recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste router?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bedste router?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Auri Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 27-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 374
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Auri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Bedste router?
    Sendt: 05-Marts-2015 kl. 10:55
hej

jeg er efterhånden træt af min d-link router, og skal finden en anden router. jeg får net via fiber og har kablet netværk til tv sektionen(Reciever, ATV,PS) der udover fordeles det trådløst i et stort 1.plans hus til pc i andet rum og andet tv ca 30-40 m. væk.

Hvis jeg ikke gider at bøvle med det trådløse net hvilket jeg synes jeg gør for ofte, hvad skal jeg så gå efter? har fået anbefalet Cisco men kender ikke noget til det?

Håber I kan give mig et hint her !

mvh Carsten
Til top
The_Joshua Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Juni-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér The_Joshua Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2015 kl. 14:27
Jeg har ikke selv prøvet det (har Linksys/Cisco med DD-wrt firmware), men alle herinde anbefaler Asus på consum niveau. Men derudover skal du forholde dig kritisk til om du børe have mere end et accesspunkt til at dække dit behov, det er oftest der problemet er.
/Chris
Til top
antilles Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Januar-2009
Sted: BallerupDenmark
Status: Offline
Point: 389
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér antilles Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2015 kl. 14:43
Jeg har en Apple airport extreme, som uden sammenligning er den bedste og mest simple router jeg har haft. Og med bedste, har jeg fokus på stabilitet over længere tid - Jeg har ikke haft behov for at genstarte den siden jeg fik den for små 6 måneder siden. Jeg ved dog ikke hvor let den er at sætte op uden en iProdukt eller mac computer. 
Til top
antilles Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Januar-2009
Sted: BallerupDenmark
Status: Offline
Point: 389
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér antilles Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2015 kl. 14:46
Oprindeligt skrevet af antilles antilles skrev:

Jeg har en Apple airport extreme, som uden sammenligning er den bedste og mest simple router jeg har haft. Og med bedste, har jeg fokus på stabilitet over længere tid - Jeg har ikke haft behov for at genstarte den siden jeg fik den for små 6 måneder siden. Jeg ved dog ikke hvor let den er at sætte op uden en iProdukt eller mac computer. 

Glemte lige at sige at den virker uden problemer mea andet end apple produkter, det er bare opsætningen jeg er i tvivl om.

Martin
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3834
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2015 kl. 14:46
Hvor mange væge skal signalet igennem - og hvilken type væg snakker vi om. Problemet er at signalstyrken er begrænset rent lovgivningsmæssigt, så selv om bl.a ASUS bliver rost (har selv købt en RT-AC66U), så må den ikke sende et kraftigere signal ud end loven tillader. Så selv om jeg skiftede, så fik jeg stadig ikke dækning i hele huset - med en max. afstand på 25m. Så jeg skal i gang med at flytte routeren, da jeg ikke gider roder med AP
Til top
nitrotg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nitrotg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2015 kl. 15:51
Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

Hvor mange væge skal signalet igennem - og hvilken type væg snakker vi om. Problemet er at signalstyrken er begrænset rent lovgivningsmæssigt, så selv om bl.a ASUS bliver rost (har selv købt en RT-AC66U), så må den ikke sende et kraftigere signal ud end loven tillader. Så selv om jeg skiftede, så fik jeg stadig ikke dækning i hele huset - med en max. afstand på 25m. Så jeg skal i gang med at flytte routeren, da jeg ikke gider roder med AP

du kunne også ligge anden software på som fjerner begrænsningen :)
Til top
Wolff Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2008
Status: Offline
Point: 572
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wolff Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2015 kl. 10:44
Jeg ville gå efter en Asus AC68U eller en Netgear R7000 Nighthawk. De ligger begge i den dyre ende af skalaen, men så får du også hul igennem. 
Har selv Netgear modellen, og den kør' klippe stabil! Har i dag stabil wifi ude i garagen, hvor der før, med en Netgear WDR3700, var helt dødt. Routeren står mellem 15 og 20m væk bag 2 gips skillevægge, 1 mursten og 1 gasbetonvæg. Selvfølgelig ikke fuld skrald, men dog stabil uden udfald.

Hvis jeg skal give noget negativt input, så er det at den er fysisk meget stor. Men det er jo en placerings sag..
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2015 kl. 12:59
Jeg har også en Asus AC66U utrolig alsidig router som dækker hele min 900 m² grund. Inde i huset har jeg også tæt på fuld signal. Routeren står midt i huset på et kontor (bag lukket dør) Huset er 120 m²

Men kan ikke sige at jeg ikke har haft problemer med den. Hver evig eneste gang jeg firmware opdatere den har den fucket op. og VPN har jeg opgivet at få til at virke. 
Skiftet selv fordi den router jeg fik med fra teleudbyderen var dækket for ringe. Og her er jeg ikke blevet skuffet over Asus.
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu