recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Cookies
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Cookies

 Besvar Besvar Side  <1 567
Forfatter
Besked
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2015 kl. 12:12
i forbindelse med snak om reklamer kom jeg lige forbi M! svar på fyfyprogrammet.
Citér Kære læser

Vi kan se, at du bruger ****. M! stiller indhold på mmm.dk gratis til rådighed mod, at du som bruger, bliver eksponeret for bannerannoncer.
Hvis du ønsker at se indholdet af denne artikel eller galleri, skal du slå din **** fra på mmm.dk. Alternativt kan du betale og se indholdet uden annoncer.

Kunne sådan en løsning ikke tænkes muligt herinde?


Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2015 kl. 12:22
Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

i forbindelse med snak om reklamer kom jeg lige forbi M! svar på fyfyprogrammet.
Citér Kære læser

Vi kan se, at du bruger ****. M! stiller indhold på mmm.dk gratis til rådighed mod, at du som bruger, bliver eksponeret for bannerannoncer.
Hvis du ønsker at se indholdet af denne artikel eller galleri, skal du slå din **** fra på mmm.dk. Alternativt kan du betale og se indholdet uden annoncer.

Kunne sådan en løsning ikke tænkes muligt herinde?



Nej. Det ville være dyrere at administrere end det vi kan få folk til at betale. Desværre.
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2015 kl. 12:40

Tanken er god nok, da der er 190.000 læsere om måneden, hver af dem betaler Kr 10 om året, det er jo et pænt beløb til drift af forummet.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2015 kl. 12:46
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Tanken er god nok, da der er 190.000 læsere om måneden, hver af dem betaler Kr 10 om året, det er jo et pænt beløb til drift af forummet.

Jeps. Tanken fejler ikke noget, men paywalls / paywills har en konverteringsgrad på 0.2% på de fleste sites, så giver det 380 der vil betale en 10'er. De 3800 kr. vil koste os meget mere at kradse ind, samtidigt med at sidevisninger falder, fordi vi smider en delvis mur op foran.

Så lad os tage den anden. Vi siger at folk der vil betale 10 kr. om året må bruge reklameblockere, men hvad vil vores annoncører sige. De vil sige, ok i accepterer at noge blokerer, så jeres visninger er mindre værd.

Beklager. Det er ikke for at være lyseslukker, men se bare på Wikipedia. De knokler hvert år for at kradse penge ind, og det er minimalt hvem der betaler.  

Som du kunne læse tidligere i tråden. Folk der er fra 80-90'erne er vokset op med at "internettet er gratis", og deres villighed til at betale for indhold er forsvindende lille. Det de så ikke har forstået er at de på nærmest alt på nettet er gået fra at være forbrugere til at være produktet.


Redigeret af hummelmose - 21-Marts-2015 kl. 12:50
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
Tweaky Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-September-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 630
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tweaky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2015 kl. 13:15
Jeg tror mange af de sider, hvor der oprettes betalingsmur, har problemer grundet manglende seriøst indhold.

Det er svært at forsvarer betaling for et underlødigt produkt. Bl.a. aviser har issues på det punkt. Jeg vil gerne betale for en avis, men når det eneste jeg får er pop-underholdning og politisk propaganda, så bliver mønterne i lommen.

For mit vedkommende betaler fruen og jeg 50kr til Wikipedia hvert år. Vi har megen glæde af sitet og vil dermed også gerne hjælpe. Jeg ved ikke alle har det således. Jeg argumentere jævnligt i mit daglige virke for at folk skal betale for musik, men mange ser 99kr om måneden som optrækkeri, hvorefter de så starter YouTube på en telefon til 6-8000kr.

Kunne man ikke starte en indsamling på Recordere, og så begrænse antallet af reklamer, såfremt at brugerne poster nok penge i kassen ? Så bestemmer folk jo selv.
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2015 kl. 13:42
Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

i forbindelse med snak om reklamer kom jeg lige forbi M! svar på fyfyprogrammet.
Citér Kære læser

Vi kan se, at du bruger ****. M! stiller indhold på mmm.dk gratis til rådighed mod, at du som bruger, bliver eksponeret for bannerannoncer.
Hvis du ønsker at se indholdet af denne artikel eller galleri, skal du slå din **** fra på mmm.dk. Alternativt kan du betale og se indholdet uden annoncer.

Kunne sådan en løsning ikke tænkes muligt herinde?



Nej. Det ville være dyrere at administrere end det vi kan få folk til at betale. Desværre.

Om ikke andet må det da være en simpelt kode at lægge ind, så i kan få jeres reklamepenge? altså blokeringen til jeres side.

om I så ønsker det, er jo en helt anden snak.
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 25-December-2010
Status: Offline
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2015 kl. 13:50
Nu vi ER ved cookies, og hvad det medfører af reklamer og andet, så er der lige det nye recordere-logo! Terningerne ER jo kastet, men se lige på forsiden:

Her søger recordere efter sponsorer, men den gamle "Piphans" er der stadig...Big smile
Bliv sponsor! Læs mere her.
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2015 kl. 21:22
Hold nu op man. der er sku da ikke 190.000 læsere om måneden som er villige til at betale

Lev dog med lidt reklamer på en gratis side eller installer **** og bloker cookies i browseren. Det valg har man jo til hver en tid selv træffe, hvis man gider besværet. 

Hvis man vil slippe for eu's latterlige cookiealarm: http://www.kiboke-studio.hr/i-dont-care-about-cookies/

Edit: man kan ikke skrive a d b l o c k. Det er så lidt fjollet. Alle kender jo til det.


Redigeret af slumbert - 21-Marts-2015 kl. 21:53
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
Deumer Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 18-Marts-2015
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deumer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2015 kl. 15:12
Jeg bruger A d guard og får ikke nogen nagscreen op på mmm.dk, så den kan vel ikke være så svær at omgå ;-)

Ja der er for og imod det her reklame halløj, men jeg vælger ligesom mange andre, selv at styre om min blocker skal være on eller off
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 567
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu