recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Indkøb af lofthøjttalere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Indkøb af lofthøjttalere

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
StigP Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 12-Maj-2009
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 52
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér StigP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Indkøb af lofthøjttalere
    Sendt: 30-Marts-2015 kl. 13:34
Vi er igang med at renovere en gammel gård og vil i alle værelser gerne installere lofthøjttalere, når vi alligevel skal til at trække kabler og lave nye lofter etc.

Hvert sæt højttaler bliver så koblet op i mod en stabel SONOS amp i kælderen.

Er der nogen der kender til et udmærket sæt højttalere helst under Kr. 2.000 per stk.

I alt skal jeg bruge 10 sæt, da der er 6 værelser, en spisestue, et multirum og 2 badeværelser også.

Jeg synes det er svært overskue markedet og har hørt meget skidt, så jeg håber meget i kan hjælpe Smile

På forhånd tak. 
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2015 kl. 14:26
Skal det være samme højttalere i alle rum? Jeg tænker, at der ikke er samme krav til lydkvalitet om man er i et børneværelse eller i stuen?
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
jakobbirk Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 170
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jakobbirk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2015 kl. 14:38
Jeg har netop fået sat denne i mit køkken, den er jeg ganske tilfreds med. Den er monteret en backbox og højtalerkabler ført til rackskab og drevet af Sonos amp. Det er selvfølgelig begrænset med stereolyd, men til mit køkken fungerer det fint og kunne godt bruge samme løsning til værelser/badeværelser (i dag bruger jeg play1 i bad og play5 i værelser). Til en dedikeret spisestue ville jeg nok bruge to separate enheder.

I starten følte jeg der manglede lidt i lyden - bund måske, men nu føles det fint nok. Jeg er i øvrigt ikke lyd-connaisseur på nogen måde.
Til top
StigP Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 12-Maj-2009
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 52
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér StigP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2015 kl. 15:41
Oprindeligt skrevet af jakobbirk jakobbirk skrev:

Jeg har netop fået sat denne i mit køkken, den er jeg ganske tilfreds med. Den er monteret en backbox og højtalerkabler ført til rackskab og drevet af Sonos amp. Det er selvfølgelig begrænset med stereolyd, men til mit køkken fungerer det fint og kunne godt bruge samme løsning til værelser/badeværelser (i dag bruger jeg play1 i bad og play5 i værelser). Til en dedikeret spisestue ville jeg nok bruge to separate enheder.

I starten følte jeg der manglede lidt i lyden - bund måske, men nu føles det fint nok. Jeg er i øvrigt ikke lyd-connaisseur på nogen måde.

Tak for input, jeg tror denne ville passe fint i nogle af værelserne hos mig også. Hvor købte du den henne?
Mvh
Stig
Til top
StigP Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 12-Maj-2009
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 52
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér StigP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2015 kl. 15:42
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Skal det være samme højttalere i alle rum? Jeg tænker, at der ikke er samme krav til lydkvalitet om man er i et børneværelse eller i stuen?

Hej Torben.
Du har ret, i gæsteværelse og kontor, samt badeværelse er kravet anderledes.
Mvh
Stig
Til top
jakobbirk Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 170
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jakobbirk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2015 kl. 16:57
Min elektriker købte den til mig, cirka almindelig netpris 1200,- så vidt jeg husker. Den fås vist også i en større model kan jeg se.
Til top
Denraretiger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2013
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 551
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Denraretiger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2015 kl. 21:39
Er de 2000kr pr stk som du skriver eller pr sæt?
 
Har selv Dali Phantom Kompas.
 
Der findes også en lille bror til den. Var selv tilbageholdende i starten med den, men den vinder ind ved nærmere bekendtskab. Synes personligt det kvadratiske design er et stort plus.
 
Kan høres i Nørhalne hvis det skulle væreSmile
Til top
Denraretiger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2013
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 551
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Denraretiger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2015 kl. 21:41
Får du seriøst brug for denne løsning i alle 10 rum?
 
Mvh Emil
Til top
JAWA Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-August-2014
Sted: Karlslunde
Status: Offline
Point: 158
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JAWA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2015 kl. 09:46
Hej
 
Du kan også se på Monitor Audio eller KEF, de har begge et stort program af seriøse lofthøjttalere.
 
Men prøv at se på:
 
 
Der kan du få et godt overblik over hvad der findes på markedet af gode lofthøjttalere og de er også sorteret efter anvendelse - eksempelvis til badeværrelser.
 
Mvh
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu