recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Jeg køber et tv med godt billede. Slut
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketJeg køber et tv med godt billede. Slut

 Besvar Besvar Side  123 8>
Forfatter
Besked
larsen_mgeic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-Juli-2009
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1315
Direkte link til dette indlæg Emne: Jeg køber et tv med godt billede. Slut
    Sendt: 01-April-2015 kl. 12:12
Big smileEDIT!
 
Jeg leder ikke efter et tv som er fremtidssikret - men jeg vil gerne have input til hvad der er "must have" når man køber et nyt tv i dag :)
 
Hvad går i efter når i skal have nyt tv - og hvad vil i ikke gå på kompromis med Big smile
 
 
Nyt spørgsmål
Er HEVC & VP9 kodning et must hvis man køber nyt tv i dag, og ønsker at der skal være en fremtidssikret i forhold til formater?
 
Oprindeligt spørgsmål

Jeg er efterhånden kommet til den erkendelse, at jeg ikke kan leve uden at gå en smule op i tv størrelse. Det betyder så at jeg nu er begyndt at intensivere min jagt på et 55" tv, men det er jo ikke blevet en mindre jungle de sidste år.

 
Jeg har været ret glad for mine seneste køb af LG tv, og forventer at det skal være det samme mærke nu. Forventet budget omkring 10k-12k, og som sagt er 55"..
 
Har kigget på følgede skærme, men jeg kan ikke finde ud af om jeg får "nok" ekstra for 15k kontra 10k, og om den billigste skærm er ok? Jeg formoder at jeg kommer til at skifte tv igen om 5 år (lige som nu), da det hele udvikler sig så fandens hurtigt..
 
MEN - er det et dårligt tidspunkt at købe nyt tv, set i forhold til nye modeller mm?
 
Og er der nogen erfaring med følgende skærme, så giv lige en heads up Smile
 
 


Redigeret af larsen_mgeic - 09-April-2015 kl. 11:04
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9329
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2015 kl. 12:38
Jeg ville tage et LG oled til 15k
Til top
larsen_mgeic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-Juli-2009
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1315
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2015 kl. 12:57
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Jeg ville tage et LG oled til 15k
 
Jeg kan ikke finde dem billigere end 20k? Eller er det et nyt der kommer?
 
NB! Gider ikke have et buet tv :)


Redigeret af larsen_mgeic - 01-April-2015 kl. 12:58
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2015 kl. 13:04
15K var et "slå-til" tilbud i december. Det kan ikke fås mere.

De nye modeller begynder så småt at rulle ud i april, men hos LG vil der primært være hurtigere processorer og WebOS 2.0 på programmet - ikke en ny brugergrænseflade ift. 2014.

Hvis det er de øvrige producenter du har kig på, så er sagen en noget anden. Alle har skiftet smart-platform - og de gamle TV opgraderes ikke - så dér bør du være meget bevist om, at du køber et ældre produkt og ikke får nogen af de nye features i form af eks. Google TV (Sony, Philips, Sharp) eller Mozilla (Panasonic) eller Tizen (Samsung). For Samsungs vedkommende er visse af modellerne forberedt for evolution kit, og der har også været udmeldt, at de kan opgraderes, men jeg vil se det først...
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Trumle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2015
Sted: kBH
Status: Offline
Point: 793
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2015 kl. 13:11
Er der ikke nogen medie bokse på vej der kunne erstatte de indbyggede smart funktioner? Så kunne man måske spare lidt på sidste års modeller? De nye TV modeller bliver jo heller ikke opdateret fra om et år.
Til top
larsen_mgeic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-Juli-2009
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1315
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2015 kl. 13:36
Tak for et godt svar Torben.
 
Jeg bruger stort set ikke smart-delen på mit tv i dag, men vil da ikke afvise at jeg gør i fremtiden.
I forhold til LG har jeg læst artiklen her på recordere angående deres nye modeller, men jeg vil primært have en skærm der kører ok hurtigt opstart, og som giver value-for-money billede.
 
Der vil nok uanset valg af model i den prisklasse, være en rimelig forskel til mit 2010 model 50PX950N :)

Til top
heine-olesen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-November-2014
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 138
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2015 kl. 13:41
hvad med den her sådan en har jeg købt
https://www.komplett.dk/samsung-75-3d-led-smart-tv-ue75h6475/812174?cks=ASS&assoc=84476DCC-9330-4E27-81A8-B134E45CBAB6

jeg har valgt ikke at købe en 4k tv for der er ikke mange film mm til 4k endnu.
og om et år har man tabt 50% + på tvet
det har jeg prøvet mange gange.
en 4k tv koste 35-40k+ og en 75 1080p/2k tv koster 16-20k så om et års tid kan du købe en 4k til de penge du har sparet på at købe en 1080p tv.
Til top
larsen_mgeic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-Juli-2009
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1315
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2015 kl. 13:44
Oprindeligt skrevet af heine-olesen heine-olesen skrev:

hvad med den her sådan en har jeg købt
https://www.komplett.dk/samsung-75-3d-led-smart-tv-ue75h6475/812174?cks=ASS&assoc=84476DCC-9330-4E27-81A8-B134E45CBAB6

jeg har valgt ikke at købe en 4k tv for der er ikke mange film mm til 4k endnu.
og om et år har man tabt 50% + på tvet
det har jeg prøvet mange gange.
en 4k tv koste 35-40k+ og en 75 1080p/2k tv koster 16-20k så om et års tid kan du købe en 4k til de penge du har sparet på at købe en 1080p tv.
 
Det vil jeg heller ikke afvise, men jeg beholder gerne mit tv i mere end 5 år næste gang.. så på den måde gør det mig ikke noget at gå efter 4k, og eventuelt et oled tv hvis der er noget som giver value-for-money. I forhold til at tabe penge vil købe af tv stå side om side med køb af bil.. jo dyrere bil, jo mere taber du.
Til top
heine-olesen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-November-2014
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 138
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2015 kl. 13:57
ja jeg har tit mit tv i 2-5 år for mig vil jeg gerne har mange tommer gik fra 40-50-62-75 tommer og det har koste mig mange penge at har top modelen altid og dem der har købt samme model som fik den til 50% året efter, ja jeg havde den et år før men 50 %.....
for mig har jeg selv sagt stop og køber den model der er 1/2-1 år ældre.
og om 5 år er 4k måske på toppe men så komme 8k også det samme om igen :O) men sådan er det jo.


Redigeret af heine-olesen - 01-April-2015 kl. 13:58
Til top
larsen_mgeic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-Juli-2009
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1315
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2015 kl. 14:00
Præcist. Man kan vente sig selv ihjel. Det kostede også en del af få en PS4 lige da den kom ud, og folk kan nu købe den til 60% af den pris jeg selv har givet. Det har jeg ikke noget problem med, så jeg tror at jeg ser tiden an i april, og håber at LG UF850V kommer til en skarp introduktionspris. Så skal den med hjem :)
 
God påske!
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12227
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2015 kl. 14:13
Det er et mega dårligt tidspunkt at købe nyt tv på. Ingen laver plasma, og "LED" er bare en jungle af dårligt og middelmådigt (hvis man er heldig).

Hold ud til OLED kommer op i størrelse, ned i pris og får holdbarheden forbedret.

Eller køb et godt lærred og en god projektor. Dét er fedt. Sådan noget tv-fis er intet i forhold.
Til top
larsen_mgeic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-Juli-2009
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1315
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2015 kl. 15:05
Jeg har skam haft projekter tidligere, men vill aldrig have det som primær billedvisning hvorfor jeg vil få mere ud af et reelt tv.

I forhold til OLED så går der alligevel en rum tid, så at vente de år det måske tager er alligevel lidt for længe. Afventer lige de nye modeller og evt. Skarpe tilbud. Kommer det ikke venter jeg måske :-)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu