recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til ARC HDMI extractor
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til ARC HDMI extractor

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2015 kl. 10:55

Den øverste er jo heller ikke den rigtige til det ønskede formål, det skal være den der er linket til i indlægget fra 23:44, da det er en ARC extractor til TVet. Der andre er til lyd fra BD/DVD HDMI og til et anlæg.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Kief Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: København
Status: Offline
Point: 2322
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kief Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2015 kl. 12:03
Ok tak for all feedback. Jeg bestilte den som er linket til her, men de ringede og sagde den først ville komme på lager om 14 dage, så de anbefalede mig den som jeg så endte med at få. Ret ærgerligt at bruge tid på noget forkert, men formoder jeg kan få den returneret - især når de selv har anbefalet det forkerte.
Mvh.

Casper
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2015 kl. 12:34

Man undres over det, for helt klart er det den anden du skal bruge, da anvendelsen af den du har er en helt anden.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Kief Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: København
Status: Offline
Point: 2322
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kief Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2015 kl. 15:23
Mvh.

Casper
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2015 kl. 16:48
Oprindeligt skrevet af Kief Kief skrev:

Hej alle

Jeg har nu snakket med AV Cables og manden i telefonen anbefalede nu denne løsning: 



Tak!
Optisk ud på TV kører normalt fuld volumen hele tiden. 
Så med mindre dit TV er specielt og kan regulere volumen den vej, vil du få fuld skrald på aktive højttalere hele tiden. 
Eller at aktive højttalere har egen fjernbetjening til volumen regulering.  Wink

Det er netop der at HDMI ARC har sin styrke, her kan du regulere volumen med TV fjernbetjening.

Vil anbefale du finder anden forhandler der har det rigtige udstyr. Smile

P.S.: Alternativ bruge hovedtelefon udgang på TV (hvis det findes) med en adaptor ledning. den løsning har vist ikke været nævnt i tråd?
Der kan være forskellig måde at regulere hovedtelefon volumen, kan være "træls" i nogle tilfælde med at skulle ind i menu.

Mvh. JørgenT


Redigeret af JørgenT - 07-April-2015 kl. 17:02
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2015 kl. 17:01

AV Connection, ingen sludder for en sladder, der får du varen.
Det er dog besynderligt, at den anden forhandler ikke vil sælge dig den ønskede vare når de har den.


Redigeret af Radiomanden - 07-April-2015 kl. 17:06
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2015 kl. 17:05
AV Connection HDMI ARC extractor:

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2015 kl. 17:09

 Ja, og det er den samme som fra den anden forhandler.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Kief Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: København
Status: Offline
Point: 2322
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kief Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2015 kl. 17:15
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af Kief Kief skrev:

Hej alle

Jeg har nu snakket med AV Cables og manden i telefonen anbefalede nu denne løsning: 



Tak!
Optisk ud på TV kører normalt fuld volumen hele tiden. 
Så med mindre dit TV er specielt og kan regulere volumen den vej, vil du få fuld skrald på aktive højttalere hele tiden. 
Eller at aktive højttalere har egen fjernbetjening til volumen regulering.  Wink

Det er netop der at HDMI ARC har sin styrke, her kan du regulere volumen med TV fjernbetjening.

Vil anbefale du finder anden forhandler der har det rigtige udstyr. Smile

P.S.: Alternativ bruge hovedtelefon udgang på TV (hvis det findes) med en adaptor ledning. den løsning har vist ikke været nævnt i tråd?
Der kan være forskellig måde at regulere hovedtelefon volumen, kan være "træls" i nogle tilfælde med at skulle ind i menu.

Mvh. JørgenT

Tak for input. Har prøvet hovedtelefonindgangen og den laver "bump" i højtaleren hver gang jeg tænder og slukker - det vil jeg gerne undgå. Ellers ærgerligt for det var ikke et problem på mit gamle Samsung tv. Men kan godt se jeg skal bruge den enhed i stedet for at høre på de tydeligvis dårlige råd de kommer med. Skuffende at de ikke har mere styr på det.
Mvh.

Casper
Til top
Kief Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: København
Status: Offline
Point: 2322
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kief Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2015 kl. 17:16
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


AV Connection, ingen sludder for en sladder, der får du varen.
Det er dog besynderligt, at den anden forhandler ikke vil sælge dig den ønskede vare når de har den.

De havde den åbenbart ikke på lager, men ville "hjælpe" ved at anbefale den anden. (som ikke virker Angry)
Mvh.

Casper
Til top
Kief Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: København
Status: Offline
Point: 2322
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kief Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2015 kl. 17:18
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

AV Connection HDMI ARC extractor:


Tak - kan se den koster 699.- mod 569.- for den anden. 


Men hvis I kender nogle bedre forhandlere, så sig endelig til Smile

Mvh.

Casper
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2015 kl. 17:22
Oprindeligt skrevet af Kief Kief skrev:

 Jeg har nu snakket med AV Cables og manden i telefonen anbefalede nu denne løsning: 

Oprindeligt skrevet af Kief Kief skrev:

Hej Jørgen, er det ikke den samme som den fra Clicktronic? Bestilte faktisk den du linker til fra Avxperten, men da de ikke havde den på lager sendte de Clicktronic i stedet for.
Øh, nu blev jeg forvirret, hvem leverede den så reelt den første forkerte, AV-Cables eller Avexperten? Confused

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu