recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TDC fiber: Forlæng kabel fra væg til mediekonverte
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

TDC fiber: Forlæng kabel fra væg til mediekonverte

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
julle.p Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 21-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 298
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér julle.p Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: TDC fiber: Forlæng kabel fra væg til mediekonverte
    Sendt: 16-April-2015 kl. 14:14
Hej alle.


Vi får fiber fra TDC, og får dermed et par bokse.
Fra vejen kommer et fiberkabel der er gravet ned, det går ind i en boks på ydersiden af huset, igennem væggen, og ind til en boks på indersiden af huset. TDC kalder denne indvendige boks for Fiber KAP Stik.

Fra Fiber KAP stikket skal en ledning hen til mediekonverteren.



Jeg vil rigtig gerne have et længere stik mellem Fiber KAP stikket og mediekonverteren. Ca. 10 meter....
Hvor kan man købe sådan et kabel? Det er jo helt umuligt at købe dette gennem TDC, de er ikke til meget hjælp.

Nogen der har erfaring med det? Har fundet disse kabler:
https://www.av-cables.dk/fiberkabel/

Men problemet er, at TDCs kabel har forskelligt stik i hver ende...


Mvh. Alex
Til top
jugglerq Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-September-2005
Sted: Herlev
Status: Offline
Point: 696
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jugglerq Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2015 kl. 14:58
Jeg havde også et problem angående kabeL, hvor jeg skulle bruge et længere & jeg fik tilsendt et 10 meter gratis U/B, prøv at ringe til
dem, det kunne jo være du var heldig, mit var YOUSEE
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2015 kl. 16:17
Bare du er opmærksom på ikke at pille kablerne til og fra.

Dels kommer der støv ind på selve fiberen, som på sigt brænder sig fast.
Men du udløser også en "afvigelse" hos TDC Network Operation Center.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
TULX Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 06-Marts-2007
Status: Offline
Point: 42
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TULX Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2015 kl. 19:56
Du kan bestille her:

http://shop.fiber24.net/index.php/en/SM-Adapter-Patch-Cables-S-Single-Mode-Simplex/l-SM-SIMPLEX-CONV

Mvh
Thomas
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2015 kl. 20:32
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Bare du er opmærksom på ikke at pille kablerne til og fra.

Dels kommer der støv ind på selve fiberen, som på sigt brænder sig fast.
Men du udløser også en "afvigelse" hos TDC Network Operation Center.

Ahh mon dog om TDC's NOC får en alarm op, fordi en kunde skifter fra et fiber kabel til et andet.


Til top
brafi Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 103
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér brafi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2015 kl. 21:36
Husk at LC-konnektoren skal være grøn og SC-konnektoren skal være blå. Ellers vil du få problemer. ;-)
Det skal hedde LC-APC til SC-UPC

Ellers køb et "SC-SC simplex" og et SC-simplex mellemled.

Her er det dog et dobbelt-kabel og adapter:

https://www.av-cables.dk/Fiber-optisk-adapter/lindy-fiber-optisk-sc-sc-samler-8729.html
https://www.av-cables.dk/os1-sc-sc-stik/fiber-optisk-kabel-sc-sc-9-125-og-956-m-os1-10-m.html


Til top
julle.p Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 21-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 298
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér julle.p Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2015 kl. 07:47
Tak for jeres svar.
Nu nærmer vi os jo, at jeg bare selv kan købe kablet :-) Fedt fedt fedt.

Jeg synes ikke jeg kan finde et kabel der hedder LC/APC til SC/UPC inde på fiber24 - er du sikker på, at det er det kablet skal hedde?

I så fald må jeg bestille fra AV-cables.
Du linker til SC kabler, men der står ikke om det er APC eller UPC?
Men ud fra dit link kan jeg se, at kablerne skal være singlemode 9/125μm OS1. Er det korrekt?

Jeg forstår ikke helt den der konverter - den konvertere da ikke til LC?

Igen, tusind tak.

Mvh. Alex
Til top
brafi Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 103
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér brafi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2015 kl. 08:07
Apc er det grønne stik. Når det er grønt, er stikket slebet i en vinkel på 8 grader. Det formindsker reflektionerne i stikket.
De blå stik er UPC (eller PC) og de er flade.

Det nemmeste for dig vil være at købe samleren (mellemled) til SC (det blå stik) og så samle det med et SC-SC singlemode fiber-patch-kabel.

Det er ikke helt lige så godt som hvis du køber det andet kabel der, da man i mellemled har en lille dæmpning.
Hvis fiberen ellers er lavet godt, har det dog ikke nogen betydning.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2015 kl. 08:28
Jeg ville ringe til TDC og fortælle stille og roligt at du har brug for at forlænge 10 meter.
 
Hvis de ikke kan hjælpe bliver du nødt selv at rode med kablet. Det kan de da ikke være interesseret i.
 
Ultimativt kan du sige at du ikke vil have deres fiber, hvis de ikke kan levere kablet.
 
Du kan jo selv bestemme hvor meget du vil presse.
 
Så fat knoglen og ring til deres fiber team. Smile
 
 
 
 
Til top
julle.p Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 21-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 298
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér julle.p Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2015 kl. 23:30
Ind til videre har TDC ikke været til meget hjælp. Jeg bliver sendt rundt i systemet. Nu har jeg fundet en som vil gå videre til en teknikker, men teknikeren må ikke snakke direkte med kunden... Og her skal så bemærkes, at jeg har tilbudt at betale for at få lov til at få en teknikker ud, som kan give mig et "forlænger-kabel" - men ingen aner om det kan lade sig gøre. Så nu må vi se hvad de vender tilbage med.

Jeg er tvunget til TDC. Waoo har lukket for nye abonnenter pga tekniske udfordringer. Det lød på dem, som om det gjaldt hele landet, og i måske op til 8 måneder...
Desuden kan Waoo ikke levere TV, hvis det er TDC kabler, fordi TDC kræver ublu priser.

Så hvis jeg vil ha fiber, samt tv igennem fiber, ja så er det vist kun ét valg...


Jeg tror det er lige dette kabel jeg skal bruge:
http://shop.fiber24.net/index.php/en/Fiber-Optic-Patch-Cable-Single-mode-Simplex-LC-APC-SC-PC/c-SM-SIMPLEX-CONV/a-FOPC-F2-S9-SX-LCA-SCU

eller

http://fibertronics-store.com/SC-LC-APC-Simplex-Singlemode-10-Meters-Long-PC-DL9S3YV10M.htm?categoryId=-1

Jeg har også fundet det på Amazon, men de levere ikke til DK. Har skrevet og spurgt om ikke de kan gøre en undtagelse:
http://www.amazon.co.uk/APC-SC-10-meter-Duplex-single-DNS/dp/B00TWKYES8/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1429564771&sr=8-1&keywords=Fiber+Optic+Cable+LC%2FAPC-SC%2FUPC+10-meter+9%2F125+OS2+Duplex+single+mode




Redigeret af julle.p - 20-April-2015 kl. 23:31
Mvh. Alex
Til top
brafi Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 103
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér brafi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2015 kl. 07:24
Undrer mig ikke at TDC lukker deres fibernet for andre udbydere... Tdc har vel ikke nogen produkter hurtigere end 50/10 på deres fibernet??
Jeg blev i sin tid lovet 68/17 Mbit (det kan min linje trække) af flere sælgere, på deres TDC TV løsning, men da det blev installeret, fik jeg "alt hvad min linje kunne trække" (står der på bestilling siden under betingelser), altså kun 50/10...

Nå. Blot lidt brok herfra. Vi elsker og hader jo alle TDC. :-)

Det fiber du har linket til, er de rigtige.
Jeg tror det er hurtigst og nemmest for dig hvis du selv bestiller det hjem.
At få en tekniker hjem med et kabel, kræver sikkert du er hjemme mellem 8 og 16.
Men husk at du ikke må røre selve fiberstikket på nogen måde.
Hvis der kommer snavs eller støv på, får du en dæmpning, og skal der renses, benytter man specielle renseprodukter. (Fnugfrie servietter, cletubs, one-klik-cleaners osv.)
Hvor i landet befinder du dig?
Til top
julle.p Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 21-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 298
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér julle.p Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2015 kl. 08:34
Super fedt. Så kan jeg alligevel få mit teknikker skab der hvor jeg vil :-)

Jeg befinder mig i 3450 Allerød. Er du fiber-mand? :-)


Redigeret af julle.p - 21-April-2015 kl. 08:34
Mvh. Alex
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu