recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Radiostyret ure - salgstrick
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Radiostyret ure - salgstrick

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 30 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 17-Juli-2013
Status: Offline
Point: 1328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Radiostyret ure - salgstrick
    Sendt: 31-Marts-2015 kl. 18:47
Jeg har flere ure der er radiostyret. Både til strøm og batteri. Problemet er at de svigter i tiden. Samme problem ved sommer og vintertid. 
Et forsøg med manuel indstilling at vægur, får det bare til at blive ved 12.

Har pris indflydelse på stabilitet?
Eller er radiostyring salgstrick?



Redigeret af tonice25 - 31-Marts-2015 kl. 18:48
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6975
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2015 kl. 18:53
Har flere og haft en del radio styrede ure.

De billige er ikke meget værd, men de lidt dyrere virker fint hos mig.   

Dem med visere kan nogle gange ikke finde ud af skift mellem sommer vinter tid.

Men dem med ren digital virker altid
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2015 kl. 18:54
Nej, det virker, men hvis radiosignalet/forbindelsen ikke er stærk nok, så...... Det jeg har stller pænt om til sommertid!
miri
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2015 kl. 18:55
 
 Har haft et par stykker, og har også et lige nu virker fint stillede fint om til sommertid.
Der skal ikke gøres meget når man tager dem i brug, bare følg vejledningen, så klarer de sig selv.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2015 kl. 18:55
Oprindeligt skrevet af tonice25 tonice25 skrev:

Jeg har flere ure der er radiostyret. Både til strøm og batteri. Problemet er at de svigter i tiden. Samme problem ved sommer og vintertid. 
Et forsøg med manuel indstilling at vægur, får det bare til at blive ved 12.

Har pris indflydelse på stabilitet?
Eller er radiostyring salgstrick?
Jeg har også 3 forskellige med radiostyring. De skal gerne hen i sydvendt vindue, med god afstand til andet "støjende" elektronik som PC og lignende. Wink 

Det er et meget svagt radiosignal der skal modtages, så der skal ikke meget andet radiostøj til at ødelægge modtagelse.

EDIT: Fandt lige lidt forklaring:
http://www.urmagerne.dk/teknik/radiostyret_ur.shtml
http://da.wikipedia.org/wiki/DCF77

Mvh. JørgenT


Redigeret af JørgenT - 31-Marts-2015 kl. 19:04
Til top
Bruger udmeldt 30 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 17-Juli-2013
Status: Offline
Point: 1328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2015 kl. 19:11
Læren er nok, at man skal holde sig fra suspekte køb hos f.eks. Lidl eller Aldi - og i stedet købe radiostyrede ure hos dem der har forstand på ure, Uremageren.
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2015 kl. 19:37
Har 3 forskellige:

Junghans armbåndsur, 19 år gammelt og har aldrig svigtet
OBH analogt vækkeur, virker fint
OBH analogt vægur, virker fint, er dog ret underholdende når batteriet er ved at slippe op :)
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
Bruger udmeldt 30 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 17-Juli-2013
Status: Offline
Point: 1328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2015 kl. 19:44
Konklusionen må være, at analoge ure er klart det bedste.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2015 kl. 19:49
Har udelukkende billige radiostyrede ure. Et noname analogt køkkenur. Et Aldi analogt vækkeur med stor skive i stuen. Og et Denver digitalt vækkeur i soveværelset. Alle er anbragt i nordlige side af huset, men det er rigtigt det hjælper at finde en anden placering hvis ikke det virker.

Denver uret kørte i 9 år på samme batteri. De analoge er grådigere, ca 1 1/2 - 2 mellem batteriskift. Og så tager det adskillige timer for de analoge at "falde ind i rytmen" igen. Denver digital uret er hurtigere.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2015 kl. 19:49

Har set nogen stykker, men aldrig andet end Analoge,
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2015 kl. 20:48
I starten var alle digitale
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19214
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2015 kl. 21:50
Oprindeligt skrevet af tonice25 tonice25 skrev:

Eller er radiostyring salgstrick?


Ikke det jeg ved af - nok fordi jeg har sådan et OBH ur her, der er over 20 år gammelt og kun har gået forkert en gang, dengang lynet slog ned i antennemasten 10 meter fra vores hus. Uret resatte simpelthen.


Min kone har også et, men det er betydeligt nyere og har blåt lys i displayet (mit hat grønt lys), hvilket bevirker at der er kommet en lille step-up forsyning i det (det "hyler", når det skal lyse) og æder 2 æst batterier om året (mindst), hvorimod mit holder i 3-5 år på et sæt batterier.

Har for øvrigt ikke fået checket op på mine to park one p-skiver, men de plejer nu også at skifte selv.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu