recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple apps
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Låse iPad efter et bestemt klokkeslæt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Låse iPad efter et bestemt klokkeslæt

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Låse iPad efter et bestemt klokkeslæt
    Sendt: 26-Marts-2015 kl. 21:03
Hej ... Søger en app som kan gøre min datters iPad ubrugelig efter et bestemt klokkeslæt ... F.eks. kl 21.00 Hun er en natteravn og det har taget overhånd. Har lavet den med at gøre den lydløs efter kl 21.00 så hun ikke bliver forstyrret og har også muligheden for at begrænse hendes adgang til nettet via min router, men ikke alle funktioner/apps kræver net og jeg ønsker derfor noget som låser hendes iPad.

Redigeret af janLp - 26-Marts-2015 kl. 21:04
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2015 kl. 21:04
Også gerne en som fungere til hendes iPhone :)
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1596
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2015 kl. 21:37
Hvad med at "smide laderen væk" et stykke tid?

Ellers sætter man nogle regler op...
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1596
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2015 kl. 21:39
Vi har f.eks. indført at alle mobiler og tablet sover i køkkenet. Af samme årsag har vi heller ikke tv i soveværelserne.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2015 kl. 21:46
Og det er en rigtig fornuftig ordning. Blåt lys fra skærme inden sengetid, forstyrrer den dybe søvn, siger eksperterne.
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2015 kl. 21:54
Hun er weekendbarn :) den med at Apple udstyret sover i køkkenet praktisere vi med de andre børn i husstanden ... Den forsøger vi også med overfor hende, med en del protester tilfølge :) Hun er 12 år og syntes sådan set det er ok hun ligger med den inden hun skal sove ... Med appen jeg efterspørger vil jeg også ha kontrol over forbruget når hun ikke er hos mig ... Lidt diktatorisk har man vel lov at være, eller :)
Til top
spoxy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-August-2006
Sted: Brøndby,Denmark
Status: Offline
Point: 1141
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spoxy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2015 kl. 22:02
Hvis du ikke tør tage konfrontationen med hende, hvordan vil du så få hende til at installere den app på sin iPhone og iPad?
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2015 kl. 22:05
Tør hvad ...? Jeg har heldigvis kontrollen over hendes udstyr, ligesom jeg også beder om at kigge i hendes udstyr.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2015 kl. 22:08
Den app er jo let at slette igen
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2015 kl. 22:11
Den havde jeg sku ikke lige tænkt på :) Droppet :) Jeg må ha en snak med hendes mor og finde fælles fodslag :)
Til top
Steffen32 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2006
Sted: Hadsten Denmark
Status: Offline
Point: 771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steffen32 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2015 kl. 08:59
Jeg tænker også at det er en pædagogiske opgave. 
Nogle af dine overvejelser kan være..

Er du selv en god rollemodel?
Kan du lave aftaler med hende der holder?
Give det mening for hende? - kobler hun f.eks. træthed om dagen, men Ipad om natten.
Synes hun selv at hun har et problem? eller ser hun det f.eks. som en social begrænsning.

Du kan måske anvende en form for belønning. - eller hvis det kunne blive en sport for hende at lykkes med at lægge den fra sig om natten.

Det er ofte nemmest at være diktatorisk, men ofte er en løsning, der giver mening for barnet mere holdbar i længden. Dog må jeg også sige at det er ok at du sætter grænser for en 12 årige, hvis behovet er der. F.eks. ved at lave regler. Men så kan du lige så godt, sige det som det er - f.eks. Jeg oplever, at du ikke formår at få sovet ordentligt om natten, fordi du spiller for meget på din Ipad. Derfor skal den sove i køkkenet, som vi andres. Her gælder samme regler som hos vi andre.

Det var bare mine overvejelser Smile - 


Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pilehave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2015 kl. 09:53
Prøv at opdrage dine børn i stedet for at lade en app om det. Det lyder da forfærdeligt :(
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu