - og leveringstidspunktet blev rykket med maks nogle få dage (2). Levering nu forventet ca. onsdag i næste uge hos mig.

Jeg takker. En dårlig oplevelse at tingene ikke er på lager/ikke bliver leveret som lovet - men en rigtig god oplevelse at blive kontaktet telefonisk med en forklaring - også så man ved, at det ikke er forsinket flere uger, men kun et par dage. Så helt fint. Det med leveringsdatoen er jo ikke kritisk - det er jo ikke livsnødvendig medicin vi snakker om, men et elektronik produkt hvor det når alt kommer til alt ikke betyder noget, om jeg modtager det mandag eller onsdag.

Jeg spurgte iøvrigt ind til at den virkede fint i DK når jeg nu alligevel havde fat i den venlige dame i telefonen - og det blev bekræftet.

Forhåbentligt er næste dagbog indlæg engang midt i næste uge, når jeg modtager produktet her hos mig. God weeekend til alle.


Redigeret af MortenKnudsen - 27-Februar-2015 kl. 10:36
Til top
poul-r Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér poul-r Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2015 kl. 13:38
Du har åbenbart talt med Susanne Lux, da hun er meget sød.
Du kan roligt forvente at den virker i Danmark. Jeg har en 835'er og min svigersøn en 845'er.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2015 kl. 14:34
Har en 730 fra Tyskland og den virker super fint med Yousee og epg
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4795
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2015 kl. 14:52
Jeg har også topmodellen med 3 tunere, og den virker upåklageligt på YouSees kabel-TV. Ligeså virker NetFlix og YouTube uden problemer (dog ikke mens man optager - lidt skidt).

Glæd dig til Keyword Recording. Det er vanedannende .
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2015 kl. 18:03
Husk at vælge Schweiz under opsætning.
Til top
sokken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2005
Status: Offline
Point: 643
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sokken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2015 kl. 18:26
Hvorfor Schweiz? Jeg har Tyskland på min og det virker udmærket.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2015 kl. 19:00
Havde bare læst herinde det skulle være Schweiz. Men fint hvis Tyskland også virker.
Til top
plextormand Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 30-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér plextormand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2015 kl. 09:28
940eren virker også perfekt på stofa med tyskland.
ang netflix under optagelse. det klarede en chromecast Big smile til 270kr.
Til top
MortenKnudsen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 04-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenKnudsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2015 kl. 08:09
Kan den ikke se netflix overhovedet, lige gyldigt hvor få/mange samtidige optagelser der er gang i (altså kan man se Netflix ved 0 optagelser, 1 optagelser, 2 optagelser, 3 optagelser) ?

(ellers ser jeg bare Netflix på min nye Samsung BDH-8900N).

Bliver lidt fedt, at jeg kan optage op til 5 samtidige optagelser. Det får jeg formentligt (heldigvis) aldrig brug for, men jeg er nogen gange oppe på 3 samtidige optagelser og har et par gange haft behov for 4 samtidige.
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4795
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2015 kl. 09:27
Hvis recorderen optager (eller står i "getting ready to record", dvs. 3 minutter før en optagelse starter), så kan man ikke se NetFlix samtidigt (på recorderen). Det er kun ved 0 optagelser (ingen røde "REC" lamper i display), at NetFlix virker...
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
'DLG' Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-September-2007
Status: Offline
Point: 463
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 'DLG' Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2015 kl. 18:09
Har den 1 eller 2 HDMI udgange? På alternate.dk står der 1, men billedet af bagsiden viser 2. Nogen der lige hurtigt kan komme med et klart svar?
Niarn om en Mustang GT:
Den ser jo bare ud som om den har lyst til at slå dig ihjel ikk?
Det ligner bare en bil der har lyst til at flå hovedet af dig altså.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 9>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu