recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Jonas er ikke sur Jonas er skuffet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Jonas er ikke sur Jonas er skuffet

 Besvar Besvar Side  <1 89101112>
Forfatter
Besked
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4937
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2015 kl. 14:28
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:


Må de da ikke det?!


Det kommer lidt an på, hvad bilen er godkendt med (i EU regi), så vidt jeg er informeret
LOL Så siger vi det - måske skal vi andre til at passe på i en ny bil, når vi bliver stoppet i dagtimerne og der er lys bag på.



Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4937
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2015 kl. 14:29
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

De har koder liggende til alle modeller, så det er absolut valgfrit om man vil højne trafiksikkerheden.


Hvilke koder findes til Toyota Aygo?
Jeg tror at rigtigt mange Aygo ejere (og forhandlere) vil være glade for at få det oplyst, så de er fri for at trække det kabelsæt i der normalt bruges til operationen.

Klaus

Nu kræver det jo også så teknologisk en bil at man rent faktisk kan indtaste en kode eller tilslutte et stykke elektronik på den.

Aygo ejerne må frem med loddekolben Wink
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Yoda76 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-November-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Yoda76 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2015 kl. 14:59
Nå tilbage til snakken om TV. Jeg har tidligere i denne tråd delt min skuffelse med Jonas. Udviklingen af det gode billede er bare en meget træg omgang. Alle fjernsyn er proppet med begreber, hurra ord og buzz titler som skulle give et helt fantastisk billede. Det lugter langt væk af salgs ævl, som bare ikke giver et markant bedre billede. 
Jeg var i den lokale Fona butik og fik fortalt at LG havde patent på Oled teknologien. Det kom som et chok for mig, men sælgeren stod fast på beskeden og han gav forresten mig ret i at udviklingen af det gode billede var gået i stå og vi blev da også enige om at 4K formatet nok var mere et salgstrick end et reelt behov for den gennemsnitlige køber.
Han troede mest på at når LG havde fået styr på bevægelserne på deres Oled skærme såville der ske et stort spring i billede kvalteten. Min mave fornemmelse giver ham ret. Smile 
 
Til top
Trumle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2015
Sted: kBH
Status: Offline
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trumle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2015 kl. 15:23
Er der noget i vejen med "bevægelserne" på LGs OLED? Var det ikke bare et eller andet lamt billed-interpolering der var slået til og som ikke virker ordentligt, men som kan slås fra?

Jeg har selv set dem et par gange, med deres egen demo video og lage ikke mærke til at der var bøvl med bevægelse. Jeg synes faktisk et det så ganske hæderligt ud. Der var i hvert fald ikke noget hakkeri?
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4937
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2015 kl. 15:33
Jeg har altså ikke set nogen fejl på alle de LG OLED tv jeg har kigget på.

Det må være en sludder for en sladder - specielt når han hævder at LG har patent på OLED, så ville jeg tro på alt med at gran salt, som kommer ud af munden på ham.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2015 kl. 15:51
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:




Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Synes det er dejligt min Fabia fra 2011 tænder både for- og baglygter hver gang jeg starter.


Og håbe at det ikke bliver opdaget til syn.....


Klaus

FYI er den synet 24.02.15 uden anmærkninger Tongue 
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19216
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2015 kl. 16:07
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

FYI er den synet 24.02.15 uden anmærkninger Tongue 


Det er der mange biler der bliver - også uden at alt muligt bliver opdaget. Hvis de ikke kigger efter det opdager de det heller ikke. Periodisk syn er en stikprøvekontrol.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2015 kl. 16:37
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:


Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

FYI er den synet 24.02.15 uden anmærkninger Tongue 


Det er der mange biler der bliver - også uden at alt muligt bliver opdaget. Hvis de ikke kigger efter det opdager de det heller ikke. Periodisk syn er en stikprøvekontrol.

Klaus

Bilen var startet og baglyset tændt under synet. Hvordan kan synsmanden overse det. Hold nu op Klaus!
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2015 kl. 17:02
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Det må være en sludder for en sladder - specielt når han hævder at LG har patent på OLED, så ville jeg tro på alt med at gran salt, som kommer ud af munden på ham.


Det LG har patent på, er den specifikke måde at fremstille OLED skærme på. Der findes andre måder at gøre det på. Så nej, LG har ikke patent på OLED!

M.v.h.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2015 kl. 17:03
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:


Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

FYI er den synet 24.02.15 uden anmærkninger Tongue 


Det er der mange biler der bliver - også uden at alt muligt bliver opdaget. Hvis de ikke kigger efter det opdager de det heller ikke. Periodisk syn er en stikprøvekontrol.

Klaus

Bilen var startet og baglyset tændt under synet. Hvordan kan synsmanden overse det. Hold nu op Klaus!


Vi må have en lovhenvisning fra Klaus.

M.v.h.
Til top
fiskerendk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 815
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fiskerendk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2015 kl. 17:03
et synssted skal ikke koncentrere sig om de må være tændt eller ej. I vejledning til syn af køretøjer fra fstyr står hvad der kræves.

synet omfatter om lygterne er godkendt og om de virker. Ikke om det tænder selv eller ej. kørerlys er jo heller ikke er krævet Selvom de skal være tændt hele tiden.

Så Nej syn skal ikke tage stilling. Jeg tvivler i øvrigt på at politiet kan forbyde dig at have baglys på hvis de er født med slukket. Som jeg dog selv er kæmpe modstander for i tåget vejr lyser de jo altså heller ikke.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19216
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2015 kl. 17:15
Jeg har ingen link til lovtekste der kan hverken påvise eller afvise det.

Til gengæld er det nu EU vedtaget at alle biler skal udstyres med automatik, så lyset selv tænder når der bliver mørkt. Træder i kraft til næste år.

De kunne lige så godt lade lyset være tændt hele tiden.......

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 89101112>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu