recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - SubWoofer indbygget i væg
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

SubWoofer indbygget i væg

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
ceefive Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ceefive Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: SubWoofer indbygget i væg
    Sendt: 18-Marts-2015 kl. 12:01
Så går der et projekt i gang med nye lofter i stuen - og jeg tænker at sætte nogle højttalere op i det nye gipsloft.

Får brug for dem og en SubWoofer - og her tænker jeg på at bygge noget ind i bagvæggen.

Den væg i stuen hvor mit TV hænger er en gammel ydervæg - hvor der på den anden side nu er et værelse og nogle skabe. D.v.s. det er rimeligt overkommeligt at save et hul i væggen i stuen og her tænker jeg så at lave en subwoofer indbygning. Der er 100mm letbeton og 100mm isolering inden jeg kommer til den gamle ydermur. d.v.s. jeg har mulighed for at lave en subwoofer kasse med 200mm indbygningsdybde.

Fandt det her selvbyggersæt:
http://frequence.dk/hifi/8-byggesaet-subwoofere/1098-pca-s10-wa/
Skulle der være noget ivejen for at ændre målene på kassen til 200mm dybde - og så placere tilslutningerne i skabet der på den anden side af den gamle ydervæg ?
Hvilke mål vil I anbefale på kassen ? Den der "MBR70 Port" skulle der være noget i vejen for at placere den i fronten af enheden ?
Det hele skal jo gerne dækkes af med noget pænt - der er malbart - kan I anbefale noget der ?

Tak for input til mit projekt. Nogle rimelige højttalere til loftet vil jeg da gerne høre om også. Har en Denon AVRX2000 det hele skal kobles til.

Og så lige et tillægsspm:
Mit TV Panel er i dag 55" - men på sigt bliver det noget andet....
Det er svært for mig i dag at placere en centerhøjttaler så de ser pænt ud - men skulle der være noget ivejen for at bygge den ind i væggen bagved panelet ?? - altså mit krav er ikke super-hifi kvalitet i lyden - og hvis jeg nu monterer TV panelet på en måde så det ikke vibrerer - kan man så ikke få fornuftigt resultat med det ?

Tak

Ceefive

Redigeret af ceefive - 18-Marts-2015 kl. 12:14
Til top
micker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 356
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér micker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2015 kl. 12:25
Må jeg anbefale dig at købe noget der er lavet til formålet, i stedet for at bikse noget sammen. B&W har indbygningssubwoofere og indbygningshøjttalere der er lavet til dette, i øvrigt nogle af de bedste på markedet. Link til inwall subwoofer, den fylder ikke meget i dybden, backbox kan du også finde på siden: http://www.bowers-wilkins.net/Speakers/Custom_Installation/CI_Series/ISW-4.html
Panasonic TH42PX70

Denon / B&W 800 bio

PS3
Til top
ceefive Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ceefive Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2015 kl. 12:41
Tak Micker
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2015 kl. 12:43
Hvis du sætter højtaleren bag ved din skærm, går det voldsomt ud over diskantlyde. Højfrekvente lyde bevæger sig ikke så godt rundt om hjørner og kanter, modsat dybere lyde. Så resultatet med en højtaler bag ved skærmen, vil blive at du får et dybt og mudret lydbillede, så kan det bedre betale sig helt at droppe centerkanalen, og lade højre og venstre front tage sig af dialogen.

Jeg har aldrig hørt en indbygget subwoofer, men noget siger mig, at man kun bør bygge bashøjtalere ind i meget hårde og solide vægge (mursten eller cement), for at undgå at hele væggen kommer til at stå og spille med. Men som sagt, er det ikke noget jeg har den store kendskab til.
Til top
Zuppe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-April-2007
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 375
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zuppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2015 kl. 12:48
Du kan også lave en subwoofer på loftet så er du ikke begrænset af dybden.
Til top
ceefive Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ceefive Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2015 kl. 12:48
Enig - "dr gonzo" - jeg har heller ikke hørt om det før. Men nu har jeg så muligheden for at save det hul i en væg med 200mm dybde - det vil være fedt at få puttet en subwoofer derind.....- mon det gør noget hvis indervæg spiller med ?
Til top
ceefive Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ceefive Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2015 kl. 12:53
Oprindeligt skrevet af Zuppe Zuppe skrev:

Du kan også lave en subwoofer på loftet så er du ikke begrænset af dybden.


Yes - du har ret. En mulighed jeg lige overvejer - men det går så ud over dampspærre og isolering i loftet. - det kan måske løses tror jeg.
Til top
luv.dk Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 10-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 50
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér luv.dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2015 kl. 14:32
Søg efter ib subs Tongue Så har du et muligt svar Smile

Livet er skønt.
Til top
luv.dk Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 10-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 50
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér luv.dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2015 kl. 14:35
Og ikke Ib -s om i navn, men infinitely baffel.......Smile 
Livet er skønt.
Til top
luv.dk Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 10-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 50
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér luv.dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2015 kl. 14:36
Livet er skønt.
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2015 kl. 22:16
Dette er hvad jeg kalder normalt:


.....
Til top
Zuppe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-April-2007
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 375
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zuppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2015 kl. 22:40
Notfast, hvad er det for nogle jbl enheder?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu