recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Intel NUC+Pulse Eight USB HDMI-CEC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Intel NUC+Pulse Eight USB HDMI-CEC

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Dorf Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 663
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dorf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Intel NUC+Pulse Eight USB HDMI-CEC
    Sendt: 28-Marts-2015 kl. 10:15
Hej
Så fik jeg endelig erstattet min mac mini med en Intel nuc 5i5RYH der kører med Windows 8.1 og Plex (PHT)og en Pulse Eight USB HDMI-CEC som er koblet til en onkyo receiver og et Panasonic 55VT60 tv.
Jeg har dog et problem med at starte plex automatisk fra min tv fjernbetjening. Når jeg vælger HDMI1 som er kilden til min nuc så kommer jeg til skrivebordet i Windows men kan ikke starte plex fra fjernbetjeningen. Hvis jeg bruger min mus til at starte plex så starter receiveren også og jeg kan nu betjene plex med fjernbetjeningen.
Er det muligt at mappe en knap på fjernbetjeningen til at starte plex automatisk?
Et andet problem er at hvis jeg sætter Plex til slumre så sætter den også min nuc til at slumre men når den vækkes så viser den låseskærmen i stedet for plex, det er ikke muligt at gå videre derfra med fjernbetjeningen men hvis jeg klikker på låseskærmen med musen så går jeg direkte til plex, så plex kører i baggrunden men vil selvfølgelig gerne sætte det sådan op at låseskærmen ikke vises når nuc'en vækkes.

Er der nogen der har erfaring med opsætningen af pulse eigtht og plex på Windows?

Redigeret af Dorf - 28-Marts-2015 kl. 10:16
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2015 kl. 17:19
Du kan jo sætte Plex til at starte automatisk med Windows.

http://www.onecomputerguy.com/windows8/windows81_add_startup.htm
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Dorf Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 663
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dorf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2015 kl. 20:22
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

Du kan jo sætte Plex til at starte automatisk med Windows.

http://www.onecomputerguy.com/windows8/windows81_add_startup.htm


Ja så vil plex tændes når computeren starter men hvordan kan jeg starte plex fra fjernbetjeningen hvis computeren allerede tændt og plex er slukket?
Hvis jeg går i viera menuen under "app" på mit Panasonic tv's fjernbetjening kan jeg vælge "afspiller" men trykker jeg på den sker der ikke noget. Det er her jeg troede plex kunne starte men det gør det ikke. Hvordan bruger I andre pulse eight mulighederne?
Det virker super godt når man nu er i plex, så kan man styre det hele fra tv'et fjernbetjening men mangler bare lige muligheden for at starte plex via fjernbetjeningen.
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2015 kl. 16:39
Har måske misforstået noget, men kan du bruge din tv remote ude på skrivebordet i Windows 8.1 eller i metro?
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Dorf Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 663
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dorf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2015 kl. 21:13
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

Har måske misforstået noget, men kan du bruge din tv remote ude på skrivebordet i Windows 8.1 eller i metro?


Nej, kun i Plex.
Det lykkedes mig at starte plex fra skrivebordet med fjernbetjeningen med eventghost men så melder pulse eight adapteren fejl i plex så den er ikke helt hjem endnu men er tæt på.
Ved at bruge libcec plugin'et kan man mappe fjernbetjeningen til at starte et program, f.eks. plex, når cec id'et der svarer til den valgte knap på fjernbetjeningen trykkes. Men som sagt så kommer der en fejl i plex når pulse eight adapteren initialiseres, så plex kan ikke længere betjenes med fjernbetjeningen. Det skyldes højst sandsynligt "scriptet" men ved endnu ikke hvordan det kan løses.
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2015 kl. 09:52
Forstår stadig ikke hvorfor du vil starte Plex fra skrivebordet, hvis du alligevel ikke kan bruge din tv Remote på skrivebordet eller i Metro.

Hvis du er på skrivebordet er det vel fordi du skal lave noget andet og så alligevel har fat i mus / tastatur.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
MulleB Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2013
Status: Offline
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MulleB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2015 kl. 15:42
Jeg forstår heller ikke hvorfor du vil starte Plex fra skrivebordet? Hvad er grunden til du på skrivebordet?

du sætter Plex til at starte med Windows. du "slukker" NUC'en fra Plex med fjernbetjeningen, og du starter NUC'en med fjernbetjeningen, den stater automatisk i Plex
Til top
Dorf Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 663
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dorf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2015 kl. 15:51
Oprindeligt skrevet af MulleB MulleB skrev:

Jeg forstår heller ikke hvorfor du vil starte Plex fra skrivebordet? Hvad er grunden til du på skrivebordet?

du sætter Plex til at starte med Windows. du "slukker" NUC'en fra Plex med fjernbetjeningen, og du starter NUC'en med fjernbetjeningen, den stater automatisk i Plex


Den er jeg med på. Jeg slukker aldrig for min nuc'en, og hvis jeg af en eller anden årsag slukker for plex for at surfe eller noget andet kunne det være rart at kunne starte plex ved at trykke på en knap på fjernbetjeningen. Måske er der kun mig der synes det.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu