recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - SoftCam med Raspberry Pi
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

SoftCam med Raspberry Pi

 Besvar Besvar Side  <1 34567 8>
Forfatter
Besked
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4937
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2015 kl. 11:15
Hej Bjur, jeg har kun dette stående i min clardclient.conf:

newcamd:ip-adresse:10000:1/0500/ffff:user1:pass1:0102030405060708091011121314
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2015 kl. 11:32
tak for svaret. Det ligner jo min. Ved ikke om du registrerer mdapifilter.ax manuelt. Jeg forstår virkelig ikke hvorfor den ikke virker med mediaportal. Min opsætning ligner din.
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2015 kl. 11:36
Hey Cyberguyen. Kan du poste din acamd.ini settings?
På DvbViewer oplever jeg efter et par connections at den fryser ved opstart.
Har du problemer med den ikke forbinder hver gang?

Kunne være smart med et program der holdt forbindelsen åben hele tiden. Mener TVHeadend kan gøre det men det er Linux.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4937
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2015 kl. 17:38
Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Hey Cyberguyen. Kan du poste din acamd.ini settings?
På DvbViewer oplever jeg efter et par connections at den fryser ved opstart.
Har du problemer med den ikke forbinder hver gang?

Kunne være smart med et program der holdt forbindelsen åben hele tiden. Mener TVHeadend kan gøre det men det er Linux.
Nu benytter jeg kun DVBViewer til at teste med, alt andet kører igennem MediaPortal.

Jeg har haft problemer med at DVBViewer ikke reagerer, men det er når jeg har lukket programmet imens det har fremvist en kodet kanal. Hvis dekodning så ikke er tilgængelig når man åbner DVBViewer, så vil programmet stoppe med at reagerer i lang tid.

Indholdet af min DVBViewer acamd.ini:

[ACamd]
DisableMonitorOutput=0
LockOnConnectionId=1
ReadPMT=1
UseCHIDCacheIni=1
UseChCacheIni=0
ReadPmtFile=0
DCWTweak=1
Only184=0
MultiEcm=1
DisplayFilterActions=0
SplitECM=0
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2015 kl. 15:34
Jeg har roddet videre med det for at se om jeg kan få det til at virke med MediaPortal TV Server.
Jeg er kommet så langt at jeg kan få forbindelse dvs. logge ind iflg. acamdmonitor men i preview får jeg blot fejlen. Unable to start graph. Irriterende når man føler man er så tæt på..
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4937
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2015 kl. 16:11
Starter Acamd ikonet og MDAPI ikonet op i tray?
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2015 kl. 16:15
Nej men acamdmonitor viser den logger på serveren
Til top
Pinch Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-September-2008
Status: Offline
Point: 76
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pinch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2015 kl. 17:58
Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Nej men acamdmonitor viser den logger på serveren

Da du har fået det til at fungere med DVBViewer, så er du sikkert opmærksom på det, men bare bare for en sikkerheds skyld (fordi jeg selv var en klovn de første par forsøg): MDAPI og ACamd er ikke tilfældigvis skjult i dit tray?


Jeg fik det aldrig til at fungere med Stofa og havde derfor lagt projektet på hylden, men er imidlertid flyttet til YouSee-land, så der var nyt håb.

Og jeg har fået det til at fungere med MediaPortal! Men desværre kun ved at pass-through'e Smargo'en til VM'en (Win10) med MediaPortal (dvs. har stort set kun fulgt den gamle guide). Det er dog ikke specielt stabilt og jeg har på fornemmelsen, det er USB-forbindelsen til den virtuelle maskine, der ikke fungerer optimalt.

Derfor prøver jeg med en Pi igen, men er strandet det samme sted som Bjur (dog er det tydeligt, at MDAPI + ACamd starter ved forsøget på at tune).

Om ACamd laver EXIT efter kun én eller flere "Incomming PackageSize [<tre-cifret tal>]" er lidt tilfældigt, men resultatet i MP er altid "NoVideoAudioDetected". Jeg har endnu ikke haft lejlighed til at teste med en anden backend.

Det undrer mig dog, at ACamd logger det samme, selvom jeg angiver forkert user/pass til NewCS og jeg kan på intet tidspunkt se, at der er brugere forbundet i NewCS, så det får mig til at tro, problemet er relativt nemt løst. I ACamd loggen fremgår linjerne nedenfor konsekvent, også selvom credentials er forkerte, så det er ikke tydeligt dér, den ikke får forbindelse (telnet fra VM med MP til Pi med Smargo fungerer fint).

Newcamd: username=mp1 password=dummy key=0102030405060708091011121314 providers=none
client 'Newcamd' ready

Hvad er jeres "User Status" i NewCS, når der er brugere forbundet (hos mig er alt "Offline")?
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4937
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2015 kl. 22:26
Når en user er logget ind, så ser det sådan ud:


Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4937
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2015 kl. 22:53
Nu er det noget tid siden at jeg har opsat min Raspberry Pi - måske kan det tænkes at de har tilføjet firewall i form af IP-tables til Debian Wheezy.

For at stoppe firewall: service iptables stop

For at stoppe den permanent: update-rc.d iptables.disable

Er det kontrolleret at Acamd kan komme igennem Windows firewall indefra og ud?
Prøv evt. at slå Windows firewall midlertidigt fra og se om den kan forbinde.

Prøv evt. at skifte port fra 10000 til 5000 på NewCS og Acamd client.conf. Der ligger muligvis en service kaldet NDMP, som benytter den port. Det kommer an på hvor meget man har installeret af Linux.

Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Pinch Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-September-2008
Status: Offline
Point: 76
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pinch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2015 kl. 15:52
Jeg skulle have nærlæst dine tidligere råd lidt bedre; slettede (den tomme) smartcard.conf og nu virker det næsten perfekt!
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4937
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2015 kl. 21:45
Oprindeligt skrevet af Pinch Pinch skrev:

Jeg skulle have nærlæst dine tidligere råd lidt bedre; slettede (den tomme) smartcard.conf og nu virker det næsten perfekt!
Det var godt at høre. Smile

Det har naget mig lidt at folk rendte ind i så mange problemer. Shocked

Jeg startede med en gammel Pentium 4 maskine, men skiftede til en VMware og kører nu på Raspberry Pi.
Jeg har også brugt både Acamd og Hadu cardclient på DVB-viewer og Mediaportal uden de store problemer.

Hvad er det som kun er "næsten" perfekt?

Det største problem jeg oplever er brugen af "entitlements", som efter mange år er blevet til en del på kortet.
Det tager 2-3 minutter at loade dem i NewCS, hvis jeg ønsker at se dem. LOL

Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 34567 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu