recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Denon AVR-X1000 tænder af sig selv.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Denon AVR-X1000 tænder af sig selv.

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Steenbit Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 15-April-2015
Sted: Aars
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steenbit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Denon AVR-X1000 tænder af sig selv.
    Sendt: 15-April-2015 kl. 13:37
Hej. Jeg har en Denon AVR-X1000 surround receiver og har fornylig købt et Samsung UE55HU7205U TV. Efter jeg har fået det nye TV er Denon begyndt at tænde af sig selv et par timer efter at jeg har slukket for apparaterne. Der kommer ingen lyd ud men det er ret irriterende. Nogen der kan hjælpe? På forhånd tak.
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2015 kl. 14:10
Det kan skyldes, at dit tv sender et signal ud via ARC, som tænder din forstærker, men det er mærkeligt hvorfor det sker når de er slukket.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2015 kl. 14:27
Slå auto kanalopdatering fra på TV.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2015 kl. 16:32

Eller deaktiver Auto On til Reciveren.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Lekruse Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 04-November-2012
Status: Offline
Point: 29
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lekruse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2015 kl. 17:57
Havde samme problem i mit setup.
Slog autoopdatering af software fra.

TV'et går ind engang i mellem og kontrollerer om der er nye opdateringer, og så tænder den for din receiver :)
Til top
rawi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 08-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 282
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rawi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2015 kl. 18:59
eller måske årsagen er en helt anden... *dyster musik*... uhhhhh

(men start lige med at check softwaren )
Til top
Steenbit Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 15-April-2015
Sted: Aars
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steenbit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2015 kl. 19:14
Jeg har lige slået auto opdatering fra, så nu venter jeg spændt
Til top
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Status: Offline
Point: 985
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ridderdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2015 kl. 19:23
har nøjagtig samme problem på mit UE65HU7505 
jeg tror det er en bug i firmwaren (har brokket mig på Samsung's facebook side), jeg har ihvertfald slået alt fra som minder mig om noget der kan drille,
auto update og timer indstilinger.
jeg har dog ikke lyst til at slå CEC fra også, som jo nok er den direkte årsag.
Til top
Steenbit Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 15-April-2015
Sted: Aars
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steenbit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2015 kl. 21:03
Det hjalp desværre ikke at slå software opdatering fra. Jeg tror du har ret ridderdk. Jeg tror også det er HDMI CEC der er problemet. Jeg kan ikke få lyden ud af TV hvis jeg slår det fra selvom lyden går ud igennem SPDIF kabel. Det forstår jeg ikke helt. Jeg må også prøve at klage til Samsung.
Til top
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Status: Offline
Point: 985
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ridderdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2015 kl. 21:43
Jo flere der klager jo bedre, et par på flatpanels.dk har beklaget sig over det samme også i 7xxx serien. Bortset fra det her irriterende problem er jeg meget tilfreds med tv'et
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2015 kl. 22:09

Du stiller det op så Reciver ikke tænder med TVet, så det skal så lige gøres manuelt, men derudover så vil det virke som det plejer.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 967
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2015 kl. 12:41
Jeg har døjet med dette problem de sidste 2 år og ingen løsninger har virket for mig heller.
Jeg har en Denon X2000 receiver og et Samsung F8005.
Jeg har valgt at droppe ARC og bruger i stedet Optisk. Med en Logitech universal remote brokker den sig ikke når man skruer op og ned for lyden og det virker hver gang. 

Har også oplevet den ikke vil vise bileldet fra HDMI på ARC kanalen. skulle slukke og tænde tvet igen. Dette problem tror jeg er blevet løst ved at skifte over på en anden HDMI port.

Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu