recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - VLC media player på dansk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

VLC media player på dansk

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
scootergrisen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 28-Februar-2015
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér scootergrisen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: VLC media player på dansk
    Sendt: 12-Marts-2015 kl. 11:42
Jeg arbejder på den danske oversættelse af VLC media player som mange af jer sikkert bruger.

Hvis i har nogen forslag til forbedringer af den danske oversættelse så kom med dem så kan jeg rette det.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2015 kl. 11:58
OT: ...tror ikke jeg har et eneste program der kører på dansk - det hele kører på engelsk - meget nemmere :-)
Til top
sl1000 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-August-2006
Sted: Hørsholm, DK
Status: Offline
Point: 208
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sl1000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2015 kl. 12:16
Jeg bruger den danske version, med der er mange steder hvor der er engelsk blandet med dansk.

 
Til top
scootergrisen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 28-Februar-2015
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér scootergrisen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2015 kl. 17:05
Oprindeligt skrevet af sl1000 sl1000 skrev:

Jeg bruger den danske version, med der er mange steder hvor der er engelsk blandet med dansk.


Ja det klart når det ikke er oversat, eller mener du engelsk og dansk i samme streng ?

Nu har du muligheden for at komme med forslag til en bedre streng.
Du kan skrive den nuværrende streng og dit forslag til en ny streng.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2015 kl. 17:31
90% er allerede oversat til dansk i VLC player.

Grunden til at der eksisterer engelsk imellem det danske er fordi man ikke har vedligeholdt den danske sprog version.

Jeg er absolut ikke tilhænger af danske oversættelser, det gør det svært at hjælpe folk når der findes flere navne for den samme ting.
Tænk hvis alle vores film var synkroniseret til dansk, så ville vi tabe en hel befolkgruppe fra at kunne tale engelsk, som det er sket i Tyskland.
Jeg er ikke bange for at vi skal få udryddet dansk, ved ikke at oversætte alt. Men omvendt får vi en masse mennesker som ikke kan kommunikere med andre end danskere.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
scootergrisen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 28-Februar-2015
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér scootergrisen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2015 kl. 18:38
Hvor får du 90% fra ?
Til top
sl1000 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-August-2006
Sted: Hørsholm, DK
Status: Offline
Point: 208
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sl1000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2015 kl. 18:58
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

90% er allerede oversat til dansk i VLC player.

Grunden til at der eksisterer engelsk imellem det danske er fordi man ikke har vedligeholdt den danske sprog version.

Jeg er absolut ikke tilhænger af danske oversættelser, det gør det svært at hjælpe folk når der findes flere navne for den samme ting.
Tænk hvis alle vores film var synkroniseret til dansk, så ville vi tabe en hel befolkgruppe fra at kunne tale engelsk, som det er sket i Tyskland.
Jeg er ikke bange for at vi skal få udryddet dansk, ved ikke at oversætte alt. Men omvendt får vi en masse mennesker som ikke kan kommunikere med andre end danskere.

Et sted kan f.eks være betjeningsknapperne , nogle har dansk mouseover andre har engelske.

Til top
scootergrisen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 28-Februar-2015
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér scootergrisen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2015 kl. 20:00
Oprindeligt skrevet af sl1000 sl1000 skrev:

Et sted kan f.eks være betjeningsknapperne , nogle har dansk mouseover andre har engelske.


Vil du være med til at oversætte VLC ?
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2015 kl. 20:37
Start med at prioritere de ord og tekster du umiddelbart møder i brugerfladen og ved afspilning. Sørg for konsistent og korrekt sprogbrug, ordentlig grammatik, brug af store/små bogstaver, sammenhængende ord - så har du lidt at gå i gang med ;-)

Eks: Video > Fuld skærm, Always Fit Window, Altid øverst, Set as Wallpaper... - det er jo noget rod... - allerede dér vil jeg være væk fra en dansk "oversættelse" :-)
Til top
scootergrisen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 28-Februar-2015
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér scootergrisen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2015 kl. 20:40
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Start med at prioritere de ord og tekster du umiddelbart møder i brugerfladen og ved afspilning. Sørg for konsistent og korrekt sprogbrug, ordentlig grammatik, brug af store/små bogstaver, sammenhængende ord - så har du lidt at gå i gang med ;-)

Eks: Video > Fuld skærm, Always Fit Window, Altid øverst, Set as Wallpaper... - det er jo noget rod... - allerede dér vil jeg være væk fra en dansk "oversættelse" :-)


Vil du være med til at gøre oversættelsen bedre ?


Redigeret af scootergrisen - 12-Marts-2015 kl. 20:40
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2015 kl. 20:49
Ellers tak - jeg er rigeligt i tidsunderskud i forvejen og har ikke selv behov for en oversættelse :-)
Til top
scootergrisen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 28-Februar-2015
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér scootergrisen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2015 kl. 17:44
Jeg har lavet en fil med den seneste danske oversættelse.

Download http://netkoder.dk/netkoder/download/vlc.mo

Flyt filen ind i C:\Program Files (x86)\VideoLAN\VLC\locale\da\LC_MESSAGES\ eller hvor du nu har installeret programmet.
Start VLC og afprøv det hele og så skriv til mig med dine forslag til rettelser i den danske oversættelse.


Redigeret af scootergrisen - 13-Marts-2015 kl. 17:45
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu