recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Subwoofer amok ved afspilning af Interstellar
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Subwoofer amok ved afspilning af Interstellar

 Besvar Besvar Side  <1 56789 16>
Forfatter
Besked
osbech Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 889
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér osbech Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2015 kl. 10:27
Efter jeg fik lov til at "arve" André S gamle B&W DB1 (mod betaling naturligvis :D ) så skulle jeg se filmen igen...
 
Den kan give væsentlig flere tæsk end min gamle SPL1200, faktisk så meget at jeg egentlig havde lyst til at skrue ned..
 
Ærger mig over jeg ikke købte 2 stk db1'er... Det må være dobbelt så vildt :D
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2015 kl. 10:53
En db1 mere giver 3db ekstra. Og det opleves som max 20% vildere. Det skal ikke være for og få mere bas, men for og få bedre bas.
Til top
osbech Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 889
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér osbech Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2015 kl. 11:03
Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

En db1 mere giver 3db ekstra. Og det opleves som max 20% vildere. Det skal ikke være for og få mere bas, men for og få bedre bas.
20% = totally worth it :D
 
Jeg tror en ekstra sub ville gøre det godt, hvis den kan stå hvor jeg på tænker, så tror jeg rummet ville kunne "fyldes" bedre, punch mangler jeg ikke.
Til top
André S Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-December-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér André S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2015 kl. 12:49
Oprindeligt skrevet af osbech osbech skrev:

Efter jeg fik lov til at "arve" André S gamle B&W DB1 (mod betaling naturligvis :D ) så skulle jeg se filmen igen...
 
Den kan give væsentlig flere tæsk end min gamle SPL1200, faktisk så meget at jeg egentlig havde lyst til at skrue ned..
 
Ærger mig over jeg ikke købte 2 stk db1'er... Det må være dobbelt så vildt :D

Så skulle du høre mine nye 2stk Velodyne DD12+ Cool Men den DB1 sparker også røv.!!
Til top
osbech Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 889
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér osbech Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2015 kl. 12:58
Oprindeligt skrevet af André S André S skrev:

Oprindeligt skrevet af osbech osbech skrev:

Efter jeg fik lov til at "arve" André S gamle B&W DB1 (mod betaling naturligvis :D ) så skulle jeg se filmen igen...
 
Den kan give væsentlig flere tæsk end min gamle SPL1200, faktisk så meget at jeg egentlig havde lyst til at skrue ned..
 
Ærger mig over jeg ikke købte 2 stk db1'er... Det må være dobbelt så vildt :D

Så skulle du høre mine nye 2stk Velodyne DD12+ Cool Men den DB1 sparker også røv.!!
Du siger bare til, så kommer jeg gerne forbi til pizza og film :D
 
En af mine venner har en DD18, den er lige så vild som den er grim...
Til top
Grymok Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-Maj-2013
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 326
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Grymok Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2015 kl. 19:54
Oprindeligt skrevet af André S André S skrev:

Oprindeligt skrevet af osbech osbech skrev:

Efter jeg fik lov til at "arve" André S gamle B&W DB1 (mod betaling naturligvis :D ) så skulle jeg se filmen igen...
 
Den kan give væsentlig flere tæsk end min gamle SPL1200, faktisk så meget at jeg egentlig havde lyst til at skrue ned..
 
Ærger mig over jeg ikke købte 2 stk db1'er... Det må være dobbelt så vildt :D

Så skulle du høre mine nye 2stk Velodyne DD12+ Cool Men den DB1 sparker også røv.!!

Hvor mange har du plads til? :D


Til top
André S Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-December-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér André S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2015 kl. 20:19
De fylder nu ikke så meget det først når man kommer op i DD15+ & DD18+ at det vil blive et problem.


Til alle jer der har set filmen, hvad synes i om den.!! Jeg mangler stadig og se den, ja jeg har fandme heller ikke fået set the dark knight rises endnu.
Til top
osbech Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 889
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér osbech Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2015 kl. 21:31
Den er god... Og dark knight rises skal du også få set..
Til top
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2015 kl. 22:19
Den er rigtig fed, ''sci-fi'', film, hvis man kan kalde den det, nu hvor den tager udgangspunkt i vores forståelse af universet. Det er rigtigt fed, den måde, vores teorier, bliver formidlet på film, på en forståelig måde. Filmen er flot og lydsporet eminent. Den udfordrer ens anlæg, dynamiske formåen.

Jeg synes ikke mine subwoofere blev presset, mere mine aktive fronthøjtalere blev godt nok lune, da jeg så den lidt over reference niveau, hvis jeg sammenligner, hvor højt, det var, da jeg så den i biografen Wink
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2016 kl. 10:20
Genopliver lige denne gamle tråd. Mine Dali Ikon sub's kunne ikke klare denne film på reference. Men en dag valgte jeg og finde nogle nye placeringer til sub's. Brugte den velkendte metode med og sætte en i sofaen, og gå rundt og måle ved væggene. Målingerne viste de bedste placeringer var nede i venstre hjørne ved surround back, og oppe ved højre front. Ikke så flot som før rent indretnings mæssigt, men det vidste jeg jo nærmest på forhånd. Kommer nok til og kræve lidt ekstra forkælelse af kæresten et stykke tid fremover
Efter lidt flueknepning med timealign i forhold til fronter, og lidt XO optimeringer, resulterede det i 10-15db mere headroom mellem 24-40hz. Før havde jeg praktisk taget ikke noget output under 30hz, men nu klarer systemet liniært ned til 24hz med lidt hjælp fra fronterne. Har altid haft et stort peak omkring 42 hz, dette er nu blevet ekstremt gigantisk knap 20db over resten. Derfor blev refleks portene på fronter lukket, og resten klaret med EQ.
Så nu kan Wormhole afspilles på reference niveau uden at enhederne rammer Xmax. Nice En stor del af film samlingen skal da vist lige genses ;-)
Til top
André S Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-December-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér André S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2016 kl. 12:18
Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Genopliver lige denne gamle tråd. Mine Dali Ikon sub's kunne ikke klare denne film på reference. Men en dag valgte jeg og finde nogle nye placeringer til sub's. Brugte den velkendte metode med og sætte en i sofaen, og gå rundt og måle ved væggene. Målingerne viste de bedste placeringer var nede i venstre hjørne ved surround back, og oppe ved højre front. Ikke så flot som før rent indretnings mæssigt, men det vidste jeg jo nærmest på forhånd. Kommer nok til og kræve lidt ekstra forkælelse af kæresten et stykke tid fremover
Efter lidt flueknepning med timealign i forhold til fronter, og lidt XO optimeringer, resulterede det i 10-15db mere headroom mellem 24-40hz. Før havde jeg praktisk taget ikke noget output under 30hz, men nu klarer systemet liniært ned til 24hz med lidt hjælp fra fronterne. Har altid haft et stort peak omkring 42 hz, dette er nu blevet ekstremt gigantisk knap 20db over resten. Derfor blev refleks portene på fronter lukket, og resten klaret med EQ.
Så nu kan Wormhole afspilles på reference niveau uden at enhederne rammer Xmax. Nice En stor del af film samlingen skal da vist lige genses ;-)


Glæder mig sgu mere og mere til at se den film her hjemme selv, Specielt efter at have modtaget mine 2 Nye DD15+.

Har du evt prøvet og afspille starten af Edge Of Tomorrow? Samt starten af The Dark Knight? Hvor batman brager igennem væggen med batbilen ved parkeringshuset?
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2016 kl. 13:57
Oprindeligt skrevet af André S André S skrev:



Glæder mig sgu mere og mere til at se den film her hjemme selv, Specielt efter at have modtaget mine 2 Nye DD15+.

Har du evt prøvet og afspille starten af Edge Of Tomorrow? Samt starten af The Dark Knight? Hvor batman brager igennem væggen med batbilen ved parkeringshuset?


Fatter ikke du ikke har fået den set endnu ?!?
Edge of tomorrow har jeg desværre ikke efter den blev fjernet fra Netflix. Men ja starten på den er en effektiv sub killer!
Scenen med batbil i parkeringshuset, syntes jeg ikke belaster noget særligt, masser af andre scener i filmen med mere bas i. Eller hvad, har du oplevet noget andet hos dig?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 56789 16>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu