recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 2x defekte Logitech Harmony Touch
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

2x defekte Logitech Harmony Touch

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Jesper Keller Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 31-Januar-2012
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 326
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper Keller Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: 2x defekte Logitech Harmony Touch
    Sendt: 11-April-2015 kl. 16:16
Hej Recordere,

Jeg ønsker at dele en ret negativ erfaring jeg har haft med Logitech, og håber på at der er nogle der ude som har gode råd til hvad der kan gøres.
Jeg købte i tidernes morgen en Logitech Harmony One og var virkelig glad for den. Efter ca. 2½ år efter køb begyndte batteriet at drille og jeg ønsker derfor at købe en ombytter. Da jeg fik åbnet min Logitech Harmony One indså jeg at batteriet var 'hævet' og det kunne derfor ikke tages ud og blive skiftet.

Jeg skrev til Logitech om min bekymring og den flinke person fra Logitech support ville ikke have at jeg prøvede noget, da det kunne beskadige fjernbetjeningen. I stedet skulle jeg skille mig ordentligt af med den og så ville han sende mig en ny fjernbetjening! SUPER tænker jeg. I mellem tiden er One-serien udgået og han tilbyder mig derfor en Logitech Harmony Touch GRATIS. SUPER SUPER. Den havde jeg alligevel tænkt mig at købe. Dette skete januar 2014.

Efter at have haft min Logitech i noget tid faldt jeg over en ekstra på et lommemarked, som et forældre par var blevet anbefalet, men kunne ikke få den til at virke. Den købte jeg billigt og nu har jeg så to Logitech Harmony Touch. Der var ingen kvittering, ej embl, men den blev ladt op og jeg kunne se den fungerede - så tog den med mig.

Begge fjernbetjeninger kunne installeres da jeg fik dem, og har ændret aktiviteter på dem flere gange.

PROBLEMET:
Nu kommer jeg så til problemet.
Problemet er den at begge mine fjernbetjeninger nu ikke vil genkendes af Logitechs software. Jeg har googled mig frem til og har oplevet en hel del Logitech Harmony Touch/Ultimate som ikke vil lade sig genkende af softwaren.
Jeg har prøvet på flere computer. Min Windows stationær(Win 8.1), Min Windows bærbar(Win 8), min kærestes macbook, Mit arbejds MacBook og INGEN af disse vil genkende hverken den ene eller anden fjernbetjening.

Jeg kontakter Logitech support og de nævner at de ikke vil supportere en Logitech fjernbetjening uden kvittering, og at den ombytter jeg havde fået af dem var der kun 6 måneders garanti på. Da der er gået 14 måneder vil de ikke hjælpe mig med den hellere.

JEG MENER nu at der er tale om en kæmpe Software fejl fra deres side af, når to fjernbetjeninger med to vidt forskellige serie numre, pludseligt IKKE vil læses af deres Software - men de mener hårdnakket at fejlen ligger i begge mine fjernbetjeninger, og ikke hos dem... Dette kan jeg dog ikke bevise, men stadig har jeg to fjernbetjeninger som ikke virker.

(Sjov sidenote: På den første ombytnings fjernbetjening står der "Logitech" på fjernbetjening og Dock, på den jeg købte brugt står der "Harmony" på. Så langt er der i mellem dem)

Hvad kan jeg gøre?
Jeg har vel et eller andet sted krav for at den fjernbetjening der blev ombyttet har to års reklamationsret som sædvanligt? Selvom den er givet gratis pga. fejl ved tidligere produkt?
Hvad med software fejlen? Den må de vel også være ansvarlig for på en måde?

Hm.

Forslag? Tanker? 

På forhånd tak :)


Redigeret af Jesper Keller - 11-April-2015 kl. 16:17
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2015 kl. 17:51
Jeg tror, jeg vil prøve at få dem til at forklare den her, (din udlægning) lidt nærmere:

"men de mener hårdnakket at fejlen ligger i begge mine fjernbetjeninger, og ikke hos dem".

Fejl i fjernbetjeningerne er vel basalt set, OGSÅ hos dem, medmindre at du skulle have gjort noget ved dem, der nu får dem til at fejle.

I det hele taget synes jeg det virker ret uproffesionelt af Logitech, at ikke tilbyde dig at "se" på fjernbetjeningerne. Og hvis det viser sig, at du har "behandlet" dem forkert, så får du en regning. Hvis det derimod viser sig, at disse måske har en "forventet" fejl, så bør de gøre noget ved det.
Tiden taler selvfølgelig imod det, og som sædvanlig efterlades vi forbrugere til os selv, så snart noget har rundet 1-2år (2 års reklamation i DK).
Den som du har fået ombyttet, (uanset om det var en slags "gave"), den har 2 års reklamationsret. Men hvis du ikke har en kvittering på den, så bliver det svært. 
Den anden er lidt mere tricky, da den reelt kan være mere end 2 år, og så er der ikke noget at stille op.

Men jeg forstår ikke Logitech, sådan som du udlægger det. De burde have alle former for interesse i at hjælpe dig, mod selvfølgelig at du kommer til at betale, hvis fejlen er din.
Til top
Jesper Keller Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 31-Januar-2012
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 326
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper Keller Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2015 kl. 08:40
Min holdning til det var jo nemlig også at det ikke er særlig professionelt, specielt når andre personer på nettet har samme fejl. Så kan det ikke kun være mit produkt som er gået i stykker.

Den første gang jeg kontaktede dem med min defekte One blev jeg også overvældet over at jeg fik en ny fjernbetjening, men der er åbenbart blevet ændret på deres service. En skam.... Gik ellers og skamroste Logitech til alle og enhver. Både deres fjernbetjening serie Harmony, men også deres pc udstyr. Alt mit pc udstyr er Logitech, men det bliver det altså ikke igen...

Jeg vil prøve at tage fat i dem igen. De skal servicere den fjernbetjening jeg har fået ombytter fra dem.
Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2015 kl. 08:56
Og du har selvfølgelig prøvet alle punkterne i denne guide?

Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2015 kl. 09:12
Der er 2 forskellige typer Hamony software på Logitechs hjemmeside.

Jeg havde givet svigermekanikken en ny Windows 8.1, men havde glemt at installere Logitech softwaren.
Da jeg skulle til at lave nogle settings i deres gamle Hamony 525, kunne jeg ikke få den nye software til at genkende fjernbetjeningen. Så jeg downloadede den gamle software og fik det til at virke.

Måske er det samme problem?
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2015 kl. 09:37
Jeg vil bare lige tilføje at jeg ALDRIG har oplevet så god support som logitech tilbyder. Dansk support og de skriver og ringer indtil problemet er løst - og så er de tilmed kompetente. 

Håber at du får løst dit problem, men det lyder umiddelbart som en fejl 40
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2015 kl. 09:52
Jeg har også en Harmony Touch, og har fundet ud af, at den ikke virker med windows 8. Jeg bruger min mac, med nyeste OE, og her er der ingen problemer.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2015 kl. 10:17
Oprindeligt skrevet af Berdel Berdel skrev:

Jeg vil bare lige tilføje at jeg ALDRIG har oplevet så god support som logitech tilbyder. Dansk support og de skriver og ringer indtil problemet er løst - og så er de tilmed kompetente. 

Håber at du får løst dit problem, men det lyder umiddelbart som en fejl 40

Uanset om det er en fejl 40 eller ej, så bør Logitech være dem der er mest behjælpelige.
Det er fatalt, hvis man kan opnå bedre råd/vejl/service i et forum som dette her, end hos en producent. 
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2015 kl. 10:18
Oprindeligt skrevet af Jesper Keller Jesper Keller skrev:



Jeg vil prøve at tage fat i dem igen. De skal servicere den fjernbetjening jeg har fået ombytter fra dem.

De skal/bør servicere dig som kunde, uanset hvor gammelt dit produkt er, eller hvor det end er kommet fra. Det er det mindste man bør forvente, som forbruger.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2015 kl. 10:27
Jeg kan ikke genkende OP's oplevelser med mgl support. Fik også min One byttet til en Touch kvit og frit. Kunne så ikke lægge indstillingerne fra One over på Touch, så den skulle sættes op fra bunden. Her drillede min PC, og måtte låne naboens PC før det virkede. Og hele vejen blev jeg supported via mail og tlf.

Det var så inden for 6 mdr, så nu er jeg spændt på servicen næste gang jeg støder på et opsætningsproblem.
Til top
Jesper Keller Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 31-Januar-2012
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 326
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper Keller Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2015 kl. 12:09
Oprindeligt skrevet af dr gonzo dr gonzo skrev:

Jeg har også en Harmony Touch, og har fundet ud af, at den ikke virker med windows 8. Jeg bruger min mac, med nyeste OE, og her er der ingen problemer.

Tak for svaret.
Ja det kan være jeg lige skal forsøge at sikre at min kærestes Macbook er fuldt opdateret..

ellers må jeg prøve at installere Windows 7 eller 10 og se om det fungere bedre end Windows 8 og 8.1.

Oprindeligt skrevet af Berdel Berdel skrev:

Håber at du får løst dit problem, men det lyder umiddelbart som en fejl 40

Tja.. Oven på de mail og telefon samtaler jeg havde med Logitech lød det som om supporten havde 'givet' op og så var den nemme løsning bare at sige at fjernbetjeningerne var defekte - og at jeg skulle reklamere over dem ved forhandleren jeg har købt dem af (dette på trods af jeg havde fortalt personen at den ene var en ombytter for dem og den anden var brugt køb).


Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Jeg kan ikke genkende OP's oplevelser med mgl support. 

Det er bestemt hellere ikke den opfattelse jeg havde af dem, før jeg oplevede problemer med disse to Touch.
Har altid skamrost Logitech (Sælger selv Logitech produkter i dagligdagen) for at have en suveræn support og var altid klar til at hjælpe - selvom ens produkt var langt over garanti.
Men min opfattelse har hvertfald ændret sig drastisk ... Ejer både PC udstyr fra Logitech OG disse to fjernbetjeninger - og det bliver hvertfald ikke Logitech igen fra min side af. Ellers tak
Til top
Jesper Keller Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 31-Januar-2012
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 326
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper Keller Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2015 kl. 12:10
Oprindeligt skrevet af jespermart jespermart skrev:

Og du har selvfølgelig prøvet alle punkterne i denne guide?


Ja den er forsøgt. Der var også en Logitech guide til hvordan man kommer ind på en 'avanceret' menu i Logitechs software, så man kunne stille softwaren tilbage til en tidligere udgave ... Hjalp desværre hellere ikke.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu