recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Cookies
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Cookies

 Besvar Besvar Side  123 7>
Forfatter
Besked
nhj4 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 160
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nhj4 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Cookies
    Sendt: 17-Marts-2015 kl. 16:53
Hej der!

Efter det har været på TV angående cookies, hvordan ser det så ud her på siden,
er der 3 parts cookies der bliver sendt vidre til de der købmænd ???????????
Intet er svært når man først har får det lært, og man lærer så længe man lever, uanset hvem man er ;-)

Sølv er godt, sølv er sundt, derfor lytter jeg til det døgnet rundt ;-)
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2015 kl. 16:54
Læste du ikke betingelserne, da du blev medlem LOL


Hint: Det står under fortrolighed på forsiden.


Redigeret af Brixen - 17-Marts-2015 kl. 16:56
Venlig hilsen
KB
Til top
nhj4 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 160
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nhj4 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2015 kl. 17:06
Jeg så da lige denne her udsenelse    


Privatliv til salg


Intet er svært når man først har får det lært, og man lærer så længe man lever, uanset hvem man er ;-)

Sølv er godt, sølv er sundt, derfor lytter jeg til det døgnet rundt ;-)
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2015 kl. 17:24
Oprindeligt skrevet af nhj4 nhj4 skrev:

Jeg så da lige denne her udsenelse    


Privatliv til salg



Men så du også betingelserne på siden her? (et godt gæt er, nej. Ellers ville du nok ikke spørge) Wink
Til top
nhj4 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 160
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nhj4 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2015 kl. 17:31
Kim, jeg har set det, men jeg kan vist ikke vide mig sikker i dag efter det jeg har set,
har du set den udsenelse jeg linker til
Intet er svært når man først har får det lært, og man lærer så længe man lever, uanset hvem man er ;-)

Sølv er godt, sølv er sundt, derfor lytter jeg til det døgnet rundt ;-)
Til top
fiskerendk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 815
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fiskerendk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2015 kl. 17:34
Jeg testede det i morges. Og recordere.dk gav 17 forskellige tracking cookies/cookies til tredje parts leverandører ved 5 minutters "surfing" blandt nyheder og forum.

Redigeret af fiskerendk - 17-Marts-2015 kl. 17:38
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3955
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2015 kl. 17:45
Kære alle.

Recordere.dk bruger selv kun få cookies. Vi har en .net cookie til vores CMS, som gemmer nogle session værdier. Disse deles ikke med andre. Det samme gælder den cookie som forum sætter så folk ikke skal logge ind hver gang.

Desuden bruger vi Google Adwords, tradedoubler & Addthis som bruges til reklamer og social sharing. Vi er ikke herre over de cookies som de sætter. 

Desuden er der et par trafikmålingscookies fra chartbeat, google analytics og danske gemius (FDIM). Dem skal vi sætte for at deltage i trafikmålinger.

Recordere.dk har ingen interesse i at måle vores brugers adfærd via 3'diepart.

Pas nu på det billede der blev tegnet i går. Det var lavet ret amatøragtigt. Jeg er ganske enig at der er cookies som kan medvirke til adfærdssporing (Det gør f.eks. Google Ads), men derfra til at der kommer et brev om at i alle er blevet gravide, kræver at man samkører data som ikke findes på vores systemer. 

Tror man skal være mere bekymret over hvad f.eks. facebook, Amazon og andre globale spillere ved om en. Smile






Redigeret af hummelmose - 17-Marts-2015 kl. 17:52
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2015 kl. 10:35
Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Kære alle.
Desuden bruger vi Google Adwords, tradedoubler & Addthis som bruges til reklamer og social sharing. Vi er ikke herre over de cookies som de sætter.

Jens, det er vel i bund og grund humlen i det her. Det som de ansvarlige ikke er herre over? Det er jo netop den del der udnyttes eller kan udnyttes ret voldsomt.

Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

 Tror man skal være mere bekymret over hvad f.eks. facebook, Amazon og andre globale spillere ved om en. Smile 

Lige præcis Facebook er en voldsom stor spiller, siden de fik den ide at blive børsnoteret. De skyer ingen midler, for det er et gratis social medie, som koster vanvittig mange penge, og endnu flere, da de blev børs noteret. Oven i dette, så er brugerne mere en villige til at dele nærmest deres mest private stunder, hvilket kun er ren guf for kommercielle interesser. 
Amazon er ikke en gratis social spiller som sådan, så derfor forventer man, at de henter pengene via varesalg.

Men generelt set, så er alt gratis og populært, noget der virkelig kan få disse obskure kommercielle interesser på banen. Sådan er det bare! Enhver der tror noget som helst andet, de burde vågne op og indse virkeligheden.

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2015 kl. 10:37
Oprindeligt skrevet af nhj4 nhj4 skrev:

Kim, jeg har set det, men jeg kan vist ikke vide mig sikker i dag efter det jeg har set,
har du set den udsenelse jeg linker til

Ja det er den jeg selv startede ud med at henvise til nogle få få indlæg tidligere Wink

EDIT.. Det er sgu da ikke i denne her tråd jeg gjorde det.. Sorry..
Det var i den anden tråd (Lytter mit TV..) hvor jeg skrev om den udsendelse..

Så kan jeg få det for det, at rode sig ind i flere forskellige debatter om stort set samme emne LOL


Redigeret af Kandersen - 18-Marts-2015 kl. 10:39
Til top
Bruger udmeldt 20 Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet
Avatar

Oprettet: 31-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 216
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 20 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2015 kl. 15:07
Brug **** eller anden reklameblokker, så kan du både slippe for reklamer/ trackercookies og samtidig få en hurtigere internetbrowser, ren win-win
Til top
Bruger udmeldt 20 Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet
Avatar

Oprettet: 31-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 216
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 20 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2015 kl. 15:08
Ha-ha, nu er A-dBlo-ck åbenbart blevet et cencureret fy-ord herinde

Redigeret af donlon - 18-Marts-2015 kl. 15:09
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3955
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2015 kl. 15:39
Oprindeligt skrevet af donlon donlon skrev:

Ha-ha, nu er A-dBlo-ck åbenbart blevet et cencureret fy-ord herinde

Måske fordi det koster penge at drive et site som recordere.dk - Så ved at bruge sådan et tool er du DIREKTE med til at lukke det ned.

Hvis du vil fjerne cookies, findes der bedre tools f.eks. Privacy Badger.
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu