recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anbefal reciever med pre out til B&O højtalere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Anbefal reciever med pre out til B&O højtalere

 Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
Heinemadsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-September-2012
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Heinemadsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2015 kl. 21:59
Hej Alle

Nu har jeg holdt lidt øje med denne tråd da jeg står i samme "problem".

Er grøn på området omkring teknikken, men er helt klar over hvad jeg gerne vil have at mit setup skal kunne klare.

Har:
Samsung F8005 2013 model TV
Beocenter 2
Sæt Beolab 4000 x2
Sæt Beolab 8000
Iphone/Ipad/macbook osv...


Setup:

Beocenter 2 sat op med Beolab 4000 i køkken allrum tilkoblet Airport Express for trådløs afspilning via Apple enhederne.

Samsung tv står alene med sæt Beolab 8000 på hver side (spiller ikke) Samt et sæt beolab 4000 som heller ikke spiller.

Ønsker:

Samsung tv koblet sammen med Beolab 8000 som står på hver side Samt beolab 4000 hængene i loft bag sofa og fungerer som baghøjtalere i et surround setup. - Skal ha købt en center højtaler samt sub - Dette bliver højest sandsynligt beolab 7-4 eller beolab 3500(såfremt denne kan bruges som center?)
Sub vil nok være Beolab 2 - Eller andet mærke (Kom gerne med forslag) :)


Mangler:

Surround receiver som kan håndtere disse enheder.

Krav til denne: Der skal være airplay direkte i denne.
Umidelbart "kun" 5.1 men gerne mere så man altid kan udvide...
Med hensyn til HDMI - 1 out til tv og gerne en del in - til f.eks. PS4, Apple TV osv osv osv.
Gerne netradio - evt spotify connect osv..

Men det har de fleste 2015 recievere vel? :S 

Derudover muligheden for at kunne styre hele setup i stue fra samme fjernbetjening - Altså de gengse knapper som skift kanal, tekst tv, lyd op ned osv. Det vil højest sandsynligt være fjernbetjening fra recieveren.

Beo 4 fjernbetjening vil være det ypperste at kunne styre det hele fra - Men den må jeg vel drømme mig til??? :D

Et langt indlæg med flere problemer/ønsker.

Håber på det bedste..

På forhånd tak

Heine Madsen



Redigeret af Heinemadsen - 06-April-2015 kl. 22:04
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2015 kl. 22:09
Oprindeligt skrevet af Heinemadsen Heinemadsen skrev:

Men det har de fleste 2015 recievere vel?


Jeps. Min aldrende Marantz SR5004 har det meste - undtagen det der via netværk (spotify osv), det klares af en AppleTV.


Oprindeligt skrevet af Heinemadsen Heinemadsen skrev:

Beo 4 fjernbetjening vil være det ypperste at kunne styre det hele fra - Men den må jeg vel drømme mig til???


Næh. Jeg bruger kun en Beo4 (navi) til mit anlæg. Her taler jeg om Pioneer tv og DVD afspiller, Marantz surroundforstærker, Denon CD afspiller, Triax DVB-T boks og AppleTV.
Kodeordet er Lintronic......

Klaus

Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2015 kl. 23:52
Køb en Yamaha RX-A830 (4.000,-), og så en Lintronic boks, som via Beo4/5/6 whatever, kan styre dit Bang & Olufsen, og alt andet...
http://www.pricerunner.dk/pl/96-2895278/Forstaerkere-og-Receivere/Yamaha-RX-A830-Sammenlign-Priser?q=yamaha+rx+a830&ref=redirect&search=yamaha+rx+a830&sort=4

http://lintronic.wix.com/lintronic
M.v.h.

Redigeret af Henrik B. - 06-April-2015 kl. 23:55
Til top
pedid Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 09-Februar-2015
Sted: København S
Status: Offline
Point: 25
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pedid Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2015 kl. 20:12
Hej Mimes90,

Først og fremmest vil jeg gerne beklage mit utroligt sene svar, jeg har været en utroligt presset mand og har skiftet bolig og jeg ved efterhånden ikke hvad.. Jeg kan se at du er blevet peget i nogle forskellige retninger, og har formentlig allerede investeret i noget udstyr. Såfremt du mangler personlig "hands on" så smid mig en besked, så vil jeg glædeligt fortælle om min rejse igennem B&O udstyret jeg har stående!
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 234
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu