recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Video på gammelt B&O
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Video på gammelt B&O

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2015 kl. 17:35

RF vil jo kun virke når det er aktiveret på videoen, og TVet er indstillet på den kanal som signalet sendes på, hvilket er på en UHF kanal omkring K 35. Kan ligge lavere eller højere, er justerbart et par kanaler op og ned.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Dollyvarden Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 01-Marts-2015
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dollyvarden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2015 kl. 17:30
Skyking, jeg fik sjovt nok videoen til at fungere på fjernsynet i dag, da jeg i ren desperation prøvede at vende scartstikket op. Da den anden ende kom i fjernsynet, var der pludselig hul igennem.

Jeg havde ellers lige købt et antennekabel, men det virkede underligt nok heller ikke. Hvad der lige er sket, ved jeg ikke, men nu fungerer det jo også, såh .. :)
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2015 kl. 17:27

Der kan prøves med et Composite kabel, det har jo ingen betydning at der bruges et sådan, da det i forvejen er Composite der kommer fra en VHS.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 25-December-2010
Status: Offline
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2015 kl. 17:17
SmileSkyking giver måske et hint:

Dollyvarden:

Har du prøvet med et andet scart-kabel? Det, du har KUNNE være i stykker, så det ikke BEHØVER at være TV'et, som fejler...


Redigeret af turbo2 - 02-Marts-2015 kl. 17:18
Til top
skyking Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 01-December-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skyking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2015 kl. 16:17
Dollyvarden

  Det er ikke altid man kan stole på Scart stikkene, prøv for eks. at løsne/frakoble den aflange metalkrans i begge ender og så forsøge sætte stikkene i Tv hhv Video. Man skal selvfølgelig være opmærksom på hvilken vej de her stik skal vende, det med den skrå kant i den ene ende.

  Efter DVD'ernes fremkomst blev billederne vel trods alt rimelige, netop via SCART!

  Der er også den mulighed at Scart fatningerne i hhv. Video og Tv kan være knækkede i lodningerne, hvilket jeg har oplevet.


Redigeret af skyking - 02-Marts-2015 kl. 16:27
En noget indforstået Joke, do not answer!
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 25-December-2010
Status: Offline
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2015 kl. 15:08
Dollyvarden:

Du kan også prøve at holde øje med salgstrådene her på sitet - det kunne jo være, at brugeren "Exlærer" skulle have noget på lager af B & O-videomaskiner...
Til top
Dollyvarden Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 01-Marts-2015
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dollyvarden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2015 kl. 10:42
Rasmuzzen, hvad tænker du på med en topmodel? Man får nærmest B&O's billederørs fjernsyn kastet i nakken - også de 10 år gamle. Mange sælger endda et sæt med video for nogle få hundrede kroner.

Jeg er godt klar over, at kvaliteten er bedre, men for mit vedkommende faldt jeg pladask for fjernsynet på grund af dets design med teaktræ.

Nu vil jeg se, om det er til at holde ud at at se på billedet. Hvis ikke kunne jeg godt finde på at skaffe mig et af deres nyere billederørs-fjernsyn.

En dårlig film bliver jo ikke god af et flot billede, men en god film kan stadig ses til trods for ringere kvalitet (se bare hvor mange sort/hvide-film der topper på IMDB's top 250)
Til top
rasmuzzen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 913
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasmuzzen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2015 kl. 09:37
Ok, respekt for valget. Men forstår så ikke hvorfor du ikke giver den fuld gas og snupper en af topmodellerne fra B&O, har set dem gå for 800 kr. på auktion lauritz for et par år siden. Det er da ærgeligt at se tv på et måske lidt for træt billedrør.
 
PS. Panasonic video kontra b&o, du har fat i noget af det bedre i forvejen.
 
Personligt kan jeg nu godt lide at have ca. 3000 film på 15x10x3 cm, men nu er m2 prisen også høj her i roskilde.
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2015 kl. 06:36
~240 liniers billede på en lille rund skærm med signal fra en middelmådig RF konverter.

Det er sikkert sjovt de første par gange, men så er det vidst også det. Den billedkvalitet ville jeg ikke kunne holde ud i længden.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 20-April-2006
Status: Offline
Point: 2601
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 31 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2015 kl. 23:57
LP'erne har jo også gode tider igen, så hvorfor ikke VHS bånd Smile Respekt for det.

Du vil ihvertfald ikke mangle film, hvis du besøger loppemarkeder og kræmmermarkeder Smile

Kig på dba der er nogle B&O VHS maskiner til salg.


Redigeret af Pallec - 01-Marts-2015 kl. 23:59
Til top
Dollyvarden Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 01-Marts-2015
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dollyvarden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2015 kl. 20:18
Tak Rasmuzzen! Nu fes den ind hos mig :)

Hvad tænker du med mit udstyr? Jeg købte fjernsynet for 100 kroner og vil gerne bruge det, da jeg ønsker at stå af det digitale (og økonomiske) ræs. Videoen kostede mig 20 kroner, og videoer i genbrugsbutikken koster 2 kroner stykket. 

Men jeg vil gerne have en Beocord VHS 90 i stedet for den der Prosonic. Den passer jo til fjernsynet i design. Nogen der kan sælge en billigt?
Til top
Dollyvarden Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 01-Marts-2015
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dollyvarden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2015 kl. 20:16
Okay, så et antennestik fra videoen til fjernsynet skulle være nok til at se video? Det lyder jo næsten for simpelt til at være sandt, men jeg tror på jer. Fjernsynet er ikke sat til nogen antenne, men skal kun fungere som afspiller for videoer.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu