recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Blandet hjælp til Windows 10
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Blandet hjælp til Windows 10

 Besvar Besvar Side  <1 678910 13>
Forfatter
Besked
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2015 kl. 11:04
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Hej Flemming.

Prøv at hente nedenstående lille værktøj, og kør det. Det skulle gerne få dine drev frem. Husk at genstarte, efter du har kørt det:
http://www.saabklub.dk/download/cddirep.zip

M.v.h.

Henrik B.
Det hjalp. Tusind tak for det. Du er min nye helt.Embarrassed Gad vide, om det også ville virke under WIN 10? Bortset fra små fejl, og så at mine drev ikke virkede, så kan jeg godt lide WIN 10.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2015 kl. 11:07
Super!

Jeg er overbevist om, at det vil virke i Windows 10 også, da det virker til både Win7 og Win8.

M.v.h.
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2015 kl. 11:08
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Super!

Jeg er overbevist om, at det vil virke i Windows 10 også, da det virker til både Win7 og Win8.

M.v.h.
Så tror jeg, at jeg opdaterer igen, når jeg får besked på, at jeg kan opdatere.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2015 kl. 21:42
Jeg har lidt problemer med det trådløse netværk. Jeg ville så tjekke det med noget inSSIDer fra metageek. Men det koster jo en formue, så ville høre om der er nogen som ved, om det kan fås gratis noget sted. Jeg skal jo bare tjekke det, en enkelt gang.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2015 kl. 22:17
Til top
Flmr77 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Februar-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flmr77 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2015 kl. 23:20
Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Jeg har lidt problemer med det trådløse netværk. Jeg ville så tjekke det med noget inSSIDer fra metageek. Men det koster jo en formue, så ville høre om der er nogen som ved, om det kan fås gratis noget sted. Jeg skal jo bare tjekke det, en enkelt gang.


Der er flere muligheder.

Her er lidt forskellige muligheder til windows. http://www.networkworld.com/article/2925081/wi-fi/7-free-wi-fi-stumbling-and-surveying-tools-for-windows-and-mac.html#slide2  eller https://www.acrylicwifi.com/en/wlan-software/wlan-scanner-acrylic-wifi-free/

alternativt finder der også løsninger til android og IOS smartphones ( men mon ikke der også findes til win phones)
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2015 kl. 10:21
Super tak for hjælpen. Jeg vil da prøve, at finde en til iOS. Det er da ret nemt med en til det.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2015 kl. 10:41
Oprindeligt skrevet af Flmr77 Flmr77 skrev:

 

alternativt finder der også løsninger til android og IOS smartphones ( men mon ikke der også findes til win phones)

Det er altså ikke nemt at finde det rigtige til iOS.Confused

Jeg fandt ud af, at min 5 GHz forbindelse var rigtig god. Den lå på 99%.Big smile 2,4 ligger på 70, det må kunne gøres bedre. Er der egentlig nogle kanaler, som er bedre end andre?
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2015 kl. 13:21
Ja, min hastighed er så stadig ret dårlig. Jeg har et Intel 3160 Dual Band Wireless AC kort i. Og ved ikke om det kan være det? 


Mvh
Flemming Larsen
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2015 kl. 14:00
burde det ikke være. snarere routeren der er problemet, men generelt hvis du kan undgå 2,4ghz så gør det for alt i verden. Der er så meget udstyr i det område at det er fuldkommen overbelastet. Især hvis man har bopæl i byområder med tæt bebyggelse.

hvad angår kanaler, så er der nogle enheder der "autovælger", og så er der andre der er specifikt sat til en kanal, men brug det kun hvis der er stor belastning af kanalen.
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2015 kl. 14:09
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

burde det ikke være. snarere routeren der er problemet, men generelt hvis du kan undgå 2,4ghz så gør det for alt i verden. Der er så meget udstyr i det område at det er fuldkommen overbelastet. Især hvis man har bopæl i byområder med tæt bebyggelse.

hvad angår kanaler, så er der nogle enheder der "autovælger", og så er der andre der er specifikt sat til en kanal, men brug det kun hvis der er stor belastning af kanalen.
Jeg undgår også 2,4 når jeg kan. Men vi har flere ting i huset som skal bruge det. Nu er der så ikke, så mange igen, her i området, da det er rækkehuse.
 
Er autovælger det bedste? Jeg er gået efter, at tage hvor der ikke er andre på. Men jeg fik hentet et lille program fra Intel, som kunne tjekke efter driver opdateringer. Og så skete der sgu noget. Nu er der fuld fart på igen.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Status: Offline
Point: 1220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Roland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2015 kl. 22:24
Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Jeg har lidt problemer med det trådløse netværk. Jeg ville så tjekke det med noget inSSIDer fra metageek. Men det koster jo en formue, så ville høre om der er nogen som ved, om det kan fås gratis noget sted. Jeg skal jo bare tjekke det, en enkelt gang.
Jeg bruger "WIFI Analyzer" app'en til min mobilos og tablet, til at tjekke de omkring sig liggende nabonetværk.
App'en "FING" til at holde styr på mit eget netværk (en SSID variant).
Mener begge fås til både android og apple enheder i Google Play og Apps Store. Mine (til Android) er gratis.
 


Redigeret af Roland - 24-August-2015 kl. 22:28
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 678910 13>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu