recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Optage og visning af visse kanaler samtidig ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Optage og visning af visse kanaler samtidig ?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
danorum Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 12-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér danorum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Optage og visning af visse kanaler samtidig ?
    Sendt: 12-April-2015 kl. 08:37
Hej Grp.

Jeg har en VU+DUO2 box med 4 tunere, men er ret ukendt med opsætning af denne slags ting.

Jeg har en løsning der består af Single Cable LNB og en splitter med indgang til tuner A og tuner C.
Tuner B Loop Through to A og Tuner D Loop Through to C. Hermed skulle jeg vel være i stand til at optage og afspille alle kanalkombinationer samtidig.

Jeg er alligevel ikke i stand til at vise visse kanaler, medens jeg optager andre, selv om min box fortæller mig at der optages på en anden tuner, end den der kigges på. Det er ikke alle kombinationer der ikke virker, men fx. kan jeg ikke optage TV2 og samtidig se TV2 News, eller Discovery Science.

Jeg tror måske det har noget med frekvenser at gøre, men kan ikke rigtig gennemskue det....

Hvad gør jeg forkert her??
Og hvad skal jeg gøre for at kunne se og optage i alle mulige kanalkombinationer?
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2015 kl. 08:52
Mine forældre der har Canal digital, har et horn med fire udgange hvor der kører to kabler ind, for at kunne optage på en kanal mens de ser en anden
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2015 kl. 09:33
Oprindeligt skrevet af danorum danorum skrev:

men fx. kan jeg ikke optage TV2 og samtidig se TV2 News, eller Discovery Science.


Det er jo lutter krypterede kanaler du nævner her. Kan dit CA modul overhovedet dekryptere mere end én kanal ad gangen? Det er der nemlig ikke så mange der kan. Løsningen kan være at bruge to CA moduler og to kort.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2015 kl. 11:06

Du har kun en LNB på din parabol, og derfra forsynes alle Tunere, er det korrekt.? Det kan du ikke. Hvert LNB In på Reciveren skal have en separat LNB tilslutning, da det er LNBen der styrer om det er V eller H polarisering, og det kan ikke gøres når alle In er fra den samme. Der skal bruges en Quad LNB med seperat udtag til hver Tuner i modtageren. Kortlæseren kan med sandsynlighed heller ikke afkode mere end en kanal af gangen, da det ikke er en udbyder modtager.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2015 kl. 10:50

Hej.

Der findes to forskellige måder at forbinde en SAT boks med 4 tunere til et LNB på. Den ene kræver 4 kabler og den anden en specielt LNB med en speciel udgang samtidigt med at ens SAT boks skal have mulighed for at bruge denne specielle udgang. På Dansk hedder det SatCR, på Engelsk UNI-Cable og på Tysk Einkabel.
Ved du om din VU+DUO2 har denne mulighed?

For så skal du bruge ET kabel der splittes op sammen med et LNB som har en SatCR udgang. Disse LNB har som regel to forskellige udgange, en normal og så denne specielle SatCR udgang.

Hvis du bruger et SatCR LNB skal SAT modtageren sættes op til det. På nogle vælger man en SatCR kanal nummer for en enkelte tuner f.eks. 1-3-5-7 på andre skal man indtaste den brugte frekvens.


Hvis du ikke har et SatCR LNB og SAT modtager med SatCR skal du trække 4 separate kabler til en QUAD LNB med fire separate udgange. En til hver tuner.
For når en SAT tuner er forbundet til EN LNB udgang med ET kabel vælger SAT modtagerens tuner en, og kun en ud af de FIRE bånd den skal modtage en kanal fra. Det er en to vejs kommunikation så det kræver separate kabler, et til hver tuner. Man kan dog bruge et af de tykke kabler der internt har 4 coaxledere.

Ellers vil jeg tilslutte mig hvad andre har skrevet om CA moduler og flere kort. Jeg ved ikke om din udbyders kort eller om din VU+DUO2 boks kan bruge en USB Smargo Smartcard Reader?
Men det ville jeg undersøge. Den er kommet i en version 2.

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 13-April-2015 kl. 10:54
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2015 kl. 11:08
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:


Hej.

Der findes to forskellige måder at forbinde en SAT boks med 4 tunere til et LNB på. Den ene kræver 4 kabler og den anden en specielt LNB med en speciel udgang samtidigt med at ens SAT boks skal have mulighed for at bruge denne specielle udgang. På Dansk hedder det SatCR, på Engelsk UNI-Cable og på Tysk Einkabel.
Ved du om din VU+DUO2 har denne mulighed?

For så skal du bruge ET kabel der splittes op sammen med et LNB som har en SatCR udgang. Disse LNB har som regel to forskellige udgange, en normal og så denne specielle SatCR udgang.

Hvis du bruger et SatCR LNB skal SAT modtageren sættes op til det. På nogle vælger man en SatCR kanal nummer for en enkelte tuner f.eks. 1-3-5-7 på andre skal man indtaste den brugte frekvens.


Hvis du ikke har et SatCR LNB og SAT modtager med SatCR skal du trække 4 separate kabler til en QUAD LNB med fire separate udgange. En til hver tuner.
For når en SAT tuner er forbundet til EN LNB udgang med ET kabel vælger SAT modtagerens tuner en, og kun en ud af de FIRE bånd den skal modtage en kanal fra. Det er en to vejs kommunikation så det kræver separate kabler, et til hver tuner. Man kan dog bruge et af de tykke kabler der internt har 4 coaxledere.

Ellers vil jeg tilslutte mig hvad andre har skrevet om CA moduler og flere kort. Jeg ved ikke om din udbyders kort eller om din VU+DUO2 boks kan bruge en USB Smargo Smartcard Reader?
Men det ville jeg undersøge. Den er kommet i en version 2.

Hilsen Carsten.


Hej Carsten

Alt det du skriver ovenfor løser jo ikke problemet hvis der er tale om flere krypterede kanaler. Det kan en Unicable LNB ikke råde bod på.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2015 kl. 11:46
Hej Flemming.

Jeg tror at der er to problemer.

Danorum skriver at han har en Single Cable LNB og en splitter og senere
' Det er ikke alle kombinationer der ikke virker, ' og at han
' tror måske det har noget med frekvenser at gøre '

Det læser jeg som, at enten bruger han en single LNB eller et SatCR lnb uden at have sat det op i SAT modtageren.

Jeg er ikke sikker på at kan har 'opdaget' det næste problem. At der er flere samtidige krypterede kanaler der ikke kan dekodes?

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 13-April-2015 kl. 12:03
Til top
danorum Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 12-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér danorum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2015 kl. 16:10
Tusind tak for alle jeres rigtig gode og informative svar.
Beklager der er gået et par dage, før jeg er vendt tilbage, men her kommer det:

@ Carsten - Tak for din meget fine og minutiøse gennemgang, det er lige sådan noget en nybegynder som jeg har brug for.

@ alle: Min opsætning er netop en SATcr (Mrk. som One Cable LNBF bag på LNB)
I VU+DUO2 opsætningen har jeg sat hver tuner til at være "UniCable LNB"
Mit problem - der btw. NU ER LØST Thumbs Up var at jeg ikke havde sat frekvens på hver enkelt tuner, således stod alle tunere til Frq. 1210. Jeg har nu sat flg.:

   Tuner 1 : 1210 MHz   Tuner 2:  1420 MHz   Tuner 3 : 1680 MHz   Tuner 4 : 2040 MHz

herefter virker alt som det skal. Jeg kan optage tre forskellige (kodede) kanaler -
og se en fjerde:-)

Mange tak for hjælpen  Hug

Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2015 kl. 20:18
Selv tak.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu