recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - YouSee bredbånd og DVB-C
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

YouSee bredbånd og DVB-C

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Doo Wop Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 181
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Doo Wop Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: YouSee bredbånd og DVB-C
    Sendt: 11-Marts-2015 kl. 12:05

Hej. 

Hvilke erfaringer har I med samtidigt bredbånd og kabel tv fra YouSee?

Hvor stor indflydelse har samtidigt bredbånd på DVB-C’s signalkvalitet og signalstyrke?

Bredbånd fra YouSee har en ”Fair use” (som for eksempel er på max. 1.500 GB pr. måned for 80/30 Mbit forbindelsen). Nogen der ved under hvilke forhold denne grænse overskrides?

Beholder jeg min gmail ved skiftet af bredbåndsudbyder?


Jeg har kabel tv fra YouSee og stor tillægspakke med bland selv.

Min internet udbyder er Telenor. Forbindelsen er 10/1 til 199 kroner pr. måned. Derudover betaler jeg for en TDC telefonforbindelse på 117 kroner pr. måned. I alt 316 kroner pr. måned.

YouSee annoncerer i øjeblikket med en 80/30 forbindelse til 299 kroner pr. måned. Så der er også lidt penge at spare!

Jeg overvejer meget at skifte bredbåndsudbyder fra Telenor til YouSee , men vil gerne læse om jeres meninger inden beslutning tages.

På forhånd tak for jeres kommentarer.

PS: Det er mit første emneindlæg. Hvis den skal placeres under et andet emne, må administrator meget gerne flytte den i så fald.

Doo Wop
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2015 kl. 12:39

Har ikke nogen problemer med deres internet eller TV, alt der er på nettet kører trådløst, og kører stabilt. En hvilken som helst mail adresse kan bruges, så længe den ikke er bundet til en udbyder.
You See har jo også som det fremgår telefoni, så ingen grund for separat udbyder til det.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Lightyear Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 527
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lightyear Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2015 kl. 13:39
Jeg har også både kabel-tv og bredbånd fra Yousee. Det spiller ganske godt - det eneste negative jeg oplever, er sporadiske udfald/pixelering på Discovery. Men samlet set er jeg godt tilfreds.
Gmail virker med alle udbydere.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2015 kl. 13:50

Har ingen problemer med deres mobil produkt, det er i hver fald lige så godt som min tidligere udbyder, som ikke brugte samme net..
TS var nok ude efter fastnet, og det tilbydes jo også.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1333
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dkscan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2015 kl. 14:32
Som andre også skriver, så er der ingen problemer med at have bredbånd og kabel-tv samtidig fra YouSee. 

Som tillæg til bredbånd fra YouSee kan man også få fastnet-telefoni og det virker upåklageligt. De har 3 forskellige pakker, hvor den billigste kun koster 20 kr. om måneden.
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2015 kl. 14:38

Ja, Kr 20, måned + forbrug.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reslfj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2015 kl. 17:28
Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:


Ok. Nu var det mobiltelefoni som jeg havde dårlige oplevelser med. Kender intet til deres fastnet telefoni.


youSee videresælger blot TDCs mobilnet og afregner med lidt anderledes mobil-pakker og priser.

Men teknisk er det 100% TDCs mobilnet og har intet med kabel-tv  signalerne at gøre. 

Noget andet er deres POTS indgange i kabel-tv routeren, der stort set opfører sig som en fastnettelefon når du betale for IP telefoni.  Her går talen gennem kabel-tv coaxkablet som internet data.

Når man har internet via youSee/kabel-tv sendes internet download som (flere) DVB-C krypterede kanaler, der er reservrede til internet og ligger mellem grundpakkens andre kanaler.

Download sendes til alle, som anvender samme coax-kabel segment (typisk 200 eller flere ) uanset om de har købt internet  eller blot har købt en fjernsyns pakke hos youSee.  Skiftevis lidt til dig, lidt til hver af de andre, som bruger samme coax segment.  

Det er kun dig (dit kabelmodem), der har nøglen til dine download-data, Din naboes download er krypteret med hans nøgle, så du kan ikke læse med, når han eller andre får download.

Upload er placeret under FM båndet (5-65 MHz)  og her anvendes også kryptering med en forskellig nøgle til hver bruger.  Det betyder blot, at du bedst bruger  den udgang for data på dit vægstik.

Internet over kabel-tv forbindelserne er en rigtig god og stabil  løsning i langt de fleste tilfælde.
Der er enkelte steder, hvor youSee skal have opdelt kabel-coax segmenterne i mindre kundegrupper for de helt høje hastigheder (100 og 300 Mbit/s), men det kommer overalt.
 
Man kan visse steder få lidt billigere men også klart langsommere forbindelser på anden måde. 

Lars   Smile
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
Hvedstrup Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-Marts-2008
Status: Offline
Point: 62
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hvedstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2015 kl. 06:54
Jeg har netop fået en 50/20 Yousee som jeg er yderst tilfreds med. Netgear C6250 (den nyere hvide box) er langt bedre end den forrige box, og jeg er rent faktisk tilfreds med wifi signalstyrken. 

Har ikke bemærket nogen ændringer på mine DVB-C kanaler. 


Redigeret af Hvedstrup - 12-Marts-2015 kl. 06:54
Mvh

Hvedstrup
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2015 kl. 07:47
har også yousee bredbånd og TV.. 
Fungerer super. også deres router. (CG3700)
Til top
Allanbp Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-November-2006
Sted: Holbæk
Status: Offline
Point: 470
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allanbp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2015 kl. 10:43
Jeg har opsagt mit yousee, bredbånd. Da der begyndte at komme udfald på bredbåndet. I starten virkede det perfekt. Om det var fordi at jeg har svært mange enheder som skulle på nettet ved jeg ikke. Men det var i hvert fald et irritations moment at skulle genstarte routeren. CG3700
Derudover havde jeg store problemer med at få åbnet porte så jeg kunne tilgå min NAS udefra, hvilket ikke var et problem sidst jeg havde yousee (4år siden.)

Så jeg har valgt at skifte til en anden udbyder.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2015 kl. 11:32
Har kørt med YouSee bredbånd gennem kabel i mange år. Benytter kun udstyr som modem og har sat egen router på.
Det hele er stabilt.

Fastnet telefonen er opsagt hos tdc og skiftet ud med ip telefoni fra Fonet - på den måde har jeg stadig trådløse telefoner i hele huset og kan bruge ip telefonen når jeg er ude og rejse eller på arbejdet.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Doo Wop Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 181
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Doo Wop Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2015 kl. 10:51
Tak for alle jeres svar og for at I vil hjælpe.
Jeg tager i løbet af ugen kontakt til YouSee for at høre nærmere om deres bredbåndstilbud 80/30.
Herefter vil jeg beslutte, om jeg vil have det installeret (som jeg hælder mest til lige nu og her). Jeg skal nok komme med en tilbagemelding.
Doo Wop
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu