recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anbefal reciever med pre out til B&O højtalere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Anbefal reciever med pre out til B&O højtalere

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
mimes90 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 20-Marts-2015
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mimes90 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Anbefal reciever med pre out til B&O højtalere
    Sendt: 20-Marts-2015 kl. 01:55
Hej alle 

Er der nogle der kan anbefale en god forstærker med Pre out udgange så jeg kan sætte nogle aktive beolab højtaler til. 

skriv også gerne hvis der er nogle modeller eller mærker som jeg aldrig vil gå fejl af, eller omvendt nogle jeg skal holde mig fra. 

Jeg vil også gerne have en forstærker del så jeg kan sætte passive højtalere til, da jeg ikke køber alt i b&o i nu. men muligvis kun et par front eller 
baghøjtaler først. forstærker delen behøver ikke at være så stor da jeg kun skal supplere op med mit nuværende surround højtallere. (harman kardon 
HS500) 
Så derfor skal jeg også gerne kunne regulere hver udgang så de aktive højtalere og passive højtalere ikke alle spiller på samme niveau når nu det er en 
5.1 opsætning. 
Ved ikke om de forstærkere med microfon selv kan finde ud af at indstille nogle passive højtalere udgange sammen med nogle pre out udgange til de 
aktive ?? 

ud over det må der gerne være et par optiske indgange så jeg er fri for at have en splitter til at ligge. 


Regner med at købe en brugt på dba for at spare de penge. da man tit kan købe en forstærker der koster 8-9000kr i nypris til ca 1-3000kr brugt. 

skriv hvad i kan fortælle :)
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19211
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2015 kl. 05:55
Har du brug for alt i hdmi ind og udgange og sidste nye lydformater, eller skal den kun klare lyd?

I sidste tilfælde ville den her http://www.dba.dk/marantz-sr5003-71-kanaler/id-1013115443/ (klem ham på prisen, den skal ikke koste mere end 1000-1200 kroner og den har været til salg i to måneder nu) være et godt bud.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
mimes90 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 20-Marts-2015
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mimes90 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2015 kl. 14:37
okay tak for feedback :)
Er har brug for få hdmi kanaler. Er det en god forstærker ?
Har du prøvet den sammen med B&O ?
Er der en microfon med til at instille lyden med.

Må indrømme jeg faktisk bruger mit anlæg mest til musik end film . men skal kunne spille begge dele godt :)
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2015 kl. 14:58

Der medfølger en måle mikrofon til nye Recivere, de gør dog IKKE arbejdet færdigt, det er nødvendigt med en manuel tilpasning efterfølgende, det undgås ikke når det skal være rigtigt justeret.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
mimes90 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 20-Marts-2015
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mimes90 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2015 kl. 15:15
okay men vil jeg så kunne justere på fx pre out front udgange og surround højtaler udgangen ?
Altså jeg vil bruge nogle B&O aktive højtalere som front der skal monteres i Pre out front. og bruge harman kardon passive højtalere som surround, som skal monteres i alm. højtaler udgang. 
Vil det kunne lade sig gøre at justere når man har en blandet opsætning ?

Og hvordan er Marantz. er det en god forstærker eller skal man holde sig fra den ?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2015 kl. 15:22

Der kan stilles Crossover på fronter, hvis stillet til Small, derudover kan der ikke stilles på dem, ud over balance, det er de øvrige der skal justeres i forhold til front.

Redigeret af Radiomanden - 20-Marts-2015 kl. 15:26
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2015 kl. 15:32
Følgende punkter kan justeres manuelt på Pre-out samt Højttaler udgangene.

Bas / diskant
Volume
Distance
Crossover

du kan sagtens få tilpasset så det spiller godt sammen.



Redigeret af strecker - 20-Marts-2015 kl. 15:34
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2015 kl. 15:39

Det er kun i nogle Soundmodes at der kan justeres tonekontrol. Det kan f.eks ikke gøres i 5.1 mode, men f.eks i Stereo mode kan man. Bruge den dog sjælden i en af de modes hvor det er muligt.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2015 kl. 15:41
Sammenligner du med din egen 1403.?
Til top
mimes90 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 20-Marts-2015
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mimes90 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2015 kl. 15:46
okay hvad hvis det er om vendt fra aktive højtalere som bag højtaler og passive som front og center ?

Er ret grøn i det her så ved stort set ingen ting om det.

Men vil gerne have lavet en indstilling som jeg ikke skal røre mere ved. så jeg kan se film og høre musik på samme indstilling. eller vil i fraråde det ?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2015 kl. 15:46

Det er den eneste referance som haves. Der er IMO heller ingen grund til brug af tonekontrol, for så tilsætter eller fjerner man jo noget fra det som gengives.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2015 kl. 15:53
Oprindeligt skrevet af mimes90 mimes90 skrev:

okay hvad hvis det er om vendt fra aktive højtalere som bag højtaler og passive som front og center ?

Er ret grøn i det her så ved stort set ingen ting om det.

Men vil gerne have lavet en indstilling som jeg ikke skal røre mere ved. så jeg kan se film og høre musik på samme indstilling. eller vil i fraråde det ?


Pre-out og højttaler terminalerne har samme justeringsmuligheder, så det er lige meget hvordan du sætter det sammen.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu