recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Surround receiver til eksisterende samsung højtale
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Surround receiver til eksisterende samsung højtale

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Zyb3r Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-Marts-2015
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zyb3r Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Surround receiver til eksisterende samsung højtale
    Sendt: 04-Marts-2015 kl. 10:01
Hej gutter,

Jeg købte for nogle år et 7.1 surround system (Samsung c6930w) og har været lidt ærgerlig over den lidt tamme lyd der er fra det på trods af de gode anmeldelser det fik.

Nu er den trådløse receiver til baghøjtalerne så gået i stykker så nu er chancen der for at overbevise konen om at nu skal vi ha' et nyt system. :-)

Spørgsmålene er nu:

1. Jeg vil foretrække at genbruge højtalerne nu hvor de er monteret i 7.1 set up. Hvis jeg genbruger dem, hvilken receiver vil I så anbefale at jeg køber (pris et sted mellem max. 2.000 - 3.000)?

2. Ville det give mening at købe en ny aktiv sub. (den jeg har p.t. er passiv) til systemet for at få bedre lyd (og hvilken en kan I så anbefale?), eller vil det så være bedre at købe et helt nyt højtalersystem sammen med en ny receiver? Det er svært for mig at gennemskue om det har været højtalerne der har givet tam lyd eller om det har været receiveren.

Mit TV er et Samsung UE55H7005 så det er vigtigt at det kan spille sammen med dét (ARC, m.v.)

Håber I har mod på at hjælpe en der p.t. hører super kedelig lyd gennem stereohøjtalerne i  fladskærmstv'et. Cry

- Zyb3r
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2015 kl. 10:19
Du får ikke bedre lyd ved at genanvende højttalerne.

Hvilket budget har du til ny reciever og højttalere?
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2015 kl. 10:22
jeg tror desværre ikke at den tamme lyd er forstærkerens skyld, men derimod de små plastikhøjttalere..

du kan sagtens opgradere med en bedre receiver, men i sidste ende slipper du ik uden om at opgradere højttalerne også, hvis det er bedre lyd du søger..

Til top
Zyb3r Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-Marts-2015
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zyb3r Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2015 kl. 10:28

Tak for de lynhurtige svar! :)

Jeg har ikke et 100% fast budget, men tænker at det skal ligge et sted mellem 2.500 - 5.000 for et samlet system...

Hvordan lyder det i forhold til at få noget ordenlig lyd - er det helt i skoven? :-)

Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2015 kl. 10:34
Hej zyb3r..

Jeg har et b&w sæt til salg du kan kigge ud? Det er komplet, så du er kørende.

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=138292&title=skomplet-bw-51-pakke

Uanset er jeg enig i at du næppe via bedre forstærker får en bedre lyd..:)

Til top
Zyb3r Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-Marts-2015
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zyb3r Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2015 kl. 10:49
Hej Bromberg5,

Tak for beskeden.
Ville til nød godt være interesseret i et (lettere) brugt system, men i dit tilfælde er receiveren uden ARC og HDMI så vidt jeg kan se.

Hører meget gerne om andre forslag. :-)

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2015 kl. 10:52
Oprindeligt skrevet af Zyb3r Zyb3r skrev:


Tak for de lynhurtige svar! :)

Jeg har ikke et 100% fast budget, men tænker at det skal ligge et sted mellem 2.500 - 5.000 for et samlet system...

Hvordan lyder det i forhold til at få noget ordenlig lyd - er det helt i skoven? :-)




Så skal du nok satse på en reciever til omkr. 2500kr. En Yamaha vil være et godt bud. Og så nøjes med 2 gode højttalere, som så senere kan supleres med surround når pengene er til det. Du kan ikke få ordentlig lyd i 5.1 højttalere med det budget.
Til top
Zyb3r Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-Marts-2015
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zyb3r Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2015 kl. 11:21
Ikke just det mest opmuntrende svar. :-)

Hvad ville et godt bud til en god receiver og et par gode højtalere så være?


Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2015 kl. 11:34
Næh, men det rigtigste råd hvis du vil væk fra dåselyd. Der må være andre der bedre kan vejlede dig med højttalervalg i prisklassen, evt med aktuelle brugt tilbud på dba.
Til top
Zyb3r Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-Marts-2015
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zyb3r Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2015 kl. 11:57
Se det ville være fornemt Kampus - tak! :-)

Anyone, evt. med DBA link til gode deals?
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2015 kl. 12:00
Oprindeligt skrevet af Zyb3r Zyb3r skrev:

Hej Bromberg5,

Tak for beskeden.
Ville til nød godt være interesseret i et (lettere) brugt system, men i dit tilfælde er receiveren uden ARC og HDMI så vidt jeg kan se.

Hører meget gerne om andre forslag. :-)


Det er den også, men et salg uden receiver kan vi også sagtens finde ud af.. 

Ud fra dit nuværende setup, tænker jeg det skal være satelitter og M1´erne er der ofte mange af på DBA. Og uden at fornærme dit samsung, så tør jeg godt sige de spiller på et helt andet niveau end dit samsung.

Som også nævnt kan det være en fin ide, at starte med 2 gode ht, hvis du ved du vil med tid vil smide flere penge i det. Ellers ville jeg for de 5000 udelukkende kigge dba:). Go jagt
Til top
Zyb3r Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-Marts-2015
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zyb3r Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2015 kl. 09:41
Tak d'herrer.

Jeg kigger mig lidt omkring. :-)

Har I ikke et link til en god receiver jeg kunne anskaffe mig til et sted mellem 2.000 - 3.000 ?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu