recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Denon AVR-X1000 tænder af sig selv.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Denon AVR-X1000 tænder af sig selv.

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Status: Offline
Point: 985
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ridderdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2015 kl. 12:49
Måske man skulle prøve med en anden receiver, jeg har nemli også en Denon.
Jeg har dog haft et andet Samsung (PS64D8500) tilsluttet samme receiver og her var problemet ikke tilstede.
Jeg er udmærket klar over hvordan det kan løses "manuelt", jeg har også en harmony smart control, jeg kan bare godt lide smart controlleren fra Samsung, og at alt tænder og slukker automatisk og jeg behøver kun min Smart dims fra Samsung.
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 967
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2015 kl. 13:06
Oprindeligt skrevet af ridderdk ridderdk skrev:

Måske man skulle prøve med en anden receiver, jeg har nemli også en Denon.
Jeg har dog haft et andet Samsung (PS64D8500) tilsluttet samme receiver og her var problemet ikke tilstede.
Jeg er udmærket klar over hvordan det kan løses "manuelt", jeg har også en harmony smart control, jeg kan bare godt lide smart controlleren fra Samsung, og at alt tænder og slukker automatisk og jeg behøver kun min Smart dims fra Samsung.

Ja nu ved jeg selvfølgelig ikke hvor ny din Harmony er men min er den nye model hvor du har en controler boks som sender signalerne ud til alle enheder. Det virker en million gange bedre end nogen anden løsning jeg har prøvet. Og kommandoer via HDMI CEC virker tit kun halvdelen af tiden. og når man har mange enheder tilsluttet til sin receiver går det op i hat og briller og du kan ikke undvære din receiver fjernbetjening.

Med min simple Logitech fjenbetjening kan jeg: Starte radio, Starte Tv, Starte media center, Starte Playstation, Tilgå streaming tjenester, Styre Sonos.
Bedste 700 kr jeg har brugt på gadgets :)
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Status: Offline
Point: 985
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ridderdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2015 kl. 15:59
ja, jeg har brugt min smart control fra harmony med boks i et par år nu, og det har været den suverænt bedste fjernbetjening jeg har haft. Men jeg har kun 3 enheder i stuen at styre, tv, denon og en effektforstærker på denne.
Alt tænder og slukker ved en knap på min Samsung smart control og CEC Anynet+ virker uden problemer, med undtagelse af altså at receiver og derved også effektforstærker er tændt hver morgen.
Min harmony skal videre ind i soveværelset nu hvor der er flere ting at fjernstyre.......

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2015 kl. 16:08

Så kan tænd funktionen via CEC jo sagtens deaktiveres, når der tændes med en Mulriremote. Det tænd kodes så ind i den.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
B-CLG Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-April-2009
Status: Offline
Point: 655
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér B-CLG Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2015 kl. 17:14
Der er nok mere nyt udstyr som tænder, og uden at man nødvendigvis opdager det.
I min router kan jeg se, at min Denon ceol8 vågner en gang imellem og går på nettet. Men det er ikke til at se på den, at den er "vågnet". Jeg formoder, at den leder efter opdateringer, men jeg ved det ikke.
Med automatiske opdateringer ville jeg ellers tro, at den gik på nettet, når jeg havde valgt at tænde for den.
Bortset fra det, så er den noget crap til at spille musik via wifi. Bufferen i enheden er for lille til at håndtere små udsving i wifi kvaliteten. Egentlig ret skuffende.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2015 kl. 17:14
Rov dig for fanden og køb en Lintronic løsning med Beo4.
Så er hdmi cec problemer en saga blot, for du kan slå lortet fra. Når ja, og så finder du nok en ny "suverænt bedste fjernbetjening" ;-)

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2015 kl. 17:39
Jeg har også problemet med mit Samsung og Onkyo receiver.

Vi oplevede tit at receiveren stod tændt når vi kom hjem på forskellige tidspunkter.

Det endte med at jeg har slået alt fra og bruger optisk. Og så er problemet løst.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu