recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kabler vs. trådløs?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kabler vs. trådløs?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Godt-humør Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-November-2012
Status: Offline
Point: 60
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Godt-humør Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Kabler vs. trådløs?
    Sendt: 19-Marts-2015 kl. 17:23
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:


Oprindeligt skrevet af Bay Bay skrev:

Og lige var det bedre at bruge pengene på en Avant ?

 
Efter min mening, ja. Det er en aktuel model, med alle de fordele der følger med dér.
 
Samtidig understøttes nye ting som hele det trådløse lydsysystem.
 
Avant virker også mere "B&O'sk" i design, betjening og bevægelige dele. Især i udgaven med motoriseret fod.
 
  /Lars


Det "trådløse lydsystemer" er der delte meninger om:
Link
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2015 kl. 19:34
Der tales om de plugnplay enhede du kan få med Sonos og des lige. Jeg håber ikke seriøst du mener, at B&Os højttalere kan sammenlignes med de små dåser Sonos laver?
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Godt-humør Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-November-2012
Status: Offline
Point: 60
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Godt-humør Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2015 kl. 10:40
Jeg sammenligner intet, men skriver bare ”med et link” der er delte meninger om, at hvis man vil have bedste lydkvalitet, så er der måske stadig kun en løsning og det er kabler.

Vil personligt investere i et par B&O H8, da jeg kan bruge støjreduktionen i dem, når jeg rejser.
Så jeg er spændt på hvordan lydkvaliteten er på det Bluetooth, til forskel på, når de bruges med kabel.

Har ikke hørt/sammenlignet B&O trådløse højtaler med og uden kabler endnu.
Kan læse mig til, at der er nogen der oplever lydudfald, både på hovedtelefonerne og højtalerne. Det kan ikke ligefrem betragtes som løft for lydkvaliteten, vel?

Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2015 kl. 10:51
Det er så ikke korrekt, at kabler er den eneste rigtige løsning! Tag et par Dynaudio Xeo højttalere. De spiller langt bedre end andre systemer i tilsvarende prisklasse - og de er trådløse!

M.v.h.
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2015 kl. 11:13
Oprindeligt skrevet af Godt-humør Godt-humør skrev:

Det "trådløse lydsystemer" er der delte meninger om:
Link

Der er meget religion forbundet med om kabler eller trådløs er bedst Smile

Man kan dog ikke bruge en artikel om små trådløse højttalere, til at vurdere om B&O's trådløse highend teknologi (24-bit) er god eller dårlig. Det er i en helt anden liga.

Fortalere af trådløs digital teknologi vil sige de har verdens bedste højttalerkabel, fordi signalerne kan overføres 1:1 uden tab. Altså når selve kvaliteten af det trådløse signal er highend.

Modsat eksempelvis et kabel til analog lyd, hvor der altid er tab i kablerne.

Kablet er dog kun en af forskellene til trådløs højttaler-teknologi som B&O, Dynaudio m.fl. sælger.

Der ligger ofte endnu større forskelle i at højttalerne bliver aktive, så man slipper af med de analoge delefiltre, og istedet kan drive hver højttalere-enhed med sin egen helt separate forstærker.

De aktive højttalere giver en meget mere præcis kontrol over lydgengivelsen, og det øger både dynamik, detaljer og præcision.

  /Lars




Redigeret af Lars - 21-Marts-2015 kl. 22:28
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2015 kl. 12:44

Som jeg har forstået, er evt. problemer med trådløst lyd overførsel fra Avant løst med den
seneste opgatering. Men jeg ønsker ikke mit BeoVision tv skal være tændt for at høre stereo
lyd. Avant eller ikke.  Der for ---

Nyt til mit setup -

Et sæt Dynaudio Xeo 3 aktive og trådløse højttaler, er nu integrere i mit set-up. Xeo 3 Transmitter
er optisk tilsluttet med en "coaxiale til optisk converter". Hertil sendes audio fra PC- CD- DAB tuner
via S/Pdif coaxiale kabel. Apple TV 3 er optisk tilsluttet, og streamer lyd fra min Nas-server -
internet radio - Spotify Extrem i op til 320 Kbps. Musik playlister, og højttalernes lydstyrke kan
styres fra min iPad, med medfølgende fjernbetjening, eller på Computeren.

 
Nu skal mit BeoVision 7-40" TV nødvendig vis ikke stå tændt, for at hører musik.
 
 
 
 
Jeg har valgt at kunne afbryde strømmen til Transmitter - Lindy switch boksen -
Coaxial til optisk converter, via et 15 meter el-kabel. Samt de to Xeo 3 højttaler, med et
1.5 meter el-kabel til hver. Det hele samlet til en lokalt placeret afbryder kontakt. De 18
meter el-kabel giver ingen hørbar interferens. 
 
Jeg kalder dette at kunne slukke alt, for "Green oeko line". 
 
  

Dynaudio Xeo 3 transmitter er klæbet fast her. Så har den frit "udsyn" til både stue og køkken-alrum.

Digital audio over Xeo systemet er overraskende god.
Når du ser min løsning for alt kan tilsluttes, og tænker mange kabler/bokse er det det hele værd.  Tongue 
Her ses det digitale lydkort i min PC.
 


Redigeret af Peter Pan - 21-Marts-2015 kl. 12:58
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2386
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2015 kl. 15:16
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Der er meget religion forbundet med om kabler eller trådløs er bedst Smile
"Religionen" er der kun fordi det i dagens hifi verden er blevet vigtigere at have holdninger end viden.

Lur mig om ikke de fleste trådløse højttalere også kan fodres via et kabel?

I så fald er det bare at prøve om det er muligt at høre hvornår højttalerne fodres via kabel og hvornår de fodres trådløst - men lad nu være med selv at tilslutte tingene, for så kan din holdning til kablet vs. trådløst være med til at farve dine indtryk, så få konen/knægten/kammeraten til at vælge signalvejen uden at fortælle dig om det er det ene eller det andet og så skal du lytte dig frem til om det er trådløst eller med kabel du hører lige nu. Gentag forsøget en stribe gange og til sidst har du viden om hvorvidt du kan høre forskel eller gætter som vinden blæser.

Hvis ikke du kan høre om det er det ene eller det andet der spiller, så har du den viden at det i dit tilfælde kan være ligemeget om det er med kabler eller trådløst.

Til gengæld, hvis du gang på gang korrekt identificerer om konen/junior har sendt lyden afsted over kabel eller trådløst, så har du den viden at du kan høre forskel og du kan så efterfølgende have en holdning i forhold til om du personligt foretrækker det ene eller det andet.

Desværre er tendensen i dagens hifiverden at det er vigtigere at have holdninger end viden. Den evindelige kabeldebat eksisterer udelukkende fordi en gruppe mennesker synes viden er noget røvirriterende noget der kommer i vejen for holdninger. Fanden stå i at undersøge tingene ordenligt og risikere at gøre erfaringer der modstrider den holdning man har det så godt med, det skal vi ikke have noget af..
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2015 kl. 17:57
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:


Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

<span style="line-height: 1.4;">Der er meget religion forbundet med om kabler eller trådløs er bedst </span>Smile

"Religionen" er der kun fordi det i dagens hifi verden er blevet vigtigere at have holdninger end viden.

Lur mig om ikke de fleste trådløse højttalere også kan fodres via et kabel?



Dynaudio's kan ikke...

M.v.h.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2015 kl. 22:20
B&Os kan...
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu