recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Jonas er ikke sur Jonas er skuffet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Jonas er ikke sur Jonas er skuffet

 Besvar Besvar Side  123 12>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
AnyFellow Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 99
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AnyFellow Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Jonas er ikke sur Jonas er skuffet
    Sendt: 31-Marts-2015 kl. 16:55
Færdselsloven er ret klar omkring lys på bilen uden for lygtetændingstid:
Man må enten have kørelys, nærlys eller tågelygterne tændt. Er der mere end én tændt, så vanker der bøde hvis man bliver stoppet.
Hvis man ønsker det, må man gerne have baglygterne tændt, dog ikke tågebaglygterne.
Til top
katbird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Oktober-2004
Sted: Fredensborg
Status: Offline
Point: 548
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér katbird Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2015 kl. 16:43
Et lille lys i mørket Wink  




Redigeret af katbird - 31-Marts-2015 kl. 16:50
Til top
karula Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 849
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér karula Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2015 kl. 16:10
har også hørt EU vil have lys på højtalere, så man kan se når de siger
noget.
Med venlig hilsen

Karula
PDP Pioneer 427xd / Marantz SR 7007/Panasonic BDP 35 / Sat Canal Digial HDPVR 5720-SX / lyd Quadral Cromium style 50- 5.1
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4937
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2015 kl. 16:02
Oprindeligt skrevet af spoxy spoxy skrev:

Hvorfor opretter I ikke en tråd, hvor I kan diskutere lys på biler.
Ganske vist er den her tråd temmelig uinteressant, men derfor kan man jo godt holde sig til emnet.

Lad os oprette en tråd hvor vi diskutere om det kræver at oprette en tråd for at tale om noget som ikke var meningen med tråden i første omgang Wacko

- eller noget LOL
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
spoxy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-August-2006
Sted: Brøndby,Denmark
Status: Offline
Point: 1141
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spoxy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2015 kl. 09:21
Hvorfor opretter I ikke en tråd, hvor I kan diskutere lys på biler.
Ganske vist er den her tråd temmelig uinteressant, men derfor kan man jo godt holde sig til emnet.
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii
Til top
vclarke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 738
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vclarke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2015 kl. 06:34
Vestre Landsret har den 15. januar 2015 ændret byrettens dom, så det nu er fastslået, at det er strafbart at køre med for meget lys. Præmisserne i landsrettens dom lyder: "Det fremgår direkte af færdselslovens § 33 a, stk. 1, 1. og 3. punktum, at anvendelse af nærlys på motordrevne køretøjer er påbudt ved kørsel uden for lygtetændingstid, idet det dog er tilladt at anvende enten tågeforlygter eller særligt kørelys i stedet for nærlys. Det følger således af bestemmelsens klare ordlyd set i lyset af færdselslovens § 33 a, stk. 3, at tågeforlygter og kørelys ikke må anvendes samtidig med nærlys uden for lygtetændingstid. Det bemærkes herved, at der ikke i forarbejderne til færdselslovens § 33 a, er holdepunkter for at fortolke bestemmelsen udvidende. På den anførte baggrund, og da det er ubetænkeligt at lægge til grund, at tiltalte ved sin kørsel under anvendelse af nærlys sammen med tågeforlygter har handlet uagtsomt, er tiltalte skyldig i tiltalen."
Til top
vclarke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 738
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vclarke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2015 kl. 06:30
https://www.domstol.dk/Herning/nyheder/domsresumeer/Pages/Bilistfrifundetforatk%C3%B8remedformegetlys,domaf.aspx


Men jeg troede egentlig denne tråd skulle handle om dårlige TV. Ikke kørelys...
Til top
Thomas Jensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 11-November-2013
Sted: Slagelse, DK
Status: Offline
Point: 441
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2015 kl. 05:11
I min Hyundai Matrix fra '07 er for- og baglygter tændt hele tiden, men pånær når det er solskin tænder jeg faktisk lyset manuelt, så jeg får lys i instrumentbrættet også.

Og A/C'en er ligeledes slået til året rundt...
AV-udstyr: Apple iPad 9th gen. 64 GB / Apple iPhone SE 3rd gen. 64 GB / JBL Charge 3
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4937
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2015 kl. 22:37
Det værste er næsten at der er en masse fjollehoveder på vejene med ældre biler, hvor de slukker for- og baglygterne, men i stedet tænder tågelygterne foran.
Så opnår de slukkede baglygter og tændte forlygter, selvom de blænder alle.
Men de tror jo at det er lovligt at slukke baglygterne og tænde dem forneden foran.


Redigeret af Cyberguyen - 30-Marts-2015 kl. 22:38
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19216
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2015 kl. 21:18
Ja, selv vores æbletelefoner skal - selvom lightning stikket er meget smartere og nye versioner af USB kommer til at være meget lignende lightning (ingen bestemt polarisering).

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2015 kl. 21:06
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:


Ok. Mon ikke det kun gælder biler der bliver produceret efter loven er trådt i kraft? .


Jo jo.

Man kompenserer for en dårlig beslutning, med endnu en dårlig beslutning.


Klaus


EU i en nøddeskal!    

Som med beslutningen om, at al småelektronik skal kunne oplades via mikro-USB. I og for sig en smart ting, men at man bevistløst lovgiver at det gælder A-L-T - uden undtagelse - er sgu for hjernedødt, og vil medføre dyrere apparater! Prøv at sælge lamper og andet gøjl til f.eks. værksteder, og se så, hvor længe det holder, med mikro-USB!!!!

M.v.h.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19216
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2015 kl. 20:48
Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:


Ok. Mon ikke det kun gælder biler der bliver produceret efter loven er trådt i kraft? .


Jo jo.

Man kompenserer for en dårlig beslutning, med endnu en dårlig beslutning.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu