recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Jeg køber et tv med godt billede. Slut
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketJeg køber et tv med godt billede. Slut

 Besvar Besvar Side  <1 5678>
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19225
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2015 kl. 11:22
Du kunne vel også gå et sted hen, hvor de har en kompetent sælger?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
larsen_mgeic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-Juli-2009
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1315
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2015 kl. 11:25

 



Redigeret af larsen_mgeic - 09-April-2015 kl. 11:27
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10305
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2015 kl. 11:47
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Du kunne vel også gå et sted hen, hvor de har en kompetent sælger?
Klaus


Ja, og så bruge sine egne øjne og ikke bare tage for gode varer hvad diverse anmeldere m.v. mener er god billedkvalitet.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2015 kl. 11:50
Man er altså nødt til at sætte sig lidt ind i tingene hvis man vil vælge et TV, som dels opfylder ens krav (som jo skal være definerede), og dels de fremtidige ændringer, hvilket kan være umuligt at forudse - næsten. Og det er fint at spørge - og vi skal give de bedst mulige svar. Vi har dog ingen mulighed for at vælge TV for nogen. Selv vil jeg meget nødigt anbefale andre noget som helst, for vi er så for skellige i vores prioriteringer. Men min egen mening om dette og hint, den giver jeg gerne.

Det med den gode sælger - den kan være lidt vanskelig. I såfald vil jeg nok vælge en mindre forhandler, og gå ham lidt på klingen - men kræver så en del egenindsigt.

Mine egne krav er som følger:
Bedst muligt billede
TV´et skal indeholde den S/W som muliggør dels bedst mulige billede, men også opfylde de standarder som kræves i forhold til tuner, BD-afspilning og tilslutning til eksterne bokse - f.eks. DVB-C.

Jeg forsøger også at sætte mig lidt ind i, hvad er på trapperne. Og her f.eks. VP9 som er et must for at kunne se kommende Youtube 4K video.

Hvad angår de for mig sekundærer ting som gimmicks - I nearly give a dam. Man kan afprøve dem, finder dem brugbare - eller ligegyldige. Det er op til den enkelte.

Og endnu engang pøj pøj med valget - hvad det så end måtte blive Smile


Redigeret af Hother - 09-April-2015 kl. 11:52
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
larsen_mgeic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-Juli-2009
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1315
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2015 kl. 12:21
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Man er altså nødt til at sætte sig lidt ind i tingene hvis man vil vælge et TV, som dels opfylder ens krav (som jo skal være definerede), og dels de fremtidige ændringer, hvilket kan være umuligt at forudse - næsten. Og det er fint at spørge - og vi skal give de bedst mulige svar. Vi har dog ingen mulighed for at vælge TV for nogen. Selv vil jeg meget nødigt anbefale andre noget som helst, for vi er så for skellige i vores prioriteringer. Men min egen mening om dette og hint, den giver jeg gerne.

Det med den gode sælger - den kan være lidt vanskelig. I såfald vil jeg nok vælge en mindre forhandler, og gå ham lidt på klingen - men kræver så en del egenindsigt.

Mine egne krav er som følger:
Bedst muligt billede
TV´et skal indeholde den S/W som muliggør dels bedst mulige billede, men også opfylde de standarder som kræves i forhold til tuner, BD-afspilning og tilslutning til eksterne bokse - f.eks. DVB-C.

Jeg forsøger også at sætte mig lidt ind i, hvad er på trapperne. Og her f.eks. VP9 som er et must for at kunne se kommende Youtube 4K video.

Hvad angår de for mig sekundærer ting som gimmicks - I nearly give a dam. Man kan afprøve dem, finder dem brugbare - eller ligegyldige. Det er op til den enkelte.

Og endnu engang pøj pøj med valget - hvad det så end måtte blive Smile
 
Havde jeg vidst det hele så var det ikke nødvendigt at spørge Smile
 
Jeg har skam læst, og læst.. og læst. Jo mere jeg læser, desto mere i tvivl bliver jeg omkring teknologien. De kalder det noget forskelligt, quantum dots, phosphor, LED, HDR etc. etc.
Det er nok derfor spørgsmålene går lidt i øst og vest, for når jeg læser føler jeg mig også lidt lost.
 
Jeg må ud og kigge en ekstra gang. Har et lidt stramt forhold til tv-pushere her i Esbjerg, men eventuelt må det være en tur ud af byen for at kigge.
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2015 kl. 19:23
Mener der er et panasonic center i Bramming. Det kunne være en mulighed for at se deres modeller. Men ja, ellers er der dælme langt mellem snapsene her ude vest på...

Redigeret af aerik - 09-April-2015 kl. 19:24
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2015 kl. 22:03
Sorry boys,der finde perifære løsninger for alt muligt pånær rå billedkvalitet, derfor OLED   .   .   .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
larsen_mgeic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-Juli-2009
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1315
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2015 kl. 22:12
Har været ude og snuse lidt i dag. Er godt nok ikke imponeret over det indtil videre.

Sony 8505 vil jeg se i action, og pana cx800e. Der ud over måske et LG eller 2.

Lige nu hælder jeg til at samle flaske og tage et 4k OLED. Forhåbentlig kan jeg se et i butikken snart, og forhåbentlig kommer der et sommertilbud hvis det bliver det.
Til top
E.Larsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2012
Sted: Århus, Danmark
Status: Offline
Point: 482
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2015 kl. 11:22
Oprindeligt skrevet af larsen_mgeic larsen_mgeic skrev:

Har været ude og snuse lidt i dag. Er godt nok ikke imponeret over det indtil videre.

Sony 8505 vil jeg se i action, og pana cx800e. Der ud over måske et LG eller 2.

Lige nu hælder jeg til at samle flaske og tage et 4k OLED. Forhåbentlig kan jeg se et i butikken snart, og forhåbentlig kommer der et sommertilbud hvis det bliver det.

Vente sig ihjel er nok rigtig

Køb du bare et Sony 55" til 5,6 k idag hos Wupti

Om 2 -3 år er det dybt forældet, så køber du et OLED til samme pris ?
Det Nu antikke Sony 55" smider i i skotbunken på lodsepladsen.

Håber du forstår poenten


" Panamand" i 25 år
Nyder , og jeg mener nyder , mit 65"TX-P65VT50Y på 3.år
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2015 kl. 11:28
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Sorry boys,der finde perifære løsninger for alt muligt pånær rå billedkvalitet, derfor OLED   .   .   .

Jeg har funderet over OLED flere gange, senest i går aftes. Jeg har dog stadig den opfattelse, at OLED ikke er klar  - i det mindst til mig endnu. Så er der risiko for burn-in, så udvasker OLED visse farver hurtigere end andre farver (typisk blå). Og så er vi altså hurtigt udover den rå billedkvalitet - omend vi er enige om, at det er billedkvaliteten der er det vigtige.

Jeg har været i 7-sind flere gange ifm. valget af efterfølgeren til mit AX800Smile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Status: Offline
Point: 2353
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2015 kl. 11:53
Det er ganske ikke korrekt det du skriver Hother. Nu har vi haft OLED i udstilling i et halvt år uden at se noget af det du nævner.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2015 kl. 12:05
Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Det er ganske ikke korrekt det du skriver Hother. Nu har vi haft OLED i udstilling i et halvt år uden at se noget af det du nævner.

Næh, men det er det som jeg kan læse mig til her og der. Der er uhensigtsmæssigheder ved alle paneltyper. Men jeg har i den grad nydt de seneste 8 måneder ikke at skulle tænke så meget på mit panel - og muligheder for burn-in.  


Redigeret af Hother - 19-April-2015 kl. 12:06
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 5678>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu