recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Navigation og CarFi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Internet i bilradio?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Internet i bilradio?

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Thomas Jensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 11-November-2013
Sted: Slagelse, DK
Status: Offline
Point: 441
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Internet i bilradio?
    Sendt: 28-Marts-2015 kl. 01:30
Man kan jo så meget i dag, men jeg synes ikke at jeg kan finde bilradioer med 4G, eller 3G for den sags skyld.

Kan det virkelig passe, at man i 2015 ikke kan få en bilradio med f.eks. Spotify indbygget?

Hvad gør I andre?

Bilradio med Bluetooth og så connecte med eks. smartphone?
Eller direkte USB-forbindelse?

Jeg synes bare at det kunne være fedt med en headunit med internetforbindelse, så man kunne høre internetradio eller streaming.
AV-udstyr: Apple iPad 9th gen. 64 GB / Apple iPhone SE 3rd gen. 64 GB / JBL Charge 3
Til top
Zuppe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-April-2007
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 375
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zuppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2015 kl. 02:26
Kenwood har lavet en mener jeg.
Til top
Zuppe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-April-2007
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 375
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zuppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2015 kl. 02:30
Nå den har kun wifi..
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2015 kl. 06:08
Jeg har lejet bil med ipad som navigation.
 
Og lyttede til P3 via bluetooth.
 
Det fungerede ret fint.
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2386
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2015 kl. 08:42
Jeg tror grunden til at bilradioer med indbygget 3G/4G er sjældne har flere grunde:

1) Datakommunikation over mobilnettet er ikke ens i hele verden, en mobiltelefon der virker i Europa virker ikke nødvendigvis i USA og vice versa, så at indbygge den funktionalitet direkte i en bilradio ville kræve en stribe forskellige modeller, i stedet for en model der kan bruges world-wide. 
2) Er du som forbruger villig til at betale for et ekstra dataabonnement for at få et sim kort udelukkende til din bilradio?
3) Er du som forbruger villig til at udskifte din bilradio ud hvis teleselskaberne skifter til nyere teknologi?

I min optik er det langt smartere at lade bilradioerne bluetooth connecte til en mobiltelefon. Du behøver ikke betale for et ekstra dataabonnement til din bilradio fordi den kan benytte det dataabonnement du har på din mobiltelefon, og når du opgraderer din telefon fra 3G til 4G får din mobilradio også glæde af opgraderingen. 
Til top
Puma Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 596
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Puma Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2015 kl. 09:01
Hej Thomas

Det vil jo kræve man skal have et ekstra SIM kort til at sætte i bil enheden 😳😳😳 De fleste tilkobler vel deres mobiltelefon til bil enheden for at få håndfri så det er vel begrænset hvad fidusen vil være med mobil bredbånd i bilen det har men jo vi ens mobiltelefon. Jeg tror det er den konklusion producenterne er kommet til ligesom at markedet for eftermonteret car hi-fi er næsten udødt grundet at disse systeremer er en integreret del af bilen øvrige betjening typiske via en trykfølsom skærm som man ikke kan fjerne og erstatte med en 3. Part enhed 😳😳😳😳

Min Maszda styre / underholdning / navigations enhed har indbygget WIFI det kan jeg så skabe via min IPhone men det eneste jeg får er nogle nogle lidt ubrugelige information benzinpriser og road tax i forbindelse med den indbyggede navigation samt US musiktjenester som koster dollars 😄😄😄
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2015 kl. 10:10
Det findes i en del nye amerikanske biler, men de også vant til at tilbringe noget mere tid i deres biler end vi er. 
Det er så også allesammen noget der indbygget i bilens entertainment system og ikke eftermonteret. 
Til top
Thomas Jensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 11-November-2013
Sted: Slagelse, DK
Status: Offline
Point: 441
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2015 kl. 12:05
Okay, så må jeg have en ny bilradio med bluetooth, og så lade min Lumia 1520 stå for 4G-forbindelsen.

Jeg takker for svarene.
AV-udstyr: Apple iPad 9th gen. 64 GB / Apple iPhone SE 3rd gen. 64 GB / JBL Charge 3
Til top
Flick Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flick Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2015 kl. 19:19
Der findes nogle stykker, og der er endnu flere på vej med Android/CarPlay indbygget, de har ikke nødvendigvis 3G/LTE indbygget, men man kan sætte et USB 3G modem i nogle af dem, selv venter jeg på Parrot RNB6, som ser meget lovende ud!

Til top
Thomas Jensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 11-November-2013
Sted: Slagelse, DK
Status: Offline
Point: 441
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2015 kl. 01:15
Ja, men min bil har desværre kun plads til 1-DIN, så jeg overvejer en Pioneer AVH-X7700BT med flip-display.
AV-udstyr: Apple iPad 9th gen. 64 GB / Apple iPhone SE 3rd gen. 64 GB / JBL Charge 3
Til top
Puma Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 596
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Puma Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2015 kl. 01:56
Jeg har i min tidligere bil haft en 2 din Pioneer AVIC enhed virker super og de nye enheder har indbygget Apple CarPlay men det er jo måske ikke så sjovt for dig når du har Lumia telefon 😢😢😢

Tror dog fortsat dette markede for 3. parts enheder er i aftagende idet udviklingen de seneste år er disse systemer er blevet en integreret del af den moderne bil på godt og ondt 😉😉😉 Men det hindre at eftermontere en 3. parts enhed. så jeg tror disse producenter såsom Pioneer i fremtiden vil have fokus på, at blive systemleverandør til de forskellige bilproducenter på sammen måde som Apple har indgået aftale om Apple CarPlay med en række af de store producenter
Til top
PC Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 07-Marts-2015
Sted: Silkeborg, DK
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2015 kl. 10:35
Hvis du installerer et Parrot MKi9200 anlæg i din bil og du har en iPhone 5 eller nyere kan du benytte den nye service fra Spotify premium, Spotify connect til at streame over bluetooth fra din iPhone til Parrot'en. Det virker! 
Medie afspillere: Amazon FireTv, Amazon FireTv 2 gen, Chromecast 2 + 1 + Audio.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu