recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Media Player Classic på dansk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Media Player Classic på dansk

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
scootergrisen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 28-Februar-2015
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér scootergrisen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Media Player Classic på dansk
    Sendt: 28-Februar-2015 kl. 01:36
Jeg er ved at oversætte Media Player Classic til dansk.

Og så vil jeg høre om her skulle være nogen der vil være med til at oversætte ?

Der findes en del tekniske ord som i sikkert kan hjælpe med at oversætte såsom step, splitter, switcher, mapping, render, output, osv.

Oversættelsen sker på https://www.transifex.com/projects/p/mpc-hc/ hvor i kan være med til at oversætte de strenge som mangler og komme med bedre forslag til de strenge som allerede er oversat.

Den danske oversættelse skulle snart komme med i en beta udgave så i kan teste det i programmet selvom det hele ikke er oversat endnu.

Her er et billede så i kan se oversættelsen i brug.




Redigeret af scootergrisen - 28-Februar-2015 kl. 01:44
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2015 kl. 01:51
Det der punkt: Renderer indstillinger, ville jeg nok kalde for: "Indstillinger for rendering"

M.v.h.
Til top
scootergrisen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 28-Februar-2015
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér scootergrisen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2015 kl. 21:41
Er der nogen der kan fortælle mig hvad vi kalde de forskellige DVD menuer på dansk.
Altså undertekstmenu, vinkelmenu osv osv.
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 25-December-2010
Status: Offline
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2015 kl. 22:31
Hvad betyder ordet "Rendere"? Der burde da være et dansk ord i stedet.
Til top
scootergrisen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 28-Februar-2015
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér scootergrisen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2015 kl. 23:57
"render" kan måske være "gengive".
Jeg skrev bare rendere fordi jeg ikke havde noget bedre.

Det er for eksempel når man kan vælge mellem flere forskellige måder at genvige/vise en video på.
Så er der nogen der er hurtigere end andre men ikke alle understøttet for eksempel undertekster.
Jeg bruger den der hedder overlay mixer.

Der er også lyd render men det har jeg ikke prøvet og ændre på endnu.
Men det er vel det samme at hvis man oplever at lyden hakker så kan man prøve en anden slags render.

Ligesom i 3D spil kan man måske vælge mellem software og hardware render.
Hardware er den hurtige men det er ikke alle computere der kan det, også kan man bruge software i stedet for.
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 25-December-2010
Status: Offline
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2015 kl. 00:10
Så ændr Rendere til Gengive!Smile
Til top
scootergrisen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 28-Februar-2015
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér scootergrisen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2015 kl. 00:11
Hermed gjort.
Til top
scootergrisen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 28-Februar-2015
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér scootergrisen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2015 kl. 01:02
MPC-HC kan nu testes på dansk i nightly udgaven.

http://nightly.mpc-hc.org/

Hvis i har forslag til ændringer så skriv dem til mig så jeg kan rette dem, eller kom på https://www.transifex.com/projects/p/mpc-hc/ og ret strengene selv.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6626
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2015 kl. 01:15
Jeg kan ikke finde et dansk ord for rendering. Jeg synes ikke gengive er korrekt. Render bliver brugt når er computerprogram laver fx en film ud fra en matematisk formel. Gengive er ikke dækkende, synes jeg.
Venlig hilsen
KB
Til top
scootergrisen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 28-Februar-2015
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér scootergrisen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2015 kl. 02:30
Så er det bare hvad det så skal hedde.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2015 kl. 06:24
Det oprindelige engelske.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6626
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2015 kl. 11:39
Den danske Wikipedia artikel er ikke færdig, men de skriver rendere:

Venlig hilsen
KB
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu