recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pebble Time Steel
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Pebble Time Steel

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Status: Offline
Point: 1692
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Pebble Time Steel
    Sendt: 23-Marts-2015 kl. 09:36
Her for et par uger siden, hvor Recordere skrev om hhv. det nye Pebble Time og Pebble Time Steel, besluttede jeg at hoppe med på vognen og backe Pebble Time Steel.  Det lød umiddelbart som et interessant og brugbart produkt (modsat de fleste andre smart watches), og man skulle beslutte sig hurtigt da pladserne blev revet væk (der var ca. 8000 af 20000 da jeg sprang på og dagen efter var der ingen). Det var også en ret omkostningsfri beslutning. da bordet først fanger, når projektet er fundet, dvs. her den 26. marts.

Nu bliver jeg dog mere og mere i tvivl om det virkeligt er noget for mig. Jeg hører til de (åbenbart) få der stadig går med ur og gør det gerne, men har jeg virkelig brug for dette ur? Og hvad kan uret egentlig, hvis man nu ikke lige har sin smartphone ved siden af? Kan det i det mindste vise tiden? Hvad sker der den dag det indbyggede batteri ikke længere kan oplades? Skal uret så smides ud? Disse og mange andre spørgsmål har haft tid til at svirre rundt i hovedet på mig. Og jo nærmere vi kommer deadline, jo værre bliver det... Smile

Så jeg tænkte på, om der her er brugere af de eksisterende Pebble ure, som kunne tale lidt for og/eller imod. Al input modtages med kyshånd (skal nok lade være med at savle Wink).

Sidst, men ikke mindst, så kunne det jo være at en eller anden vil overtage mit spot, hvis jeg beslutter mig for at hoppe fra.

Kunne for øvrigt ikke finde nogen sektion for smartwatches, så tråden blev oprettet her. Flyt den gerne, hvis den passer bedre ind i et andet underforum.
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2015 kl. 11:20
Jeg har et af de eksisterende Pebble ure, og det fungerer fint som normalt ur, uden en Smartphone - men det er klart at man får mere ud af det når det er forbundet til telefonen.

Jeg har dog selv primært brugt det som almindeligt ur.

Hvad angår batteriet, så kan det mig bekendt ikke skiftes.


Redigeret af zulfo - 23-Marts-2015 kl. 11:20
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 2116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2015 kl. 16:59
Jeg bruger også mit Pebble mest som ur, men det er da behageligt at man lige kan skimme en SMS i et møde eller få reminder om næste møde op på håndledet. Og så kan man vælge urskiven efter humør. Jeg bruger en strømoptimeret urskive (Clipped) som giver mig næsten 10 dages batteri. Jeg har også lagt billet ind på en Time Steel.
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music
Til top
Bconrad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Maj-2006
Sted: Ry
Status: Offline
Point: 616
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bconrad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2015 kl. 17:08
Jeg synes at det er rigtig rart at man hurtigt kan læse en sms eller tjekke hvem der ringer. Så kan man meget diskret vurdere om det er vigtigt. Når man har små børn så er det fedt at kunne se om det er fra børnehaven.
Jeg har sjældent Min mobil oppe af lommen for andet end at gå på nettet. Det giver en dejlig ro
Til top
clausols1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-September-2007
Sted: Hedehusene
Status: Offline
Point: 785
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér clausols1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2015 kl. 18:32
Jeg kunne godt være interesseret i at overtage dit ur, afhængigt af pris etc. Drop en PM med pris og mobil nummer, når/hvis du vil sælge.
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Status: Offline
Point: 1692
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2015 kl. 19:18
Vil lige takke jer for jeres input. Det virker som om ejere af det aktuelle Pebble er ganske glade for deres ur. Thumbs Up

Det er rart at vide, at uret faktisk også kan bruges en smartphone inden for rækkevidde. Er dog stadig lidt bekymret over det med batteriet. Små 2000 kroner er alligevel en del penge for noget, der måske kun holder et par år. Dette uanset om uret bliver teknologisk forældet i mellemtiden.

Skal for øvrigt bemærke, at jeg stillede en del af de samme spørgsmål via Kickstarter, men har hidtil ikke fået svar. Blandt andet derfor oprettede jeg denne tråd.

Har lige et spørgsmål mere. Normalt hører man jo, at smartwatches typisk kun viser klokken, hvis man eksplicit tænder for displayet, med henblik på at spare på strømmen. Så vidt jeg har bemærket gælder det omvendte for Pebble, nemlig at den altid har displayet tændt. Er det mon muligt også at slukke for det? Tænker på, at det kunne være lidt irriterende lyst om natten, når man gerne vil sove. Smile

Oprindeligt skrevet af clausols1 clausols1 skrev:

Jeg kunne godt være interesseret i at overtage dit ur, afhængigt af pris etc. Drop en PM med pris og mobil nummer, når/hvis du vil sælge.

Uret leveres jo tidligst i juli, men som backer på Kickstart trækkes pengene ($265) så snart funding kampagnen er overstået (27./28. marts) og er succesfuld. De spurgte efter $500.000 og har p.t. fået lovet over $19.500.000, så det er ganske vist at fundingen er succesfuld. Smile Vil sige, at *hvis* jeg hopper fra og nogen vil overtage min plads, så ville jeg skulle have ækvivalenten af $265 for pladsen.
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
Bconrad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Maj-2006
Sted: Ry
Status: Offline
Point: 616
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bconrad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2015 kl. 19:57
Der er ingen lys i uret som standard, så du bliver ikke vækket om natten. Du kan dog sætte en automatisk baggrundsbelysning til, som tænder hvis du bevæger armen lidt hurtigt. Det er dog lidt træls, i hvert fald for mig, da jeg sover med uret. Min kone blev vækket af lyset hvis jeg vendte mig i sengen og lagde armen over til hende.
Det er ikke noget problem at aflæse uret uden lys, så jeg har slået det fra. så kan jeg bare trykke på knapperne hvis jeg mangler lys. 

Jeg ville da være lidt træt af at have 2000 kr ude at hænge i 3 måneder
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Status: Offline
Point: 1692
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2015 kl. 22:05
Oprindeligt skrevet af Bconrad Bconrad skrev:

Der er ingen lys i uret som standard, så du bliver ikke vækket om natten. Du kan dog sætte en automatisk baggrundsbelysning til, som tænder hvis du bevæger armen lidt hurtigt. Det er dog lidt træls, i hvert fald for mig, da jeg sover med uret. Min kone blev vækket af lyset hvis jeg vendte mig i sengen og lagde armen over til hende.
Det er ikke noget problem at aflæse uret uden lys, så jeg har slået det fra. så kan jeg bare trykke på knapperne hvis jeg mangler lys. 

Jeg ville da være lidt træt af at have 2000 kr ude at hænge i 3 måneder

Mange tak for svar.

Ja, det er lidt træls at man skal vente helt til juli, men sådan er vilkårene nu en gang, når man backer på Kickstarter. Juli er tidligste dato for Pebble Time Steel.
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
Steffen32 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2006
Sted: Hadsten Denmark
Status: Offline
Point: 771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steffen32 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2015 kl. 09:07
Jeg havde et traditionelt Pebble ur. Jeg var ikke imponeret af det. Det virkede til at være billig i udførelse og gammeldags i forhold til andre smartwatches. Det blev lynhurtig skrammet på skærmen og urkassen. Men det var rart at få de små notifikationer, når der kom mail eller SMS. De øvrige apps ramte overhovedet ikke mit behov. 
Måske det nye ur, med sin farveskærm er lidt mere moderne at se på. 
Jeg købte et bruge Galaxy Gear Fit for 700 kr. Det fungerer bedre for mig. Der er touch skærm og farver. Displayet er også bedre til at vise grafik, f.eks. tumbs up i SMS m.m. Det kræver dog en Samsung telefon for at virke.
Er du android mand, vil jeg kigge efter andre modeller end Pebble. Er du Iphone mand, hænger du nok på Pebble, med mindre du vil smide flere penge i et Iwatch. - eller selvfølgelig undvære smart ure.


Redigeret af Steffen32 - 24-Marts-2015 kl. 09:08
Til top
Sokar Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sokar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2015 kl. 10:34
Til sommer har jeg haft mit Pebble ur i 2 år, og jeg har været rigtig glad for det. Det første jeg gjorde var at købe en ny rem, da jeg ikke var speciel glad for det der fulgte med - Jeg syntes det gjorde meget ved det samlede design at få det skiftet.

Som flere nævner kan uret fint bruges som et normalt ur, hvis man ikke har telefonen inden for bluetooth afstand. Derudover kan du også fint bruge de apps & watchfaces du har installeret på uret, så længe at de ikke kræver en adgang til telefonen.

Jeg benytter primært et watchface der giver mig information om ulæste sms beskeder, mails, skype beskeder, mistede opkalds osv. i form af nogle små ikoner. Derudover viser det også det aktuelle batteriniveau for både ur og telefon. Watchfacet hedder Pebble Instant, hvis det skulle have interesse.

De apps jeg har installeret giver mig mulighed for at besvare SMSer med standard beskeder, som jeg har oprettet via den tilhørende app på telefonen (såsom "Ok", "Ja", "Jeg ringer om 10 min." osv.). Når der kommer en notifikation/besked ind på uret, kan jeg vælge at afvise den direkte på uret alene, eller også afvise den på telefonen. Derudover bruger jeg uret til at sætte min telefon til- og fra lydløs.
Det jeg specielt godt kan lide ved uret er at der er utrolig mange muligheder. Der er rigtig mange folk der har lavet apps til både telefon og ur, der gør at man kan tilpasse det som man har lyst til - Både udseende- og funktionsmæssigt.

At jeg kan se alle de ting direkte på uret, gør også at min telefon holder strøm i længere tid, da jeg ikke længere behøver at tænde for skærmen for at se om jeg har ulæste mails eller beskeder, og i nogle tilfælde heller ikke behøver at bruge telefonen til at svare tilbage på beskeder.

Angående batteritiden, så oplader jeg uret 1 gang om ugen (oftest en dag i weekenden). Når jeg sætter den til opladning er der stadigvæk omkring 30% batteritid tilbage på uret. Jeg har prøvet at lade den gå tør for strøm nogle gange, og i de tilfælde kunne den holde ca. 10 dage.
I den tid jeg har haft uret er batteritiden ikke blevet forringet. I starten var der omkring 30% tilbage da jeg ladede den op 1 gang om ugen, og det er der også nu.

Som Bconrad er inde på, så kræver det ikke baggrundsbelysning at se på uret. Dette er grundet det e-paper display de har valgt at benytte, hvilket også betyder at du i direkte sollys kan se hvad der står på displayet uden problemer.
Man kan tænde for baggrundsbelysningen til når man er i mørke omgivelser ved at ryste med uret, eller ved at trykke på en af knapperne (ryste-funktionen kan slås fra).

Grundet min gode oplevelse med uret, har jeg også lagt billet ind på det nye Pebble Time Steel.

Om Pebble er uret for dig, eller om du skal kigge på et andet smartwatch, afhænger helt af dine behov. Grunden til jeg igen vælger Pebble er fordi det er forholdsvis nemt at udvikle apps og watcfaces til det, hvilket gør at der findes ufattelig mange af disse. Derudover er batteritiden langt bedre end mange af de andre smartwatches på markedet lige nu.

Jeg benytter Pebble i samspil med en Android telefon.
Til top
soren_b Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 501
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér soren_b Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2015 kl. 11:03
Jeg vil helt klar anbefale Android Wear ure. Jeg har Pt. et LG watch som jeg har brugt til at teste med om det var noget for mig. Jeg har nu besluttet at opgradere til et dyre ur.
Hvis du vil teste har jeg mit LG til salgSmile
Men det kræver som skrevet at du bruger en Android telefon

\Søren
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Status: Offline
Point: 1692
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2015 kl. 20:57
Jeg vil endnu engang takke jer alle for jeres input. Dog en særlig ros til Sokar for den udførlige beskrivelse. Thumbs Up

Mht. mit oprindelige spørgsmål der gik på om man kan slå displayet fra eller ej, så virker det dog som om der er opstået en lille misforståelse. Jeg er p.t. (og har været igennem mange år Smile) den heldige ejer af et Casio Databank ur (DBC-150 for de interesserede). Ja, meget nørdet, men også meget praktisk, og det er faktisk ikke så grimt, hvis jeg selv skal sige det. Når det er mørkt kan jeg intet se på displayet, medmindre jeg tænder for baggrundsbelysningen. Og det er netop sådan det skal være. Er det mørkt vil jeg typisk gerne sove og ikke have et display til at lyse mig i ansigtet.

Når jeg kigger på alle de billeder og videoer af det nye Pebble, så virker det som om man evt. vil kunne se noget på displayet selv i mørke. Det er et no-go for mig, hvilket var årsagen til mit spørgsmål om man eksplicit kunne slå displayet fra.

Lige et sidste (?) dumt spørgsmål: Hvor lang tid tager det egentlig at lade et Pebble ur op? Det kan vel ikke vare så længe, for fysisk er der jo ikke lige frem plads til et stort batteri i uret.
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu